555marcin Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Piszę w ogólnym ze względu na to, że bolączka dotyczy nie jednego modelu Subaryn. Generalnie rzecz polega na bolączce padającej przepływki. Jeździłem wcześniej Volvami, Audi, Oplami i wiedziałem że coś takiego jak MAF istnieje, ale niestety dopiero w przypadku jedynej słusznej marki przekonałem się do czego służy, jak działa, jaki ma wpływ na poprawne działanie silnika i... że lubi paść Wertując dłuuugo długo forum, jedyny trop na jaki trafiłem to filtr stożkowy i jego kiepska izolacja od, nazwijmy to, czynników zewnętrznych (wilgoci). Również takie info dostałem od jednego z użytkowników na PW. Oczywistością wydaje się też filtr powietrza w kiepskim stanie który przepuszcza jakiś syf do rury dolotu. Do rzeczy - to że wilgoć ma na to wpływ - OK - ale jaki? Coś śniedzieje/rdzewieje? Może ktoś zgłębił temat? Ja do swojego założyłem nówkę, oryginał i już po miesiącu S-turbo miał jakby mniejszy pazur. A dziś, tj po dwóch miesiącach jest tragedia :/ Przy ujemnych temperaturach pewnie by dłużej pożyła ze względu na dużo niższą wilgotność powietrza. Jednak nie uśmiecha mi się wydawanie co 2 miesiące baku dobrego paliwa na przepływkę... Zakładam że filtr powietrza jest OK, co prewencyjnie można zrobić aby pożyła nieco dłużej niż miesiąc? Zapraszam do dyskusji bo... jak żyć Panowie i Panie, jak żyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Boxerki lubią sobie rzucić oparami oleju,albo nawet samym olejem do dolotu czasami.Przyczyn kilka się znajdzie,problem z odmami lub przedmuchy. To właśnie to najczęściej załatwia przepływki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 (edited) A jeśli rzucają oparami lub olejem to czasem nie już za przepływką? To samo przedmuchy? EDIT: Przed chwilą zmierzyłem opór na pinach na padniętej przepływce: 1 -> 2 0,446M Ohm 1 -> 3 0,441M Ohm 1 -> 4 12,9M Ohm 2 -> 3 4,52k Ohm 2 -> 4 1,84M Ohm 3 -> 4 1,82M Ohm Miałby ktoś chwilę i chęć pomierzyć jakąś swoją, co do której jest 100% pewności, że jest sprawna? Ja wymontuję jeszcze swoją z auta i też przemierzę i dodam tu wyniki. Dodam, że pomiary robione w temperaturze pokojowej, przy bezwietrznej pogodzie Ps. A wie ktoś, w które piny się wpiąć, żeby badać napięcie dynamicznie, tj. przy uruchomionym silniku? Edited November 23, 2013 by monsieurboxeur Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Przepływka jak na zdjęciu jest wrażliwa na nieszczelność w dolocie lub słaby filtr powietrza. Napięcie na wolnych obrotach ok 1,22-1,28V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 (edited) @@jako, ale o jakich nieszczelnościach mówisz? O każdej "przed" przepływką? Bo dużo ich tam nie może być... (choć słyszałem o jakimś wężyku wchodzącym do puchy filtra który lubi spaść). Chodzi o jakąś cząstkę stałą, która z pominięciem filtra dostanie się do dolotu i przywali w przepływkę? Filtr zmieniłem po zakupie na Manna, nie jest to raczej budżetówka. A to napięcie 1,22-1,28V to na których pinach, wg mojego "szkicu" ? Jest jakiś wykres, uzależniający obroty od napięcia na MAFie? Bo akurat wolne obroty mam bardzo stabilne, w wyższych muli... Edited November 24, 2013 by monsieurboxeur Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 @@jako, ale o jakich nieszczelnościach mówisz? O każdej "przed" przepływką? Bo dużo ich tam nie może być... (choć słyszałem o jakimś wężyku wchodzącym do puchy filtra który lubi spaść). Chodzi o jakąś cząstkę stałą, która z pominięciem filtra dostanie się do dolotu i przywali w przepływkę? Filtr zmieniłem po zakupie na Manna, nie jest to raczej budżetówka. A to napięcie 1,22-1,28V to na których pinach, wg mojego "szkicu" ? Jest jakiś wykres, uzależniający obroty od napięcia na MAFie? Bo akurat wolne obroty mam bardzo stabilne, w wyższych muli... Nieszczelności przed przepływką, czasem źle dopięta obudowa filtra, itp. Napięcia podaję na podstawie odczytu z programu diagnostycznego, który umożliwia analizę niezbyt dużej w tym roczniku liczby parametrów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 (edited) A wie ktoś, na których pinach tak fizycznie sprawdzać to napięcie? Ktoś coś gdzieś...? Przejrzałem teraz zapiski z wymian i na nowej przepływce było jeżdżone około miesiąca, wilgotnego miesiąca. Po tym miesiącu zmieniłem filtr powietrza na mahle, stary firmy japanparts wyglądał tak: Czyżby to wpływ wilgoci? Nie jest nigdzie przerwany ale nigdy z czyś takim się nie spotkałem... Tłumik szmerów jest na miejscu więc nie ciągnie powietrza z nadkola. Ktoś miał taki przypadek po wymianie filtra? Edited December 16, 2013 by monsieurboxeur Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Ktoś miał taki przypadek po wymianie filtra? kiedyś, dawno temu, kupiłem filtr JC-cośtam - taki czerwony w gumowej ramce, jak oem, ale bez metalowej opaski dookoła ... i ... przestało jeździć - po otwarciu obudowy filtr był wygięty, odkształcony, "wessało go do obudowy" i przepuszczał powietrze bokiem ... a to było tylko EJ16 filtr paliwa tej samej firmy też się poddał (rozszczelnił) .. od tego czasu - żadnych tanich zamienników, szkoda kasy ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 A podpowiesz na PW co to za firma, coby też się w to nie pakować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now