Skocz do zawartości

Padające przepływki w ej20X


555marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę w ogólnym ze względu na to, że bolączka dotyczy nie jednego modelu Subaryn.

 

Generalnie rzecz polega na bolączce padającej przepływki.

 

Jeździłem wcześniej Volvami, Audi, Oplami i wiedziałem że coś takiego jak MAF istnieje, ale niestety dopiero w przypadku jedynej słusznej marki przekonałem się do czego służy, jak działa, jaki ma wpływ na poprawne działanie silnika i... że lubi paść :(

 

Wertując dłuuugo długo forum, jedyny trop na jaki trafiłem to filtr stożkowy i jego kiepska izolacja od, nazwijmy to, czynników zewnętrznych (wilgoci). Również takie info dostałem od jednego z użytkowników na PW. Oczywistością wydaje się też filtr powietrza w kiepskim stanie który przepuszcza jakiś syf do rury dolotu.

 

Do rzeczy - to że wilgoć ma na to wpływ - OK - ale jaki? Coś śniedzieje/rdzewieje? Może ktoś zgłębił temat?

 

Ja do swojego założyłem nówkę, oryginał i już po miesiącu S-turbo miał jakby mniejszy pazur. A dziś, tj po dwóch miesiącach jest tragedia :/ Przy ujemnych temperaturach pewnie by dłużej pożyła ze względu na dużo niższą wilgotność powietrza. Jednak nie uśmiecha mi się wydawanie co 2 miesiące baku dobrego paliwa na przepływkę...

 

Zakładam że filtr powietrza jest OK, co prewencyjnie można zrobić aby pożyła nieco dłużej niż miesiąc?

 

Zapraszam do dyskusji bo... jak żyć Panowie i Panie, jak żyć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli rzucają oparami lub olejem to czasem nie już za przepływką?

To samo przedmuchy?

 

EDIT:

 

Przed chwilą zmierzyłem opór na pinach na padniętej przepływce:

 

post-7184-0-74100900-1385232374_thumb.jpg

 

1 -> 2 0,446M Ohm

1 -> 3 0,441M Ohm

1 -> 4 12,9M Ohm

2 -> 3 4,52k Ohm

2 -> 4 1,84M Ohm

3 -> 4 1,82M Ohm

 

Miałby ktoś chwilę i chęć pomierzyć jakąś swoją, co do której jest 100% pewności, że jest sprawna?

Ja wymontuję jeszcze swoją z auta i też przemierzę i dodam tu wyniki.

Dodam, że pomiary robione w temperaturze pokojowej, przy bezwietrznej pogodzie :yahoo:

 

Ps. A wie ktoś, w które piny się wpiąć, żeby badać napięcie dynamicznie, tj. przy uruchomionym silniku?

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jako, ale o jakich nieszczelnościach mówisz? O każdej "przed" przepływką? Bo dużo ich tam nie może być... :) (choć słyszałem o jakimś wężyku wchodzącym do puchy filtra który lubi spaść). Chodzi o jakąś cząstkę stałą, która z pominięciem filtra dostanie się do dolotu i przywali w przepływkę?

 

Filtr zmieniłem po zakupie na Manna, nie jest to raczej budżetówka.

 

A to napięcie 1,22-1,28V to na których pinach, wg mojego "szkicu" ?

 

Jest jakiś wykres, uzależniający obroty od napięcia na MAFie? Bo akurat wolne obroty mam bardzo stabilne, w wyższych muli...

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jako, ale o jakich nieszczelnościach mówisz? O każdej "przed" przepływką? Bo dużo ich tam nie może być... :) (choć słyszałem o jakimś wężyku wchodzącym do puchy filtra który lubi spaść). Chodzi o jakąś cząstkę stałą, która z pominięciem filtra dostanie się do dolotu i przywali w przepływkę?

 

Filtr zmieniłem po zakupie na Manna, nie jest to raczej budżetówka.

 

A to napięcie 1,22-1,28V to na których pinach, wg mojego "szkicu" ?

 

Jest jakiś wykres, uzależniający obroty od napięcia na MAFie? Bo akurat wolne obroty mam bardzo stabilne, w wyższych muli...

 

Nieszczelności przed przepływką, czasem źle dopięta obudowa filtra, itp.

Napięcia podaję na podstawie odczytu z programu diagnostycznego, który umożliwia analizę niezbyt dużej w tym roczniku liczby parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A wie ktoś, na których pinach tak fizycznie sprawdzać to napięcie? Ktoś coś gdzieś...? :)

 

Przejrzałem teraz zapiski z wymian i na nowej przepływce było jeżdżone około miesiąca, wilgotnego miesiąca.

Po tym miesiącu zmieniłem filtr powietrza na mahle, stary firmy japanparts wyglądał tak:

 

311p6w7.jpg

 

Czyżby to wpływ wilgoci? Nie jest nigdzie przerwany ale nigdy z czyś takim się nie spotkałem... Tłumik szmerów jest na miejscu więc nie ciągnie powietrza z nadkola. Ktoś miał taki przypadek po wymianie filtra?

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś miał taki przypadek po wymianie filtra?

kiedyś, dawno temu, kupiłem filtr JC-cośtam - taki czerwony w gumowej ramce, jak oem, ale bez metalowej opaski dookoła ... i ... przestało jeździć - po otwarciu obudowy filtr był wygięty, odkształcony, "wessało go do obudowy" i przepuszczał powietrze bokiem ... a to było tylko EJ16 :D

filtr paliwa tej samej firmy też się poddał (rozszczelnił) .. od tego czasu - żadnych tanich zamienników, szkoda kasy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...