Skocz do zawartości

Impreza WRX +++ Pomoc w usunieciu bledow :)


gizmo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie ... Moja radosc z ABS nie trwala dlugo :)) oto kolejne bledy:

 

51 - Uszkodzenie przekaźnika zaworu (czyli pompa do wymiany ?)

28 - Uszkodzenie czujnika ABS (brak przerwy w obwodzie lub informacji o prędkości) kolo lewe tylne (tylko jak sie patrzy od przodu czy od tylu ?)pewnie jakies paprochy sie dostaly..

Edytowane przez gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak siedzi kierowca się patszy .

Czujnik odepnij i sprawdz ciągłość jak nie będzie to może gdzieś się na przewodzie jest przerwa a czujnik może być dobry ,da się to naprawić chyba że już chcesz mieć inny nowy.

Podepnij się z miernikiem i ruszaj przewodem i może znajdziesz przerwę a jak nie to coś w czujniki i już trzeba jakiś inny zapodać .

Chyba że w subaru jest jakaś inna magia :)

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz kilkakrotnie podczas podrozy gasnie mi kontrolka od ABS a za jakis czas powrotnie sie zapala ! Czy te 2 bledy sa uzaleznione od siebie ?

 

Kiedy kontrolka gasnie kazde dotkniecie hamulca wywoluje efekt wlaczenia sie abs (drga pedal, skrzypi itp )

 

NIe mam pojecia co robic ? Moze to nie wina pompy tylko centralki sterujacej ABS ?

Edytowane przez gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to nie wina pompy tylko centralki sterujacej ABS ?

 

Sterownik jest zintegrowany z pompą , do tego są czujniki i to wszystko współpracuje ,pompę ze sterownikiem kupujesz jako całość

 

Juz kilkakrotnie podczas podrozy gasnie mi kontrolka od ABS a za jakis czas powrotnie sie zapala

 

Jest tak że może być uszkodzenie przewodu lub czujnika ABS(tak wynika z odczytu ) i pod czas jazdy traci kontakt z czujnikiem ,i system ABS jest wtedy nie sprawny

Czujnik wytważa napięcie (sygnał )sterownik to zlicza i tak to działa jak któreś koło kręci się wolniej czy jest blokowane to elektro zawory zaczynają pracować (pompa równierz) i dlatego Ci kopie w pedał.

Chyba że tylko lekko naciściesz na pedał hamulca i już zaczyna działac ABS? to wtedy sterownik odszymuje błędny sygnał z czujnika ,sterownik myśli że kolo się zatszymuje bo ma za małą częstoliwośc pomiedzy impulsami względem innych kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na wieniec na tym kole może on jest przyczyną tego zamieszania ,czasem tak bywa .

Na pewno sterownik zle zlicza prędkości kół i wtrakcie lekkiego nacisnięcia na pedał hamulca już zaczyna działać ,wieniec lub czujnik,jak by miał obstawiać to coś z tym wiencem jest nie tak .

 

Np; jak byś brakowało kawałek(był uszkodzony) tego wienca(co współpracuje z czujnikiem ) to sterownik odbiera to jako zatszymanie koła i już dział przy lekkim nacisnięciu na pedał ,tak się zdarza ale nie wiem czy w subaru ,na pewno sprawdz ten czujnik i ogulnie to wszystko w tym kole co odpowieda z zliczanie impulsów

Może coś Ci pomogłem i na coś Cię naprowadzi

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK w poniedzialek mam wolne wiec bede walczyl z autkiem :))) Moze go przytule to pomoze heh :)

 

Siemka

 

Dzisiaj zdjolem kolo , tarcze , itp i ujzalem moj problem z ABS na wlasne oczy .. Otoz ring od abs jest pekniety i sie lekko wygiol :(( naprostowalem go i bede zaraz go testowal .. napewno trzeba go wymienic ale zobacze jak czujnik teraz sie spisuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...