Red Hood Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Witam, pytanie jak w temacie. Czy robimy to na zapalonym czy zgaszonym silniku? Na pozycji N czy P? Z góry dziękuję za odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Silnik zapalony, olej rozgrzany (z 20 min jazdy). Stajesz, przerzucasz wajchą PRND w każdej pozycji z 3 sek. Z powrotem na P, czekasz z 10 sek. i mierzysz bagnetem. Najlepiej kilka razy dla pewności. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwiutki Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Na odpalonym silniku.Na bagnecie masz dwie podziałki min-max zimny i ciepły olej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 (edited) No to znowu nie mam oleju w skrzyni;) Dzieki za odpowiedź Edited March 21, 2013 by maniekkrk Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 (edited) A to ciekawe , zawsze sprawdzałem na zgaszonym silniku, aż jutro zobaczę co się dzieje na pracującym. Edited March 21, 2013 by szamann1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 zawsze sprawdzałem na postoju, aż jutro zobaczę co się dzieje na pracującym silniku znaczy w czasie jazdy spróbujesz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 na zgaszonym silniku mam 3/4 miarki, na zapalonym nie mam nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 znaczy w czasie jazdy spróbujesz ? A co mi tam, jak nie napiszę jutro, to znaczy że pomiar się nie udał Ale, tak na mój rozum, w skrzyni będzie podobna sytuacja jak w silniku. W czasie pracy pompa napełnia cały układ i w misie znacznie ubywa tego oleju, a przecież w silniku nie sprawdzamy oleju podczas pracy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Ale, tak na mój rozum, w skrzyni będzie podobna sytuacja jak w silniku. W czasie pracy pompa napełnia cały układ i w misie znacznie ubywa tego oleju, a przecież w silniku nie sprawdzamy oleju podczas pracy. masz racje, ale może miska jest przystosowana do tego, ze trochę w niej zostanie i miarka właśnie ułożona jest pod to kiedy pracuje silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 masz racje, ale może miska jest przystosowana do tego, ze trochę w niej zostanie i miarka właśnie ułożona jest pod to kiedy pracuje silnik? Jakbym wiedział to pewnie bym głupot nie pisał. Niby olej wymieniał mi porządny fachowiec, ale na zgaszonym silniku mam pełny stan, jutro sprawdzę na zapalonym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Jakbym wiedział to pewnie bym głupot nie pisał. Niby olej wymieniał mi porządny fachowiec, ale na zgaszonym silniku mam pełny stan, jutro sprawdzę na zapalonym. Mnie też wymieniał porządny fachowiec w aso, a na zapalonym silniku mam czysty bagnet Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Mnie też wymieniał porządny fachowiec w aso, a na zapalonym silniku mam czysty bagnet No właśnie, i teraz pytanie co zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 (edited) No właśnie, i teraz pytanie co zrobić? ja jutro rano jade do serwisu i niech oni sie tym martwią, Ty moze pierwsze zmierz rzeczywisty poziom, moze wszystko jest ok Może wie ktoś ile oleju wchodzi do skrzyni po spuszczeniu starego? Edited March 22, 2013 by maniekkrk Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 (edited) To zależy. Przez sam korek zleci jakieś 5 - 5,5l. Po zdjęciu miski i kasety sterującej może lekko ponad 7l. W skrzyni jest niecałe 10l. Przez sam korek może zlecieć trochę więcej jak przechylisz auto na lewo. Dla jasności. Strona 29: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2003/Service%20Manual/for3_trans_2-1.pdf Edited March 22, 2013 by miszozon 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 To zależy. Przez sam korek zleci jakieś 5 - 5,5l. Po zdjęciu miski i kasety sterującej może lekko ponad 7l. W skrzyni jest niecałe 10l. Przez sam korek może zlecieć trochę więcej jak przechylisz auto na lewo. Dla jasności. Strona 29: http://jdmfsm.info/A...3_trans_2-1.pdf To jak to możliwe że na fakturze z aso mam olej do skrzyni 4 Litry? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Jak zalewali OE to w bańce jest chyba 4l. Zlali 4, wlali całą bańkę i po robocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Jak zalewali OE to w bańce jest chyba 4l. Zlali 4, wlali całą bańkę i po robocie Zlali 5 wlali 4 na moje oko. Auto stoi w serwisie i czeka na mechanika, który będzie dopiero w poniedziałek . Jak to jest możliwe, żeby w ASO takie akcje się działy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Oj tam litr w tą, czy tamtą Jak to jest możliwe, żeby w ASO takie akcje się działy? Nie mam pojęcia. Akurat ta czynność serwisowa jest prosta jak "budowa cepa", ale jak widać nie każdemu się chce podejść do sprawy rzetelnie. Masakra Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba84 Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Banalne pytanie ale ja tego nie wiem, gdzie znajduje się bagnet od skrzyni biegów ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 gdzie znajduje się bagnet od skrzyni biegów ? głęboko Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba84 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 I jak się zakończyła sprawa z tym poziomem oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 bylo za malo ok litra, dolali w ASO i przeprosili. Oni sprawe zawalili, nie wiem - moze mechanik mial kaca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Andrjańczyk Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 też mam teraz problem z małą ilością w skrzyni AT, ale co do sprawdzania poziomu to w książce obsługi rzeczywiście stoi jak byk że na zapalonym silniku i wg instrukcji pierwszego pana który się wpisał Miszozon:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Hood Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 lepiej uzupełnić, z tego co mi mechanik powiedział to nawet niewielki ubytek w A/T może być początkiem problemow ze skrzynią biegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now