Jump to content

Jak sprawdzić poziom oleju w A/T?


Red Hood
 Share

Recommended Posts

Silnik zapalony, olej rozgrzany (z 20 min jazdy). Stajesz, przerzucasz wajchą PRND w każdej pozycji z 3 sek. Z powrotem na P, czekasz z 10 sek. i mierzysz bagnetem. Najlepiej kilka razy dla pewności.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

znaczy w czasie jazdy spróbujesz ?

A co mi tam, jak nie napiszę jutro, to znaczy że pomiar się nie udał :)

 

Ale, tak na mój rozum, w skrzyni będzie podobna sytuacja jak w silniku. W czasie pracy pompa napełnia cały układ i w misie znacznie ubywa tego oleju, a przecież w silniku nie sprawdzamy oleju podczas pracy.

Link to comment
Share on other sites

Ale, tak na mój rozum, w skrzyni będzie podobna sytuacja jak w silniku. W czasie pracy pompa napełnia cały układ i w misie znacznie ubywa tego oleju, a przecież w silniku nie sprawdzamy oleju podczas pracy.

 

masz racje, ale może miska jest przystosowana do tego, ze trochę w niej zostanie i miarka właśnie ułożona jest pod to kiedy pracuje silnik?

Link to comment
Share on other sites

masz racje, ale może miska jest przystosowana do tego, ze trochę w niej zostanie i miarka właśnie ułożona jest pod to kiedy pracuje silnik?

Jakbym wiedział to pewnie bym głupot nie pisał. Niby olej wymieniał mi porządny fachowiec, ale na zgaszonym silniku mam pełny stan, jutro sprawdzę na zapalonym.

Link to comment
Share on other sites

Jakbym wiedział to pewnie bym głupot nie pisał. Niby olej wymieniał mi porządny fachowiec, ale na zgaszonym silniku mam pełny stan, jutro sprawdzę na zapalonym.

 

Mnie też wymieniał porządny fachowiec w aso, a na zapalonym silniku mam czysty bagnet :biglol:

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, i teraz pytanie co zrobić?

ja jutro rano jade do serwisu i niech oni sie tym martwią, Ty moze pierwsze zmierz rzeczywisty poziom, moze wszystko jest ok :)

 

Może wie ktoś ile oleju wchodzi do skrzyni po spuszczeniu starego?

Edited by maniekkrk
Link to comment
Share on other sites

To zależy. Przez sam korek zleci jakieś 5 - 5,5l. Po zdjęciu miski i kasety sterującej może lekko ponad 7l. W skrzyni jest niecałe 10l. Przez sam korek może zlecieć trochę więcej jak przechylisz auto na lewo.

 

Dla jasności. Strona 29:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2003/Service%20Manual/for3_trans_2-1.pdf

Edited by miszozon
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To zależy. Przez sam korek zleci jakieś 5 - 5,5l. Po zdjęciu miski i kasety sterującej może lekko ponad 7l. W skrzyni jest niecałe 10l. Przez sam korek może zlecieć trochę więcej jak przechylisz auto na lewo.

 

Dla jasności. Strona 29:

http://jdmfsm.info/A...3_trans_2-1.pdf

 

To jak to możliwe że na fakturze z aso mam olej do skrzyni 4 Litry?:)

Link to comment
Share on other sites

Jak zalewali OE to w bańce jest chyba 4l. Zlali 4, wlali całą bańkę i po robocie :facepalm:

 

Zlali 5 wlali 4 na moje oko. Auto stoi w serwisie i czeka na mechanika, który będzie dopiero w poniedziałek :facepalm: . Jak to jest możliwe, żeby w ASO takie akcje się działy?

Link to comment
Share on other sites

Oj tam litr w tą, czy tamtą ;)

 

Jak to jest możliwe, żeby w ASO takie akcje się działy?

 

Nie mam pojęcia. Akurat ta czynność serwisowa jest prosta jak "budowa cepa", ale jak widać nie każdemu się chce podejść do sprawy rzetelnie.

Masakra :toobad:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...