Jump to content

Padające przepływki w ej20X


555marcin

Recommended Posts

Piszę w ogólnym ze względu na to, że bolączka dotyczy nie jednego modelu Subaryn.

 

Generalnie rzecz polega na bolączce padającej przepływki.

 

Jeździłem wcześniej Volvami, Audi, Oplami i wiedziałem że coś takiego jak MAF istnieje, ale niestety dopiero w przypadku jedynej słusznej marki przekonałem się do czego służy, jak działa, jaki ma wpływ na poprawne działanie silnika i... że lubi paść :(

 

Wertując dłuuugo długo forum, jedyny trop na jaki trafiłem to filtr stożkowy i jego kiepska izolacja od, nazwijmy to, czynników zewnętrznych (wilgoci). Również takie info dostałem od jednego z użytkowników na PW. Oczywistością wydaje się też filtr powietrza w kiepskim stanie który przepuszcza jakiś syf do rury dolotu.

 

Do rzeczy - to że wilgoć ma na to wpływ - OK - ale jaki? Coś śniedzieje/rdzewieje? Może ktoś zgłębił temat?

 

Ja do swojego założyłem nówkę, oryginał i już po miesiącu S-turbo miał jakby mniejszy pazur. A dziś, tj po dwóch miesiącach jest tragedia :/ Przy ujemnych temperaturach pewnie by dłużej pożyła ze względu na dużo niższą wilgotność powietrza. Jednak nie uśmiecha mi się wydawanie co 2 miesiące baku dobrego paliwa na przepływkę...

 

Zakładam że filtr powietrza jest OK, co prewencyjnie można zrobić aby pożyła nieco dłużej niż miesiąc?

 

Zapraszam do dyskusji bo... jak żyć Panowie i Panie, jak żyć? :)

Link to comment
Share on other sites

Boxerki lubią sobie rzucić oparami oleju,albo nawet samym olejem do dolotu czasami.Przyczyn kilka się znajdzie,problem z odmami lub przedmuchy.

To właśnie to najczęściej załatwia przepływki.

Link to comment
Share on other sites

A jeśli rzucają oparami lub olejem to czasem nie już za przepływką?

To samo przedmuchy?

 

EDIT:

 

Przed chwilą zmierzyłem opór na pinach na padniętej przepływce:

 

post-7184-0-74100900-1385232374_thumb.jpg

 

1 -> 2 0,446M Ohm

1 -> 3 0,441M Ohm

1 -> 4 12,9M Ohm

2 -> 3 4,52k Ohm

2 -> 4 1,84M Ohm

3 -> 4 1,82M Ohm

 

Miałby ktoś chwilę i chęć pomierzyć jakąś swoją, co do której jest 100% pewności, że jest sprawna?

Ja wymontuję jeszcze swoją z auta i też przemierzę i dodam tu wyniki.

Dodam, że pomiary robione w temperaturze pokojowej, przy bezwietrznej pogodzie :yahoo:

 

Ps. A wie ktoś, w które piny się wpiąć, żeby badać napięcie dynamicznie, tj. przy uruchomionym silniku?

Edited by monsieurboxeur
Link to comment
Share on other sites

@@jako, ale o jakich nieszczelnościach mówisz? O każdej "przed" przepływką? Bo dużo ich tam nie może być... :) (choć słyszałem o jakimś wężyku wchodzącym do puchy filtra który lubi spaść). Chodzi o jakąś cząstkę stałą, która z pominięciem filtra dostanie się do dolotu i przywali w przepływkę?

 

Filtr zmieniłem po zakupie na Manna, nie jest to raczej budżetówka.

 

A to napięcie 1,22-1,28V to na których pinach, wg mojego "szkicu" ?

 

Jest jakiś wykres, uzależniający obroty od napięcia na MAFie? Bo akurat wolne obroty mam bardzo stabilne, w wyższych muli...

Edited by monsieurboxeur
Link to comment
Share on other sites

@@jako, ale o jakich nieszczelnościach mówisz? O każdej "przed" przepływką? Bo dużo ich tam nie może być... :) (choć słyszałem o jakimś wężyku wchodzącym do puchy filtra który lubi spaść). Chodzi o jakąś cząstkę stałą, która z pominięciem filtra dostanie się do dolotu i przywali w przepływkę?

 

Filtr zmieniłem po zakupie na Manna, nie jest to raczej budżetówka.

 

A to napięcie 1,22-1,28V to na których pinach, wg mojego "szkicu" ?

 

Jest jakiś wykres, uzależniający obroty od napięcia na MAFie? Bo akurat wolne obroty mam bardzo stabilne, w wyższych muli...

 

Nieszczelności przed przepływką, czasem źle dopięta obudowa filtra, itp.

Napięcia podaję na podstawie odczytu z programu diagnostycznego, który umożliwia analizę niezbyt dużej w tym roczniku liczby parametrów.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A wie ktoś, na których pinach tak fizycznie sprawdzać to napięcie? Ktoś coś gdzieś...? :)

 

Przejrzałem teraz zapiski z wymian i na nowej przepływce było jeżdżone około miesiąca, wilgotnego miesiąca.

Po tym miesiącu zmieniłem filtr powietrza na mahle, stary firmy japanparts wyglądał tak:

 

311p6w7.jpg

 

Czyżby to wpływ wilgoci? Nie jest nigdzie przerwany ale nigdy z czyś takim się nie spotkałem... Tłumik szmerów jest na miejscu więc nie ciągnie powietrza z nadkola. Ktoś miał taki przypadek po wymianie filtra?

Edited by monsieurboxeur
Link to comment
Share on other sites

Ktoś miał taki przypadek po wymianie filtra?

kiedyś, dawno temu, kupiłem filtr JC-cośtam - taki czerwony w gumowej ramce, jak oem, ale bez metalowej opaski dookoła ... i ... przestało jeździć - po otwarciu obudowy filtr był wygięty, odkształcony, "wessało go do obudowy" i przepuszczał powietrze bokiem ... a to było tylko EJ16 :D

filtr paliwa tej samej firmy też się poddał (rozszczelnił) .. od tego czasu - żadnych tanich zamienników, szkoda kasy ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...