kraftpol Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Może ktoś spotkał się z tym problemem wymieniłem sprzęgło na nowe- spiek. Po montażu uślizguje się jednak. Zauważyłem,że przy ruszaniu"bierze" bardzo wysoko, podczas jazdy-przyspieszania, wystarczy lekko tylko dotknąć pedalu sprzęgła i od razu zrywa,tak,jakby docisk podczas zwolnionego pedału sprzęgła,ciągle jeszcze był lekko wciśnięty. Może jest jakaś regulacja wysprzęglika? Nie wiem jak to dalej "ugryźć" może ktoś móglby mnie wspomóc dobrą radą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Za cienka okładzina tarczy sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Pod pedałem jest regulacja , może jest za bardzo podkręcone i nie ma luzu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 No nieeeeee jest nowa. Przy zwolnionym sprzegle,czpień wysprzęglika i tak mocno napiera na łapę sprzęgłową,ktora odciąga docisk. Nie jestem pewien,ale przy całkowicie zwolnionym pedale sprzęgła,łapka sprzegła powinna być luźna i nie napierać na łożysko oporowe. wyglada to tak,jakby czpień wysprzęglika byl za długi..............i przy zwolnieniu pedału sprzęgła nie odpuszczal docisku sprzęgla całkowicie. Wiem o regulacji pod pedałem,ale on chyba tylko ustala skok pedału i zakres pracy,a nie wpływa na zakres pracy samego wysprzęglika- to nie jest linka sprzęgla,tylko hydraylika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Może być za bardzo rozkręcona i pompa nie cofa do końca i sprzęgła jest w pracy Jest luz na pedale ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Półspiek - tarcza organiczna z jednej strony z drugiej 6 spieków. Miałem podobnie tzn sprzęgło brało wysoko wszystko było OK przy dużych obrotach. Przy małych szczególnie na wstecznym były żabie skoki, podobnie przy redukcji z 3 na 2. Tarcza 7,2 mm więc 1 mm poniżej nominału. Na siłowniku nie ma regulacji, sprawdziłeś stan koła zamochowego. Ja musiałem przetoczyć i to ponad 1 mm bo tak było zdeformowane od temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Kowal dobrze mówi. Trzeba pod pedałem porególować. Musi być tzw luz na pedale. Ale ja stawiam na to że grubość okładzin spieku jest mniejsza niz OEMowej tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 No nieeeeee jest nowa. Przy zwolnionym sprzegle,czpień wysprzęglika i tak mocno napiera na łapę sprzęgłową,ktora odciąga docisk. Nie jestem pewien,ale przy całkowicie zwolnionym pedale sprzęgła,łapka sprzegła powinna być luźna i nie napierać na łożysko oporowe. wyglada to tak,jakby czpień wysprzęglika byl za długi..............i przy zwolnieniu pedału sprzęgła nie odpuszczal docisku sprzęgla całkowicie. Wiem o regulacji pod pedałem,ale on chyba tylko ustala skok pedału i zakres pracy,a nie wpływa na zakres pracy samego wysprzęglika- to nie jest linka sprzęgla,tylko hydraylika. U mnie napierał trzpień na łapkę tak że nie mogłem ręką ruszyć w żadną stronę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Cienko z luzem na pedale,ale patyka od pompy sprzęgłowej też się na szybko nie da skrócić juz jest cały gwint wykorzystany i musiałbym go dalej nagwintować,żeby poluzować pedal. Może lepiej najpierw spróbować skrócić cięgno przy wysprzęgliku,żeby sprawdzić czy to rzeczywiście jest przyczyną uślizgu sprzęgła...... I co jak tak napierał,to też Ci sie wtedy sprzegło ślizgało? Jaki ma stawiać opór łapka wysprzęglika,czy powinna mieć lekki luz przy puszczonym sprzęgle,czy powinna jednak byc stale naprężona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Robiłem to rok temu, docisk brał w całym zakresie pracował idealnie, natomiast łapka stale była naprężona. Tylko że ja miałem 2 mm poniżej nominału na tarczy i kole zamachowym więc sprężyna talerzowa docisku nie napierała tak mocno na łapkę. - możesz wyjąć intercooler i odkręcić siłownik - wydaje mi się że łapki nie ruszysz... Trochę mi się we łbie miesza bo trzy tyg temu robiłem wolnossaka a tydzień temu GT turbo i były dwa rodzaje sprzęgła.....Za cholery nie pamietam czy ta łapka chodziła czy nie....W wolnossaku pamiętam że nie mogliśmy wcisnąć siłownika natomiast w GT......dziura w pamięci. Jutro się dopytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 (edytowane) Jak wyciągnę czpień wysprzęglika,to łapka mocno sie cofa w stronę ściany grodziowej,żeby go spowrotem wsadzić na miejsce,potrzeba mocno ją odgiąc w strone silnika -ja zakladam na łapkę długą nasadkę 16 z 2 przedlużkami i wtedy idzie,ale po wsadzeniu czpienia na miejsce łapka jest mocno naprężona i mocno napiera na lożysko oporowe. To chyba źle? ŁOżysko oporowe chyba powinno być luźne i nie pracować przy zwolnionym pedale sprzęgla Edytowane 20 Marca 2014 przez kraftpol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Pytałem i trochę pamięć się odświeżyła. Powinna mieć delikatny luz po wyjęciu siłownika. W każdym razie nigdy nie miałem potrzeby wkładania nasadki 16 i przedłużek aby zamontować siłownik czy to w GT czy w N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Nie mówię o montażu silownika ptzy pomocy nasadki z przedłużki,tylko o wciśnięciu trzpienia za jej pomocą pomiędzy lapkę ,a silownik. Problem już rozwiązany. Dziękuję Wam bardzo za pomoc i zainteresowanie temetem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Zdemontuj wysprzęglik i zobacz czy bez płynu w środku jak trzpień będzie się zachowywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Problem już rozwiązany. Napisz co było przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Aż sam jestem ciekaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Radzik robił tego spieka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Nie wiem kto robił,kupiłem gotowca na tablicy,to jest spiek 8-lopatkowy,docisk założyłem używany już od zużytego 4 lopatkowego spieka. Problemem była pedalnica dopasowana z "lanosa". Miała za mały zakres regulacji cięgna pompy sprzęgłowej.Odsunałem na szybko pompę sprzęglową do ścianki grodziowej na podkładkach i problem ustał.....na razie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się