Skocz do zawartości

spryskiwacze reflektorów, wolne obroty


subcharles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Forestera II 2.5 XT z końcówki 2004 r. Auto jeździ fenomenalnie, ale mam kilka drobnych problemów:

 

1. ponieważ Forek zaliczył u poprzedniego właściciela małą "przygodę" musiałem wymienić przedni zderzak i trochę drobiazgów. Nie mogę znaleźć ofert sprzedaży spryskiwaczy do reflektorów (te "stojące", model przed liftem); oczywiście chodzi mi o używane, nowe sąd bardzo drogie. Może ktoś z Was może mi pomóc w tym zakresie ?

 

2. silnik na biegu jałowym pracuje bardzo równo, pięknie też wkręca się na obroty. Ma jednak dziwną przypadłość (a może to normalne ?). Na wolnych obrotach, rozgrzany "klekocze" jak desel. Martwiłem się, że to coś poważnego, jednak gość specjalizujący się w silnikach subaru (mechanik znanego kierowcy rajdowego ;) ) po posłuchaniu go powiedział, że to nic poważnego, a dziwny klekot wydają wtryski. Mam z tym jeździć, nie przejmować się i już ... Czy ktoś z Was ma jakąś wiedzę w tym przedmiocie ? Czy można to jakoś naprawić ? Wewnątrz auta tego nie słychać, ale kiedy stoi się obok niego dzwięki, jakie wydaje na wolnych obrotach są zdecydowanie irytujące.

 

Z góry dzięki za wszystie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku wlewałem 98. Teraz 95 - nie wiem czy to dobrze, nie znam się na tym, ale takie oznaczenie wartości oktanowej znajduje się na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa. Różnicy w osiągach Forka nie zauważyłem. Odgłos pracy silnika nie zmienił się. Jako uważny czytelnik forum, też pomyślałem najpierw o regulacji luzów zaworowych. Zbił mnie jesnak z tropu ten gość, o którym pisałem. Czy może być coś na rzeczy z tymi wtryskiwaczami - nie spotkałem się wcześniej na forum z taką koncepcją ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoim Forkiem Turbo też miałem tą przypadłość, obsłuchali go spece z pewnego Katowickiego serwisu i też powiedzieli, że to wtryski i że TTTM :)

 

Ja ze swoim Forkiem Turbo też miałem tą przypadłość, obsłuchali go spece z pewnego Katowickiego serwisu i też powiedzieli, że to wtryski i że TTTM :)

 

Czy temat tych wtrysków jakoś się u Ciebie rozwinął, czy też dalej TTTM :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej i już się tym nie przejmuje :) Dodatkowo utwierdził mnie w tym overview jakiegoś GT z 94r który właściciel miał go chyba około 5 lat. Na filmikowym overview również słyszałem taki klekot, jednak sporo głośniejszy (może to kwestia czułości mikrofonu) więc zapytałem cóż to za hałas, na co on że odkąd go ma to tak jest. Więc raczej spałbym spokojnie, panewkę usłyszysz z wewnątrz kabiny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W

Dalej i już się tym nie przejmuje :) Dodatkowo utwierdził mnie w tym overview jakiegoś GT z 94r który właściciel miał go chyba około 5 lat. Na filmikowym overview również słyszałem taki klekot, jednak sporo głośniejszy (może to kwestia czułości mikrofonu) więc zapytałem cóż to za hałas, na co on że odkąd go ma to tak jest. Więc raczej spałbym spokojnie, panewkę usłyszysz z wewnątrz kabiny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie też o przypadłości piston slap to sobie i to wykluczysz ;).. Ja u siebie przez pewien czas lałem 98 a kilka razy zalałem v-power racing 100 oktanów i wystąpiło cykanie przy ruszaniu. Po zalaniu 95 ustało ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam bardzo. Uspokoiliście mnie :) . Swoją drogą luzy zaworowe przydałoby sie pewnie sprawdzić, bo Forek ma przebieg około 96.000 km, a poprzedni właściciel raczej tego nie robił. Co do panewki - wydaje sie prosta w naprawie - wystarczy włączyc głośno radio :D :D :D Sorry za puste posty. Dopiero oswajam sie z forum ...

Edytowane przez subcharles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie też o przypadłości piston slap to sobie i to wykluczysz ;).. Ja u siebie przez pewien czas lałem 98 a kilka razy zalałem v-power racing 100 oktanów i wystąpiło cykanie przy ruszaniu. Po zalaniu 95 ustało ;).

 

Nasza "przypadłość" słyszana była raczej z zewnątrz i raczej na ciepłym więc raczej nie piston slap.

A ku poszerzeniu wiedzy - jaki wpływ mają oktany na cykanie?

 

@subcharles,

Jak auto nie jeżdżone na gazie to raczej jeszcze nie zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ monsieurboxeur .

 

Dokładnie tak - na zewnątrz auta, na wolnych obrotach i ciepłym silniku. Faktem jest, że oprócz tego silnik pracuje bardzo dobrze - zarówno na wolnych, jak i na wyższych obrotach. Jednak, tak jak już pisałem, "klekot" słyszany na zewnątrz jest wyjątkowo "nieatrakcyjny". Przyjdzie mi się pewnie do tego przyzwyczaić ...

 

Skoro padła już kwestia regulacji luzów zaworowych. Zdaje sobie sprawę, że pewnie ta sprawa była już wielokrotnie poruszana na forum. Czy jednak ktoś z Was mógłby pokrótce wskazać jakie są objawy świadczące o konieczności dokonania tej regulacji ?

Edytowane przez subcharles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...