Jump to content

Regulacja / naprawa zaworow 3.0 2008 180tys km


Lopat84
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkisz.

Mam subaru Outback z 2008 3.0

Zalozylem gaz jak auto mialo 160tys przejechalem kolejne 20 i zaczely sie problemy;)

Najpierw blad o mieszance zbyt bogatej - sondy lambda wyskakiwaly

od niedawna P0304 gubi zaplon na 4 cylindrze, wiec zakladam ze poprostu zawor wylotowy nie domyka badz kompletnie utknal i pcha paliwo do rur stad sondy wyskakuja i auto swiruje.

Czy polecacie kogos kto podjalby sie regulacji badz wymiany zaworow w tym silniku poza seriwsem?

Podkresle ze jestem z Zielonej Gory.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cóż, 20 tkm przelotu na lpg wskazuje na źle ustawioną instalację. Powinien z 50-70 przelatać od montażu.

Zacząłbym od sprawdzenia kompresji, jeśli dobra, to świece i poprawne strojenie lpg. Jeśli kompresja zła, trzeba wyjąć silnik.

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji, jakimi parametrami rejestrowanymi w ECU można sprawdzić, czy z zaworami jest wszystko ok ? Oczywiście chodzi o odczyt parametrów typu korekcje, czasy wtrysku, itd, poza błędami. Wiem, że mój serwis tak sprawdza czy trzeba zaglądać do zaworów czy nie, niestety nie dowiedziałem się jakie parametry sprawdzają.

Link to comment
Share on other sites

Juz zakladam ze wymiana badz reguacja mnie czeka, musze tylko dojechac do Poznania prawdopodobnie iz podobno tam zadowoleni klienci wyjezdzaja??

Co do parametrow ECU chetnie sam sie dowiem mam dostep do Maxidas ds708 wiec moglbym moze to komputerem sprawdzic po parametrach co sie dzieje??

Pozdrawiam idzekuje za wszelkie podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Praktyka oczywiscie jest niezbedna, jednak fajnie bylo bylo sobie sprawdzic czesciej niz co przeglad czy cos zlego sie nie dzieje i w razie czego jechac do serwisu na kontrole. Jak rozumiem piszesz o korektach wtryskow i ewentulanych roznicsch na poszczegolnych cylindrach ?

Czy po czasie/korekcie zaplonu czy spalania stukowego mozna wyciagac wnioski odnosnie ptencjaknych problemow z zaworami ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam wszystkisz.

Mam subaru Outback z 2008 3.0

Zalozylem gaz jak auto mialo 160tys przejechalem kolejne 20 i zaczely sie problemy;)

Najpierw blad o mieszance zbyt bogatej - sondy lambda wyskakiwaly

od niedawna P0304 gubi zaplon na 4 cylindrze, wiec zakladam ze poprostu zawor wylotowy nie domyka badz kompletnie utknal i pcha paliwo do rur stad sondy wyskakuja i auto swiruje.

Czy polecacie kogos kto podjalby sie regulacji badz wymiany zaworow w tym silniku poza seriwsem?

Podkresle ze jestem z Zielonej Gory.

Pozdrawiam

 

Mialem takie same objawy po przejechaniu 5tys km i okazalo sie ze wtrysk na 5 cylindrze padl. Wymienili na gwarancjii potem po 1000km podjechalem jeszcze na regulacje i teraz przez ostatnie 20tys km nie bylo zadnego problemu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam wszystkisz.

Mam subaru Outback z 2008 3.0

Zalozylem gaz jak auto mialo 160tys przejechalem kolejne 20 i zaczely sie problemy;)

Najpierw blad o mieszance zbyt bogatej - sondy lambda wyskakiwaly

od niedawna P0304 gubi zaplon na 4 cylindrze, wiec zakladam ze poprostu zawor wylotowy nie domyka badz kompletnie utknal i pcha paliwo do rur stad sondy wyskakuja i auto swiruje.

Czy polecacie kogos kto podjalby sie regulacji badz wymiany zaworow w tym silniku poza seriwsem?

Podkresle ze jestem z Zielonej Gory.

Pozdrawiam

 

Mialem takie same objawy po przejechaniu 5tys km i okazalo sie ze wtrysk na 5 cylindrze padl. Wymienili na gwarancjii potem po 1000km podjechalem jeszcze na regulacje i teraz przez ostatnie 20tys km nie bylo zadnego problemu.

 

A jakie wartosci na poszczegolnych wtryskach miales ze wiedziales ze wtrysk leje?? albo jakie bledy Ci sie pokazywaly?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam wszystkisz.

Mam subaru Outback z 2008 3.0

Zalozylem gaz jak auto mialo 160tys przejechalem kolejne 20 i zaczely sie problemy;)

Najpierw blad o mieszance zbyt bogatej - sondy lambda wyskakiwaly

od niedawna P0304 gubi zaplon na 4 cylindrze, wiec zakladam ze poprostu zawor wylotowy nie domyka badz kompletnie utknal i pcha paliwo do rur stad sondy wyskakuja i auto swiruje.

Czy polecacie kogos kto podjalby sie regulacji badz wymiany zaworow w tym silniku poza seriwsem?

Podkresle ze jestem z Zielonej Gory.

Pozdrawiam

 

Mialem takie same objawy po przejechaniu 5tys km i okazalo sie ze wtrysk na 5 cylindrze padl. Wymienili na gwarancjii potem po 1000km podjechalem jeszcze na regulacje i teraz przez ostatnie 20tys km nie bylo zadnego problemu.

 

A jakie wartosci na poszczegolnych wtryskach miales ze wiedziales ze wtrysk leje?? albo jakie bledy Ci sie pokazywaly?

 

Wartosci nie pamietam a blad na kompie " chyba C05 (moge sie mylic) wyskok zaplonu 5 cylinda " Zapalaly sie kontrolki trakcji, silnika i tempomat mrygal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...