Jump to content

Sprzęgło do Legacy 2


TIGANA74
 Share

Recommended Posts

Rok temu wymieniłem sprzęgło. Zamontowane było Valeo i mechanik założył takie samo. Po zimie

i jazdach bokiem daje się wyczuć zapach przypalonego sprzęgła ( chyba, że to wiskoza ). Jak to

rozpoznać. Jeżeli to sprzęgło to co kupić teraz żeby wytrzymało dłużej.

 

Subaru Legacy 1997r. 2,0 115KM.

Link to comment
Share on other sites

Wiskoza raczej nie śmierdzi - jest dosyć szczelnie zamknięta (a przynajmniej być powinna).

Zabiłeś sprzęgło w tak słabym aucie w przeciągu roku? U mnie jest założony Sachs, wytrzymał kilkadziesiąt tysięcy z takim silnikiem jak Twój i jeszcze 70 tys z turbo i chwilowo się nie zanosi na szybki zgon. Kilka razy pozwalam sobie na małe szaleństwa na śniegu - ale to raczej sprzęgła nie zabija bo mało się go używa. Chyba, że upodobałeś sobie ruszanie na półsprzęgle, albo praktykujesz codzienne i długotrwałe wykopywanie auta z zasp?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Rocznie przejeżdżam około 70 000 km i nie zajeździłem jeszcze żadnego sprzęgła.

Nie uważam się za mistrza kierownicy. Być może faktycznie trochę przesadziłem i jest to moja wina.

Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.

Edited by TIGANA74
Link to comment
Share on other sites

Jednorazowe zaśmierdzenie sprzęgła (coś jak gotowana kapusta) dramatu nie robi, wystarczy tak naprawdę podnieść obroty do 4 tys i zbyt powoli puścić sprzęgło, jak na dodatek nie miałeś reduktora zapiętego a liczyłeś na zamielenie kołami na mokrym to się rozczarujesz i jeszcze 10 minut wietrzenia ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak to pewnie wyglądało. Bez najmniejszych problemów można ruszyć z trzeciego biegu. Mam nadzieję, że tarcza

jest dobra no i cała reszta. Jeszcze jedno pytanko jeżeli można. Jak często trzeba regulować luz zaworowy?

Czy są jakieś charakterystyczne objawy, które wskazują, że właśnie nastąpił ten moment.

Jeżeli to coś pomoże: silnik ej20en.

Link to comment
Share on other sites

Twój silnik powinien mieć automatyczną regulację za pomocą popychaczy hydraulicznych, więc to co Cię ewentualnie może spotkać to "klepiąca klawiatura" z powodu uszkodzonego popychacza. Ale jak to mawia Marek z MTS - ten silnik to maszyna rolnicza, ciężko mu krzywdę zrobić i nawet rozrząd ma bezkolizyjny :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie moim tematem. Jest to moje pierwsze subaru i nie ostatnie. To co już

dowiedziałem się o swoim silniku, bardzo mi się podoba.

Pełny kod to chyba ej20enwaba. Jeżeli ktoś potrafi to rozszyfrować, to chętnie poznam rozwiązanie

tej mimo wszystko - dla mnie - zagadki. Moje legacy jest w wersji sedan, jeżeli chciałbym kupić skrzynię

biegów od kombi z reduktorem to na co mam zwrócić uwagę?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jak myslicie w jaki dobry sposób można podnieśc legusia mk II sedan 1994r 2.0 tak aby przeguby wytrzymywały kod silnika ej20enmaba skrzynia biegów ty752vraaa.

 

czyli silnik o kodzie ej20en posiada kasowanie luzów hydralicznie , i jest bezkolizyjny. A co oznaczają kolejne literki "maba "

Link to comment
Share on other sites

Moje legacy jest w wersji sedan, jeżeli chciałbym kupić skrzynię biegów od kombi z reduktorem to na co mam zwrócić uwagę?

Musi się zgadzać przełożenie główne skrzyni i tylnego dyferencjału. Dodatkowo przyda się tunel środkowy z wycięciem na dźwignię reduktora (ona też nie musi przychodzić ze skrzynią), można jeszcze pomyśleć o podłączeniu kontrolki Lo-Hi do zegarów mówiącej o pozycji reduktora. Zegary prawdopodobnie miejsce na nią mają (trzeba sprawdzić za pomocą latarki, albo wykręcić i pod światło).

 

Jak myslicie w jaki dobry sposób można podnieśc legusia mk II sedan 1994r 2.0 tak aby przeguby wytrzymywały

Zainteresuj się elementami z pierwszej generacji Outbacka - przód powinien pasować, z tyłem nie wiem (głównie chodzi o amortyzatory).

 

Co do silnika to obstawiam, że dokładnie to co wyżej - bezkolizyjny, popychacze hydrauliczne.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...