Skocz do zawartości

Problem nowym sprzęgłem w type-r


kraftpol

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś spotkał się z tym problemem wymieniłem sprzęgło na nowe- spiek.

Po montażu uślizguje się jednak.

Zauważyłem,że przy ruszaniu"bierze" bardzo wysoko, podczas jazdy-przyspieszania, wystarczy lekko tylko dotknąć pedalu sprzęgła i od razu zrywa,tak,jakby docisk podczas zwolnionego pedału sprzęgła,ciągle jeszcze był lekko wciśnięty. Może jest jakaś regulacja wysprzęglika?

Nie wiem jak to dalej "ugryźć" może ktoś móglby mnie wspomóc dobrą radą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieeeeee jest nowa.

Przy zwolnionym sprzegle,czpień wysprzęglika i tak mocno napiera na łapę sprzęgłową,ktora odciąga docisk.

Nie jestem pewien,ale przy całkowicie zwolnionym pedale sprzęgła,łapka sprzegła powinna być luźna i nie napierać na łożysko oporowe.

wyglada to tak,jakby czpień wysprzęglika byl za długi..............i przy zwolnieniu pedału sprzęgła nie odpuszczal docisku sprzęgla całkowicie.


Wiem o regulacji pod pedałem,ale on chyba tylko ustala skok pedału i zakres pracy,a nie wpływa na zakres pracy samego wysprzęglika- to nie jest linka sprzęgla,tylko hydraylika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półspiek - tarcza organiczna z jednej strony z drugiej 6 spieków.  Miałem podobnie tzn sprzęgło brało wysoko wszystko było OK przy dużych obrotach.

Przy małych szczególnie na wstecznym były żabie skoki, podobnie przy redukcji z 3 na 2.  Tarcza 7,2 mm więc 1 mm poniżej nominału.

Na siłowniku nie ma regulacji, sprawdziłeś stan koła zamochowego. Ja musiałem przetoczyć i to ponad 1 mm bo tak było zdeformowane od temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No nieeeeee jest nowa. Przy zwolnionym sprzegle,czpień wysprzęglika i tak mocno napiera na łapę sprzęgłową,ktora odciąga docisk. Nie jestem pewien,ale przy całkowicie zwolnionym pedale sprzęgła,łapka sprzegła powinna być luźna i nie napierać na łożysko oporowe. wyglada to tak,jakby czpień wysprzęglika byl za długi..............i przy zwolnieniu pedału sprzęgła nie odpuszczal docisku sprzęgla całkowicie. Wiem o regulacji pod pedałem,ale on chyba tylko ustala skok pedału i zakres pracy,a nie wpływa na zakres pracy samego wysprzęglika- to nie jest linka sprzęgla,tylko hydraylika.

 

U mnie napierał trzpień na łapkę tak że nie mogłem ręką ruszyć w żadną stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienko z luzem na pedale,ale patyka od pompy sprzęgłowej też się na szybko nie da skrócić juz jest cały gwint wykorzystany i musiałbym go dalej nagwintować,żeby poluzować pedal. Może lepiej najpierw spróbować skrócić cięgno przy wysprzęgliku,żeby sprawdzić czy to rzeczywiście jest przyczyną uślizgu sprzęgła......


I co jak tak napierał,to też Ci sie wtedy sprzegło ślizgało? Jaki ma stawiać opór łapka wysprzęglika,czy powinna mieć lekki luz przy puszczonym sprzęgle,czy powinna jednak byc stale naprężona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to rok temu, docisk brał w całym zakresie pracował idealnie, natomiast łapka stale była naprężona. Tylko że ja miałem 2 mm poniżej nominału na tarczy i kole zamachowym więc sprężyna talerzowa docisku nie napierała tak mocno na łapkę. - możesz wyjąć intercooler i odkręcić siłownik - wydaje mi się że łapki nie ruszysz...


Trochę mi się we łbie miesza bo trzy tyg temu robiłem wolnossaka a tydzień temu GT turbo i były dwa rodzaje sprzęgła.....Za cholery nie pamietam czy ta łapka chodziła czy nie....W wolnossaku pamiętam że nie mogliśmy wcisnąć siłownika natomiast w GT......dziura w pamięci.


Jutro się dopytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągnę czpień wysprzęglika,to łapka mocno sie cofa w stronę ściany grodziowej,żeby go spowrotem wsadzić na miejsce,potrzeba mocno ją odgiąc w strone silnika -ja zakladam na łapkę długą nasadkę 16 z 2 przedlużkami i wtedy idzie,ale po wsadzeniu czpienia na miejsce łapka jest mocno naprężona i mocno napiera na lożysko oporowe. To chyba źle? ŁOżysko oporowe chyba powinno być luźne i nie pracować przy zwolnionym pedale sprzęgla

Edytowane przez kraftpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem i trochę pamięć się odświeżyła. Powinna mieć delikatny luz po wyjęciu siłownika. W każdym razie nigdy nie miałem potrzeby wkładania nasadki 16 i przedłużek aby zamontować siłownik czy to  w GT czy


w N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto robił,kupiłem gotowca na tablicy,to jest spiek 8-lopatkowy,docisk założyłem używany już od zużytego 4 lopatkowego spieka.

Problemem była pedalnica dopasowana z "lanosa". Miała za mały zakres regulacji cięgna pompy sprzęgłowej.Odsunałem na szybko pompę sprzęglową do ścianki grodziowej na podkładkach i problem ustał.....na razie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...