TIGANA74 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Rok temu wymieniłem sprzęgło. Zamontowane było Valeo i mechanik założył takie samo. Po zimie i jazdach bokiem daje się wyczuć zapach przypalonego sprzęgła ( chyba, że to wiskoza ). Jak to rozpoznać. Jeżeli to sprzęgło to co kupić teraz żeby wytrzymało dłużej. Subaru Legacy 1997r. 2,0 115KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Wiskoza raczej nie śmierdzi - jest dosyć szczelnie zamknięta (a przynajmniej być powinna). Zabiłeś sprzęgło w tak słabym aucie w przeciągu roku? U mnie jest założony Sachs, wytrzymał kilkadziesiąt tysięcy z takim silnikiem jak Twój i jeszcze 70 tys z turbo i chwilowo się nie zanosi na szybki zgon. Kilka razy pozwalam sobie na małe szaleństwa na śniegu - ale to raczej sprzęgła nie zabija bo mało się go używa. Chyba, że upodobałeś sobie ruszanie na półsprzęgle, albo praktykujesz codzienne i długotrwałe wykopywanie auta z zasp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TIGANA74 Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Rocznie przejeżdżam około 70 000 km i nie zajeździłem jeszcze żadnego sprzęgła. Nie uważam się za mistrza kierownicy. Być może faktycznie trochę przesadziłem i jest to moja wina. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam. Edytowane 24 Maja 2013 przez TIGANA74 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Jednorazowe zaśmierdzenie sprzęgła (coś jak gotowana kapusta) dramatu nie robi, wystarczy tak naprawdę podnieść obroty do 4 tys i zbyt powoli puścić sprzęgło, jak na dodatek nie miałeś reduktora zapiętego a liczyłeś na zamielenie kołami na mokrym to się rozczarujesz i jeszcze 10 minut wietrzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TIGANA74 Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Tak to pewnie wyglądało. Bez najmniejszych problemów można ruszyć z trzeciego biegu. Mam nadzieję, że tarcza jest dobra no i cała reszta. Jeszcze jedno pytanko jeżeli można. Jak często trzeba regulować luz zaworowy? Czy są jakieś charakterystyczne objawy, które wskazują, że właśnie nastąpił ten moment. Jeżeli to coś pomoże: silnik ej20en. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Twój silnik powinien mieć automatyczną regulację za pomocą popychaczy hydraulicznych, więc to co Cię ewentualnie może spotkać to "klepiąca klawiatura" z powodu uszkodzonego popychacza. Ale jak to mawia Marek z MTS - ten silnik to maszyna rolnicza, ciężko mu krzywdę zrobić i nawet rozrząd ma bezkolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TIGANA74 Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Dzięki za zainteresowanie moim tematem. Jest to moje pierwsze subaru i nie ostatnie. To co już dowiedziałem się o swoim silniku, bardzo mi się podoba. Pełny kod to chyba ej20enwaba. Jeżeli ktoś potrafi to rozszyfrować, to chętnie poznam rozwiązanie tej mimo wszystko - dla mnie - zagadki. Moje legacy jest w wersji sedan, jeżeli chciałbym kupić skrzynię biegów od kombi z reduktorem to na co mam zwrócić uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Witam Jak myslicie w jaki dobry sposób można podnieśc legusia mk II sedan 1994r 2.0 tak aby przeguby wytrzymywały kod silnika ej20enmaba skrzynia biegów ty752vraaa. czyli silnik o kodzie ej20en posiada kasowanie luzów hydralicznie , i jest bezkolizyjny. A co oznaczają kolejne literki "maba " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Moje legacy jest w wersji sedan, jeżeli chciałbym kupić skrzynię biegów od kombi z reduktorem to na co mam zwrócić uwagę? Musi się zgadzać przełożenie główne skrzyni i tylnego dyferencjału. Dodatkowo przyda się tunel środkowy z wycięciem na dźwignię reduktora (ona też nie musi przychodzić ze skrzynią), można jeszcze pomyśleć o podłączeniu kontrolki Lo-Hi do zegarów mówiącej o pozycji reduktora. Zegary prawdopodobnie miejsce na nią mają (trzeba sprawdzić za pomocą latarki, albo wykręcić i pod światło). Jak myslicie w jaki dobry sposób można podnieśc legusia mk II sedan 1994r 2.0 tak aby przeguby wytrzymywały Zainteresuj się elementami z pierwszej generacji Outbacka - przód powinien pasować, z tyłem nie wiem (głównie chodzi o amortyzatory). Co do silnika to obstawiam, że dokładnie to co wyżej - bezkolizyjny, popychacze hydrauliczne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się