Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Witam, planuje zakupić w najbliższym czasie impreze STI MY06. Moje pytanie brzmi czy potrzeba jest by zakuć silnik który dysponuje mocą 350KM? Słyszałem wiele na temat STI że warto kuć już od kiedy wyjeżdża z fabryki, wierzyć w to? Miałem STI MY08 zakutą gdzie nie musiałem sie martwić o to. Proszę o opinię i info jak to naprawę jest z tymi STI. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 (edytowane) Moje pytanie brzmi czy potrzeba jest by zakuć silnik który dysponuje mocą 350KM? A to na seryjnych gratach taka moc?I na seryjnej uszczelce pod głowicą i fabrycznych szpilkach?Cosik nie chce mi się wierzyć. Przy tych liczbach to już coś tam dłubane raczej było. Pytanie jak będzie użytkowane auto i gdzie.Choć przy mapie 350 KM,nawet do cywilnej ale szybkiej jazdy,wrzuciłbym kute tłoki. Seryjne lubią sobie pęknąć przy sporo mniejszej mocy. Edytowane 21 Lutego 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ćwikła Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 (edytowane) Dołączę się do tematu. A jak to jest z tym zakuwaniem na luźno?? Sąsiad ma tak zakute STi , na zimnych chodzi jak diesel w przebiegiem milion km, tłoki tłuką strasznie dopóki auto nie złapie temperatury i materiał się nie rozszerzy. Czy taki silnik na krótkich trasach długo pożyje?? Edytowane 21 Lutego 2014 przez Ćwikła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Wiem że mapę ma zmienioną, układ wydechowy i dolot. Chyba innych modyfikacji nie było z tego co sie dowiedziałem. No właśnie tego chciałem się dowiedzieć, czyli kuć pytanie czy tłoki same wystarczą? Czy zmienć też panewki, korbowody i uszczelkę? Jak tak to jakiej firmy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ćwikła Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Wiem że mapę ma zmienioną, układ wydechowy i dolot. Chyba innych modyfikacji nie było z tego co sie dowiedziałem. No właśnie tego chciałem się dowiedzieć, czyli kuć pytanie czy tłoki same wystarczą? Czy zmienć też panewki, korbowody i uszczelkę? Jak tak to jakiej firmy? Uszczelki i tak musisz dać nowe, szpili zakładasz ARP, tłoki z tego co się orientowałem dobre są mahle, podobnie korby, panewki ACL i to chyba wsio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Trzeba się liczyć z wydatkiem do 10tyś pewnie. Czas takiej roboty 2tyg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Kute tłoki mają różne pasowania,niektóre są pasowane prawie jak seryjne tłoki i wtedy nie słychać klepania,np:Mahle. Na krótkich dystansach to kucizna raczej się nie sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Dołączę się do tematu. A jak to jest z tym zakuwaniem na luźno?? Sąsiad ma tak zakute STi , na zimnych chodzi jak diesel w przebiegiem milion km, tłoki tłuką strasznie dopóki auto nie złapie temperatury i materiał się nie rozszerzy. Czy taki silnik na krótkich trasach długo pożyje?? U mnie w zakutym MY08 silnik tak właśnie hałasował na zimnym. To normalne w przy zakuciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Jak już jest rozebrany silnik,to wzmocniony smok, wydajniejsza pompa oleju 11 MY08, mocniejsze wtryski,obróbka głowicy.Trzeba robić komplet,żeby nie było poprawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 (edytowane) podobnie korby, Korbowody akurat zostawiłbym seryjne,350 KM wytrzymają spokojnie,nawet więcej,dobre kute korby to spory wydatek. Chińszczyzna typu Egle wytrzymuje ok.20tys. przebiegu. Klepanie na zimno kutych tłoków nie jest normą,chyba że mówimy o tłokach CP lub innym tanim wyrobie. Edytowane 21 Lutego 2014 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIP2010 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Kolego korby seryjne wytrzymują moc do 400km wiec nie ma sensu pchać się w większe koszta jak samochód będzie użytkowany normalnie . ale jak się okazuje nawet zakuty silnik nie daje gwarancji że po paru tysiącach coś się nie wysra ,a wtedy to straszna porażka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Planuje pare wyjazdów na Poznań tym autem w sezonie. Więc jeśli nie przekroczy mocy 400KM to po tym co mi radzicie wychodzi że uszczelka, tłoki i panewki wystarczą no i szpilki. Wielkie dzięki xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 ale jak się okazuje nawet zakuty silnik nie daje gwarancji że po paru tysiącach coś się nie wysra ,a wtedy to straszna porażka To zaspawać go i będzie spokój na lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Trzeba się liczyć z wydatkiem do 10tyś pewnie. Czas takiej roboty 2tyg? Zakres robót i typ części użytych do zbudowania silnika,najlepiej omówić z warsztatem,tunerem któremu zlecisz te prace. Omówisz wtedy oczekiwania co do mocy i innych parametrów silnika,poszczególne części dobierzecie odpowiednio do charakteru wykorzystywania auta.Inne będą na ulicę,inne na tor.Choć koszty pewnie będą wyższe. Szczególnie,że widzę już plany na Poznań i moc pod 400 KM.Tu już trzeba grubszych modów. Turbo,intercooler przedni,wtryski to już przekroczony budżet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIP2010 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 DZIEDZIC jeśli mi to zrobisz i będzie wszystko chodzić i dostanę gwarancje to przyjadę do Ciebie .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Ja mam świeżo zrobiony silnik u Carfita (tłoki Mahle) i chodzi naprawdę jak pszczółka Nic nie stuka,nic nie puka. Problem w tym,że nie ma kiedy autem pojeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 dostanę gwarancje Tu gwarancje daje kto inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Mam na oku też egzemplarz zrobiony na gratach APS moc 420KM. Więc był by dobra podstawą do zakucia czyli tak jak mówisz, wtryski, turbo, intercooler. Pytanie tylko w jakim stanie jest silnik o takiej mocy bez kucia z przebiegiem 100tyś. Pewnie lepiej omijać takie egzemplarze (możliwość zmęczenia materiału). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Planuje pare wyjazdów na Poznań tym autem w sezonie. Więc jeśli nie przekroczy mocy 400KM to po tym co mi radzicie wychodzi że uszczelka, tłoki i panewki wystarczą no i szpilki. Wielkie dzięki xD Kompletnie nie wystarczy,szczególnie na takiej "rzeźni" dla auta jak tor w Poznaniu. Chyba,że przejazdy typowo relaksujące i rekreacyjne.W przypadku mocnym korzystaniu z możliwości auta,silnik musi być złożony z odpowiednich komponentów i dobrze zestrojony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter White Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Nie no, nie mam na myśli jazdy na 100% (bez katowania) tylko typowe trackdaye, bardziej dla rekreacji. Więc sądzę że jednak to wystarczy ;p jaki jest średni czas takiej roboty? Tłoki, uszczelki, szpilki? Będę robić w nie-ASO, więc jeśli ktoś już tam robił i wie, lub wgl robił gdzieś Jakim ASO sorry. Autokorekta, mam na myśli że będę robić w nie-ASO. Ahaa. Czyli nie przeczytałem regulaminu i nie można pisać nazw firm no trudno. Dzięki chłopaki, już wszystko wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się