marhof Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Hej, zwiększam wysiłek mający na celu znalezienie tylnego mostu do mojego Forka (2.5 automat, tylny dyfer 4.444 z LSD) i tak mi do głowy przyszło, że może przypadkiem z jakiegoś WRX'a by coś podeszło Plug & Play? Były w ogóle takie mosty w jakiejś wersji Imprezy? Mój Forek to rocznik 2005, przed liftem. Dobranoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Update tematu, udało mi się zdobyć tylny dyfer 4.444 z LSD (chyba, liczę na Was) od Imprezy (nie wiem jakiej). Teraz zaczyna się robić ciekawiej, bo rozebrałem dyfer i to co zobaczyłem znacznie różniło się od oczekiwań. Ale po kolei. Tak wygląda dyfer z tradycyjnym Viscous LSD w Foresterze (mechanizm LSD jest zasłonięty przez koło talerzowe): A tak wygląda to co zdobyłem: W skrócie: Całość zabudowana, 4 satelity zamiast 2, a jak się patrzy na wejście półosi to widać na wylot co jest po drugiej stronie. Trochę się naszukałem co to może być i wygląda na to, że to Clutch type LSD, R160, montowane w niektórych Subarakach. Żeby to działało potrzebne są specjalne, asymetryczne półosie, o takie: Powyższych półosi nie posiadam, wiem że na pewno nie mam takich obecnie w Forku, ponieważ mam tam standardowe VLSD, a w nim jak widać przez środek dyfra przechodzi oś na której osadzone są satelity - powyższe półosie na pewno by nie pasowały, bo dłuższa by się nie zmieściła. Moje pytanie, co robić dalej: 1. Wymontować moje obecne VLSD uszkodzonego mostu i przełożyć do nowego dyfra? (ryzykuję tym, że nie uda się dobrze ustawić później dystansów na zębatkach i most znów będzie mi wył). W ten sposób nie musiałbym już w nic inwestować, bo teoretycznie wszystkie części mam pod ręką. 2. Szukać powyższych półosi - czy one by pasowały do Forestera SG? Zwrotnic przypadkiem nie trzebaby było wymieniać? Nie chcę specjalnie się pakować w koszty... Ale miałbym wtedy z tyłu mocniejsze spięcie (VLSD - 4kg, Clutch LSD około 11kg z teog co znalazłem + reaguje natychmiast, a nie jak VLSD) 3. Rzeźbić z posiadanymi półosiami i dospawać jakąś końcówkę do jednej z nich tak aby uzyskać 3 mocowanie do środkowego gniazda dyfra (uzyskać efekt taki jak widać na dłuższej półosi). Nie wiem w ogóle czy takie rozwiązanie jest możliwe, tam w sumie to spore siły działają.... Help! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 (edited) Nic nie robić, bo ta wiskoza którą zdobyłeś, zmieni tyle co nic, po prostu założyć. Efekt Cię rozczaruje. Na podnośniku będą się ładnie 2 kółka kręcić i tylko tam Ewentualnie pokaż gdzie znalazłeś, że ta wiskoza spina w serii 11kgf ? Jeśli chcesz spróbować to po prostu kup dodatkowo 2 półosie, bo wyjdzie najtaniej i najlepiej. Jeśli wrzucisz już na auto, to podziel się wrażeniami i obserwacjami. Edited November 25, 2013 by ryjeks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now