marhof Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Hej, zwiększam wysiłek mający na celu znalezienie tylnego mostu do mojego Forka (2.5 automat, tylny dyfer 4.444 z LSD) i tak mi do głowy przyszło, że może przypadkiem z jakiegoś WRX'a by coś podeszło Plug & Play? Były w ogóle takie mosty w jakiejś wersji Imprezy? Mój Forek to rocznik 2005, przed liftem. Dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Update tematu, udało mi się zdobyć tylny dyfer 4.444 z LSD (chyba, liczę na Was) od Imprezy (nie wiem jakiej). Teraz zaczyna się robić ciekawiej, bo rozebrałem dyfer i to co zobaczyłem znacznie różniło się od oczekiwań. Ale po kolei. Tak wygląda dyfer z tradycyjnym Viscous LSD w Foresterze (mechanizm LSD jest zasłonięty przez koło talerzowe): A tak wygląda to co zdobyłem: W skrócie: Całość zabudowana, 4 satelity zamiast 2, a jak się patrzy na wejście półosi to widać na wylot co jest po drugiej stronie. Trochę się naszukałem co to może być i wygląda na to, że to Clutch type LSD, R160, montowane w niektórych Subarakach. Żeby to działało potrzebne są specjalne, asymetryczne półosie, o takie: Powyższych półosi nie posiadam, wiem że na pewno nie mam takich obecnie w Forku, ponieważ mam tam standardowe VLSD, a w nim jak widać przez środek dyfra przechodzi oś na której osadzone są satelity - powyższe półosie na pewno by nie pasowały, bo dłuższa by się nie zmieściła. Moje pytanie, co robić dalej: 1. Wymontować moje obecne VLSD uszkodzonego mostu i przełożyć do nowego dyfra? (ryzykuję tym, że nie uda się dobrze ustawić później dystansów na zębatkach i most znów będzie mi wył). W ten sposób nie musiałbym już w nic inwestować, bo teoretycznie wszystkie części mam pod ręką. 2. Szukać powyższych półosi - czy one by pasowały do Forestera SG? Zwrotnic przypadkiem nie trzebaby było wymieniać? Nie chcę specjalnie się pakować w koszty... Ale miałbym wtedy z tyłu mocniejsze spięcie (VLSD - 4kg, Clutch LSD około 11kg z teog co znalazłem + reaguje natychmiast, a nie jak VLSD) 3. Rzeźbić z posiadanymi półosiami i dospawać jakąś końcówkę do jednej z nich tak aby uzyskać 3 mocowanie do środkowego gniazda dyfra (uzyskać efekt taki jak widać na dłuższej półosi). Nie wiem w ogóle czy takie rozwiązanie jest możliwe, tam w sumie to spore siły działają.... Help! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 (edytowane) Nic nie robić, bo ta wiskoza którą zdobyłeś, zmieni tyle co nic, po prostu założyć. Efekt Cię rozczaruje. Na podnośniku będą się ładnie 2 kółka kręcić i tylko tam Ewentualnie pokaż gdzie znalazłeś, że ta wiskoza spina w serii 11kgf ? Jeśli chcesz spróbować to po prostu kup dodatkowo 2 półosie, bo wyjdzie najtaniej i najlepiej. Jeśli wrzucisz już na auto, to podziel się wrażeniami i obserwacjami. Edytowane 25 Listopada 2013 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się