Jump to content

ER IC , ER HC -BŁĄD


danus00
 Share

Recommended Posts

Witam

Dziś rano chciałem odpalić auto a tu ………… nawet nie zakręcił raz tylko takie tykanie było przy przekręceniu stacyjki na wyświetlaczu gdzie są kilometry dzienne pojawiła się błąd ER IC potem ER HC , po czym zgasło radio i climatronic , wydaje mi się że słaby akum. Bo zona lampki nie zgasiła jak wysiadała z auta i tak stało cały dzień . Sąsiad pociągnął mnie swoim subarakiem i odpalił ale teraz świeci się czek i miga CRUS – co to może być ? ktoś miał podobny problem ?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamietam.

HC i IC to objaw tzw. "Communication Error". Wystepuje jak wyladujesz baterie. Wylacza Cruise Control i wyswietla CEL (pomaranczowy symbol silnika).

Odlacz baterie na 30 minut i podlacz- powinno zniknac.

P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga....

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamietam.

HC i IC to objaw tzw. "Communication Error". Wystepuje jak wyladujesz baterie. Wylacza Cruise Control i wyswietla CEL (pomaranczowy symbol silnika).

Odlacz baterie na 30 minut i podlacz- powinno zniknac.

P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga....

 

DZIĘKI

Spróbuje odłączyć aku. Na te 30 min zobaczymy czy to pomoże

Link to comment
Share on other sites

Ok jak co to niech mie ktos poprawi.

Katalizator w pelni dziala rozgrzany. W nowych autach dodatkowo montuja pompe powietrza zeby rozgrzac kat. Szybciej. Nadmiar zgromadzonego w zimnym katalizatorze moze doprowadzic do jego uskodzenia/nadpalenia.

Tak slyszalem i czytalem wiele razy. Auta nie zaciagam. Nigdy. I tak jedyny co by tu mogl zaciagnac Subaraka to sasiad z Navara-a chama nie cierpie.

P.S. Rozumiem ze dla niektorych to zabobony , ale z drugiej strony

Katalizator-droga rzecz wiec po co ryzykowac.

Kupta kable i odpalajta na kablach.

Link to comment
Share on other sites

Katalizator w pelni dziala rozgrzany. W nowych autach dodatkowo montuja pompe powietrza zeby rozgrzac kat. Szybciej. Nadmiar zgromadzonego w zimnym katalizatorze moze doprowadzic do jego uskodzenia/nadpalenia.

jak odpalasz "na kablach" albo normalnie ze sprawnego swojego akumulatora ... to katalizator też jest zimny ...

ja słyszałem, że nie odpala się "na pych" auta z automatyczną skrzynia biegów ... ale o katalizatorze nie wiedziałem :)

Edited by piter
Link to comment
Share on other sites

jak odpalasz "na kablach" albo normalnie ze sprawnego swojego akumulatora ... to katalizator też jest zimny ...

ja słyszałem, że nie odpala się "na pych" auta z automatyczną skrzynia biegów ... ale o katalizatorze nie wiedziałem :)

Otworz maske. Tam z przodu silnika znajdziesz takie plastikowe "turbo"

(Secondary air injection pump)

dgm8hi.jpg

Ten uklad chroni i pomaga rozgrzewac katalizator po starcie silnika.

Nie, ze sie chce klocic, ale na moj gust rozruch po przekreceniu kluczyka to naturalna czynnosc dla silnika, a zapychanie to dzialanie na sile. Wpychasz kupe paliwa do wydechu bez odpowiedniej ilosci powietrza i zaplonu.

Moze i sie myle.

Tak czy inaczej zapychanie to mi sie kojarzy z Maluchem i niczym dobrym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...