Skocz do zawartości

Impreza STI MY06 czy zakuć silnik?


Peter White

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuje zakupić w najbliższym czasie impreze STI MY06. Moje pytanie brzmi czy potrzeba jest by zakuć silnik który dysponuje mocą 350KM? Słyszałem wiele na temat STI że warto kuć już od kiedy wyjeżdża z fabryki, wierzyć w to? Miałem STI MY08 zakutą gdzie nie musiałem sie martwić o to.

Proszę o opinię i info jak to naprawę jest z tymi STI.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi czy potrzeba jest by zakuć silnik który dysponuje mocą 350KM?

A to na seryjnych gratach taka moc?I na seryjnej uszczelce pod głowicą i fabrycznych szpilkach?Cosik nie chce mi się wierzyć. ;) Przy tych liczbach to już coś tam dłubane raczej było.

Pytanie jak będzie użytkowane auto i gdzie.Choć przy mapie 350 KM,nawet do cywilnej ale szybkiej jazdy,wrzuciłbym kute tłoki.

Seryjne lubią sobie pęknąć przy sporo mniejszej mocy.

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. A jak to jest z tym zakuwaniem na luźno?? Sąsiad ma tak zakute STi , na zimnych chodzi jak diesel w przebiegiem milion km, tłoki tłuką strasznie dopóki auto nie złapie temperatury i materiał się nie rozszerzy. Czy taki silnik na krótkich trasach długo pożyje??

Edytowane przez Ćwikła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że mapę ma zmienioną, układ wydechowy i dolot. Chyba innych modyfikacji nie było z tego co sie dowiedziałem. No właśnie tego chciałem się dowiedzieć, czyli kuć :) pytanie czy tłoki same wystarczą? Czy zmienć też panewki, korbowody i uszczelkę? Jak tak to jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że mapę ma zmienioną, układ wydechowy i dolot. Chyba innych modyfikacji nie było z tego co sie dowiedziałem. No właśnie tego chciałem się dowiedzieć, czyli kuć :) pytanie czy tłoki same wystarczą? Czy zmienć też panewki, korbowody i uszczelkę? Jak tak to jakiej firmy?

 

Uszczelki i tak musisz dać nowe, szpili zakładasz ARP, tłoki z tego co się orientowałem dobre są mahle, podobnie korby, panewki ACL i to chyba wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. A jak to jest z tym zakuwaniem na luźno?? Sąsiad ma tak zakute STi , na zimnych chodzi jak diesel w przebiegiem milion km, tłoki tłuką strasznie dopóki auto nie złapie temperatury i materiał się nie rozszerzy. Czy taki silnik na krótkich trasach długo pożyje??

U mnie w zakutym MY08 silnik tak właśnie hałasował na zimnym. To normalne w przy zakuciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie korby,

Korbowody akurat zostawiłbym seryjne,350 KM wytrzymają spokojnie,nawet więcej,dobre kute korby to spory wydatek.

Chińszczyzna typu Egle wytrzymuje ok.20tys. przebiegu.

Klepanie na zimno kutych tłoków nie jest normą,chyba że mówimy o tłokach CP lub innym tanim wyrobie.

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego korby seryjne wytrzymują moc do 400km wiec nie ma sensu pchać się w większe koszta jak samochód będzie użytkowany normalnie .

 

ale jak się okazuje nawet zakuty silnik nie daje gwarancji że po paru tysiącach coś się nie wysra ,a wtedy to straszna porażka :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się liczyć z wydatkiem do 10tyś pewnie. Czas takiej roboty 2tyg?

Zakres robót i typ części użytych do zbudowania silnika,najlepiej omówić z warsztatem,tunerem któremu zlecisz te prace.

Omówisz wtedy oczekiwania co do mocy i innych parametrów silnika,poszczególne części dobierzecie odpowiednio do charakteru wykorzystywania auta.Inne będą na ulicę,inne na tor.Choć koszty pewnie będą wyższe. ;)

Szczególnie,że widzę już plany na Poznań i moc pod 400 KM.Tu już trzeba grubszych modów.

Turbo,intercooler przedni,wtryski to już przekroczony budżet. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku też egzemplarz zrobiony na gratach APS moc 420KM. Więc był by dobra podstawą do zakucia :) czyli tak jak mówisz, wtryski, turbo, intercooler. Pytanie tylko w jakim stanie jest silnik o takiej mocy bez kucia z przebiegiem 100tyś. Pewnie lepiej omijać takie egzemplarze (możliwość zmęczenia materiału).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje pare wyjazdów na Poznań tym autem w sezonie. Więc jeśli nie przekroczy mocy 400KM to po tym co mi radzicie wychodzi że uszczelka, tłoki i panewki wystarczą :) no i szpilki.

Wielkie dzięki xD

Kompletnie nie wystarczy,szczególnie na takiej "rzeźni" dla auta jak tor w Poznaniu. ;)

Chyba,że przejazdy typowo relaksujące i rekreacyjne.W przypadku mocnym korzystaniu z możliwości auta,silnik musi być złożony z odpowiednich komponentów i dobrze zestrojony. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nie mam na myśli jazdy na 100% (bez katowania) :) tylko typowe trackdaye, bardziej dla rekreacji. Więc sądzę że jednak to wystarczy ;p jaki jest średni czas takiej roboty? Tłoki, uszczelki, szpilki? Będę robić w nie-ASO, więc jeśli ktoś już tam robił i wie, lub wgl robił gdzieś ;)

 

Jakim ASO :) sorry. Autokorekta, mam na myśli że będę robić w nie-ASO.

 

Ahaa. Czyli nie przeczytałem regulaminu i nie można pisać nazw firm :) no trudno. Dzięki chłopaki, już wszystko wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...