KrczK Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Siema 20 letni już GX lubi sprawiać mi psikusy i przyszedłem pytać o rade Ostatnio mimo wymiany lambdy (ktora tez niedawno padła nie wspominając o sprzęgle) raz na dzień może raz na dwa dni zaskakuje mnie czymś takim Krótki opis sytuacyjny gdyż zawsze jest tak samo Auto jedzie po miescie gdy dochodzi do ok 3 tys i zaczyna mi coś szarpać rwać (uczucie jak by sie gaz/benzyna kończył ale to nie to ) to wiem że zaraz będzie sytuacja z filmu zaczyna się jak tylko dam sprzęgło i chce zmienić bieg jeśli robię to zbyt długo obroty spadają do zera i silnik gaśnie zazwyczaj kończy się to tym że prewencyjnie przy szarpaniu staje gdzieś w bezpiecznym miejscu gaszę go i staram się ponownie odpalić co ciekawe po wczorajszej wizycie u gazownika (sam ma subaru dobry człowiek wydaje mi się że wie co robi ) śilnik nie gaśnie ale wskazówka lata jak szalona tak jak na filmie (nagranie wczoraj wieczorem po wizycie u gazownika - wcześniej by zgasł co też słychać jak mówię na filmie co dalej ciekawe zawsze po ponownym odpaleniu zgaśnie znów co też widać na filmie natomiast po drugiej trzeciej nieudanej próbie utrzymania obrotów po odpaleniu, odpala i chodzi na pozór znów normalnie (martwię sie o rozrusznik bo zmusić zgredzika do odpalenia nie jest łatwo) i mogę jechać dalej (tego na filmie już nie widać bo moja lepsza połowa ciągnęła mnie do domu ) Zgredzik idzie w przyszłym tyg na wymianę sprzęgłą i regulację zaworów (choć jest szansa że są hydrauliczne akurat w tym modelu ale auto to składak szwajcar wiec nie jest pewne ktory to rocznik 96 ? 94 ? a może 92 ? w papierach ma 97 co bankowo jest bzdurą jednak kiedyś sporo aut tak odmłodzono podając pierwszą datę rejestracji w polsce jako datę produkcji ) przy okazji wymiany uszczelek bo mu sie ulewa co nieco. Więc będzie dłubany i pod tym kątem. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Ciężko pokazać mechanikowi dokładnie o co chodzi bo ta usterka występuje z zaskoczenia teraz udało mi się ją nagrać więc może i jemu to coś da. Wychodząc z założenia że mechanik gazownik jest dobry, a co dwie głowy to nie jedna może wspólnymi siłami łatwiej będzie ustalić źródło problemu? Może ktoś już się spotkał z czymś takim. Dzięki za każdą pomoc pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Miałem podobnie w cifie. Było coraz gorzej, aż silnik już nie odpalił. Mechanik najpierw wymienił cewkę, po czym silnik odpalił, ale dalej chodził nie równo, falował i szarpał. Później nowa sonda, czyszczenie przepustnicy i reset ECU. Teraz auto chodzi jak nowe Spróbuj odpiąć aku na kilka minut, może pomoże. A co dalej to nie wiem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrczK Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 a odepne z ciekawosci Tak czy inaczej idzie do mechanika na regulacje zaworow i wymiane uszczelek zobaczymy w jakim stanie cewka, sonda nie nowa ale sprawdzona sprawna wiec z tego co było w Twoim przypadku zostaje przepustnica i reset ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 luknij może na zawór regulacji powietrza biegu jałowego " IACV" , TPS , może też przewód od podciśnienia gdzieś padł i łapie lewe powietrze. Z tego co widać to tak dzieje ci się na wolnych obrotach. Wymrugaj błędy z ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Zacznij od wymrugania błędów. To machanie wskazówką masz i na LPG i na Pb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrczK Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 dzięki, jutro odczytam bledy bo dziś nie mam czasu. przed robieniem lambdy miałem 22 Czujnik spalania stukowego 32 Sonda lambda 35 Cewka pochłaniacza par paliwa ale chyba wyskoczył nowy jakiś sonde naprawiłęm, o stukowym słyszałęm różne teorie że często w subaru wyskakuje np na zimnym silniku a co do par paliwa nie wiem o co chodzi jeszcze nie przegooglowałem To machanie wskazówką masz i na LPG i na Pb? tak i Pb i LPG choć chyba częściej działo się to na LPG dziś np zrobiłem ok 400 km i nie było nawet zająknięcia więc nie zawsze tak jest ale jak już się stanie to jest klops bo np staje na srodku skrzyżowania i sie robi problem luknij może na zawór regulacji powietrza biegu jałowego " IACV" , TPS , może też przewód od podciśnienia gdzieś padł i łapie lewe powietrze. Z tego co widać to tak dzieje ci się na wolnych obrotach. Wymrugaj błędy z ECU wygoogluje gdzie tego szukać i sprawdzę dzięki za pomoc masz rację na niskich obrotach, jednak zawsze nim zacznie się to dziać na niskich, wcześniej zawsze zaczyna szarpać na wysokości ok 3 tys jak je przekracza to skacze niezależnie od biegu zawsze jak zaczyna przekraczac 3k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 daj znać jak idą zmagania z Legusiem. Zresetuj błędy i przejedź się i wymrugaj czy coś się pojawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrczK Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 za 15 min jade odebrac od gazownika z tego co napisal troche roboty mial " Ponieważ czekamy na części a auto wisi na podnośniku to poprzeglądaliśmy to i owo ). Zajrzeliśmy do tylnego prawego koła bo się tarło, wymyliśmy mieszalnik od gazu i przepustnicę oraz silnik krokowy, wymieniliśmy przewody gumowe od parownika do mieszalnika i przewód od odmy bo były poparciałe, jeden przewód podciśnienia bo ciągnął lewe powietrze. W skrzyni uszczelniacze półosi, oraz uszczelniacz wałka zdawczego (nie dało się go wymontować w całości rozpadł się ze starości,uszczelki dekli zaworowych też były bardzo twarde. Wymieniamy także uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów i jeden uszczelniacz wałka rozrządu bo cieknie. Koło zamachowe już splanowane czeka na montaż. Na przyszłość będą do wymiany przednie klocki i tarcze ale to dopiero za chwilę. Parę śrub od dolnej osłony się poukręcało musieliśmy rozwiercić." jak widac sypało sie jak zle ale zobaczymy co bedzie, odbiore przejade sie. Jak to się mowi, pozyjemy zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrczK Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 (edytowane) odkopuję nic nie pomogło objawy się nasilają (dziś padł 3 razy) Check Engine - gdy silnik skakał potrafiło mi odpalać z częstotliwością 5 razy na 5 sek ale błędy są te same (starych nie kasowałem) im cieplejszy tym gorzej (białym dymem z rury wydechowej idzie, smród w środku, śmierdzi benzyną ale tylko jak się wykrzacza) jedyne do czego doszedłem wertując internet to że może to wina przepływomierza lub czujnika temperatury (?) mam pomysł patrząc na net żeby wymontować przepływomierz i go przeczyścić przeglądając youtube przewija się spray o nazwie Mass Air Flow Sensor Cleaner Jest jakiś odpowiednik tego produktu z serii KONTAKT lub czegoś podobnego ? czy pomoże mi coś diagnostyka na OBD I ? help...! PS. Najgorsze jest to że nie jest to regularna awaria ale się nasila. Edytowane 26 Lutego 2014 przez KrczK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 odepnij na odpalonym przepływke zobacz co się dzieje, i to samo z czujnikiem temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrczK Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 odpinałem silnik się dławił i gasł. czujnik temperatury niestety jeszcze nie wiem gdzie jest (przegoogluje) wczoraj przeczyściłem przepływomierz sprayem do czyszczenia przepływomierzy zresetowałem ECU i jeździ znacznie lepiej. Na benzynie jechał wzorowo później przeszedłem na gaz i było ok ale wyskoczył check (32 - lambda) co ciekawe lambde wymienialem gazownik mówił że jest ok domyślam się że możę to być wina silniczka krokowego od LPG co prawda gazownik mówił że go czyścił ale może to za mało podpowiedzcie proszę lub dajcie jakies foto czy coś gdzie znajde krokowy od LPG (przy okazji może też byście podpowiedzieli gdzie jest krokowy od Pb bo też bym przeczyścił z rozpędu bo pewnie nie był ruszany od lat (czy darować jak jedzie dobrze ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 lambda wyskakuje na lpg bo z uboga mieszanka pewnie strojenie lpg by się przydało. Bardzo brudna była przepływka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrczK Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Ciężko powiedzieć Sam czujnik wydaje mi się że dość znacznie bo po zabiegu sprayem zniknął z niego osad ale ciężko powiedzieć czy był to kurz czy coś więcej bo wyczytałem żeby go nie dotykać w żaden sposób więc tylko solidnie przeleciałęm go sprayem i zostawiłem do wyschnięcia teraz na gazie jezdzi ładnie ale nie wzorowo troszke mu obroty falują ale minimalnie wymienie krokowca bo znalazłęm za 55 zl i zobacze co będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się