subcharles Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Witam serdecznie. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Forestera II 2.5 XT z końcówki 2004 r. Auto jeździ fenomenalnie, ale mam kilka drobnych problemów: 1. ponieważ Forek zaliczył u poprzedniego właściciela małą "przygodę" musiałem wymienić przedni zderzak i trochę drobiazgów. Nie mogę znaleźć ofert sprzedaży spryskiwaczy do reflektorów (te "stojące", model przed liftem); oczywiście chodzi mi o używane, nowe sąd bardzo drogie. Może ktoś z Was może mi pomóc w tym zakresie ? 2. silnik na biegu jałowym pracuje bardzo równo, pięknie też wkręca się na obroty. Ma jednak dziwną przypadłość (a może to normalne ?). Na wolnych obrotach, rozgrzany "klekocze" jak desel. Martwiłem się, że to coś poważnego, jednak gość specjalizujący się w silnikach subaru (mechanik znanego kierowcy rajdowego ) po posłuchaniu go powiedział, że to nic poważnego, a dziwny klekot wydają wtryski. Mam z tym jeździć, nie przejmować się i już ... Czy ktoś z Was ma jakąś wiedzę w tym przedmiocie ? Czy można to jakoś naprawić ? Wewnątrz auta tego nie słychać, ale kiedy stoi się obok niego dzwięki, jakie wydaje na wolnych obrotach są zdecydowanie irytujące. Z góry dzięki za wszystie odpowiedzi. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igi_666 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Witam nowego zarażonego Co do drugiego pytania to kiedy były regulowane luzy na zaworach? Jeśli nie wiadomo lub dawno to warto było by zacząć właśnie od tego Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Auto ma przebieg 96.000 km. Czy poprzedni właściciel regulował zawory - nie wiem ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igi_666 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Warto było by je sprawdzić . Nie lejesz czasem lepszego paliwa (98/100)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Na początku wlewałem 98. Teraz 95 - nie wiem czy to dobrze, nie znam się na tym, ale takie oznaczenie wartości oktanowej znajduje się na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa. Różnicy w osiągach Forka nie zauważyłem. Odgłos pracy silnika nie zmienił się. Jako uważny czytelnik forum, też pomyślałem najpierw o regulacji luzów zaworowych. Zbił mnie jesnak z tropu ten gość, o którym pisałem. Czy może być coś na rzeczy z tymi wtryskiwaczami - nie spotkałem się wcześniej na forum z taką koncepcją ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Ja ze swoim Forkiem Turbo też miałem tą przypadłość, obsłuchali go spece z pewnego Katowickiego serwisu i też powiedzieli, że to wtryski i że TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Ja ze swoim Forkiem Turbo też miałem tą przypadłość, obsłuchali go spece z pewnego Katowickiego serwisu i też powiedzieli, że to wtryski i że TTTM Ja ze swoim Forkiem Turbo też miałem tą przypadłość, obsłuchali go spece z pewnego Katowickiego serwisu i też powiedzieli, że to wtryski i że TTTM Czy temat tych wtrysków jakoś się u Ciebie rozwinął, czy też dalej TTTM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Dalej i już się tym nie przejmuje Dodatkowo utwierdził mnie w tym overview jakiegoś GT z 94r który właściciel miał go chyba około 5 lat. Na filmikowym overview również słyszałem taki klekot, jednak sporo głośniejszy (może to kwestia czułości mikrofonu) więc zapytałem cóż to za hałas, na co on że odkąd go ma to tak jest. Więc raczej spałbym spokojnie, panewkę usłyszysz z wewnątrz kabiny Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 W Dalej i już się tym nie przejmuje Dodatkowo utwierdził mnie w tym overview jakiegoś GT z 94r który właściciel miał go chyba około 5 lat. Na filmikowym overview również słyszałem taki klekot, jednak sporo głośniejszy (może to kwestia czułości mikrofonu) więc zapytałem cóż to za hałas, na co on że odkąd go ma to tak jest. Więc raczej spałbym spokojnie, panewkę usłyszysz z wewnątrz kabiny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igi_666 Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Poczytaj sobie też o przypadłości piston slap to sobie i to wykluczysz .. Ja u siebie przez pewien czas lałem 98 a kilka razy zalałem v-power racing 100 oktanów i wystąpiło cykanie przy ruszaniu. Po zalaniu 95 ustało . Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 (edited) Dzięki Wam bardzo. Uspokoiliście mnie . Swoją drogą luzy zaworowe przydałoby sie pewnie sprawdzić, bo Forek ma przebieg około 96.000 km, a poprzedni właściciel raczej tego nie robił. Co do panewki - wydaje sie prosta w naprawie - wystarczy włączyc głośno radio :D Sorry za puste posty. Dopiero oswajam sie z forum ... Edited October 29, 2013 by subcharles Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Poczytaj sobie też o przypadłości piston slap to sobie i to wykluczysz .. Ja u siebie przez pewien czas lałem 98 a kilka razy zalałem v-power racing 100 oktanów i wystąpiło cykanie przy ruszaniu. Po zalaniu 95 ustało . Nasza "przypadłość" słyszana była raczej z zewnątrz i raczej na ciepłym więc raczej nie piston slap. A ku poszerzeniu wiedzy - jaki wpływ mają oktany na cykanie? @subcharles, Jak auto nie jeżdżone na gazie to raczej jeszcze nie zawory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 (edited) @ monsieurboxeur . Dokładnie tak - na zewnątrz auta, na wolnych obrotach i ciepłym silniku. Faktem jest, że oprócz tego silnik pracuje bardzo dobrze - zarówno na wolnych, jak i na wyższych obrotach. Jednak, tak jak już pisałem, "klekot" słyszany na zewnątrz jest wyjątkowo "nieatrakcyjny". Przyjdzie mi się pewnie do tego przyzwyczaić ... Skoro padła już kwestia regulacji luzów zaworowych. Zdaje sobie sprawę, że pewnie ta sprawa była już wielokrotnie poruszana na forum. Czy jednak ktoś z Was mógłby pokrótce wskazać jakie są objawy świadczące o konieczności dokonania tej regulacji ? Edited October 29, 2013 by subcharles Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Czy jednak ktoś z Was mógłby pokrótce wskazać jakie są objawy świadczące o konieczności dokonania tej regulacji ? Różne, różniste - telepanie budą, gaśnięcie na zimnym, telepanie + gaśnięcie ( ), spadek dynamiki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 No na szczęście na razie nic z tych rzeczy się u mnie nie pojawiło Link to comment Share on other sites More sharing options...
orlen Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 szklanki mogą być do wymiany (podaje jako jedną z możliwości) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now