Skocz do zawartości

ER IC , ER HC -BŁĄD


danus00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś rano chciałem odpalić auto a tu ………… nawet nie zakręcił raz tylko takie tykanie było przy przekręceniu stacyjki na wyświetlaczu gdzie są kilometry dzienne pojawiła się błąd ER IC potem ER HC , po czym zgasło radio i climatronic , wydaje mi się że słaby akum. Bo zona lampki nie zgasiła jak wysiadała z auta i tak stało cały dzień . Sąsiad pociągnął mnie swoim subarakiem i odpalił ale teraz świeci się czek i miga CRUS – co to może być ? ktoś miał podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam.

HC i IC to objaw tzw. "Communication Error". Wystepuje jak wyladujesz baterie. Wylacza Cruise Control i wyswietla CEL (pomaranczowy symbol silnika).

Odlacz baterie na 30 minut i podlacz- powinno zniknac.

P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam.

HC i IC to objaw tzw. "Communication Error". Wystepuje jak wyladujesz baterie. Wylacza Cruise Control i wyswietla CEL (pomaranczowy symbol silnika).

Odlacz baterie na 30 minut i podlacz- powinno zniknac.

P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga....

 

DZIĘKI

Spróbuje odłączyć aku. Na te 30 min zobaczymy czy to pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak co to niech mie ktos poprawi.

Katalizator w pelni dziala rozgrzany. W nowych autach dodatkowo montuja pompe powietrza zeby rozgrzac kat. Szybciej. Nadmiar zgromadzonego w zimnym katalizatorze moze doprowadzic do jego uskodzenia/nadpalenia.

Tak slyszalem i czytalem wiele razy. Auta nie zaciagam. Nigdy. I tak jedyny co by tu mogl zaciagnac Subaraka to sasiad z Navara-a chama nie cierpie.

P.S. Rozumiem ze dla niektorych to zabobony , ale z drugiej strony

Katalizator-droga rzecz wiec po co ryzykowac.

Kupta kable i odpalajta na kablach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator w pelni dziala rozgrzany. W nowych autach dodatkowo montuja pompe powietrza zeby rozgrzac kat. Szybciej. Nadmiar zgromadzonego w zimnym katalizatorze moze doprowadzic do jego uskodzenia/nadpalenia.

jak odpalasz "na kablach" albo normalnie ze sprawnego swojego akumulatora ... to katalizator też jest zimny ...

ja słyszałem, że nie odpala się "na pych" auta z automatyczną skrzynia biegów ... ale o katalizatorze nie wiedziałem :)

Edytowane przez piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odpalasz "na kablach" albo normalnie ze sprawnego swojego akumulatora ... to katalizator też jest zimny ...

ja słyszałem, że nie odpala się "na pych" auta z automatyczną skrzynia biegów ... ale o katalizatorze nie wiedziałem :)

Otworz maske. Tam z przodu silnika znajdziesz takie plastikowe "turbo"

(Secondary air injection pump)

dgm8hi.jpg

Ten uklad chroni i pomaga rozgrzewac katalizator po starcie silnika.

Nie, ze sie chce klocic, ale na moj gust rozruch po przekreceniu kluczyka to naturalna czynnosc dla silnika, a zapychanie to dzialanie na sile. Wpychasz kupe paliwa do wydechu bez odpowiedniej ilosci powietrza i zaplonu.

Moze i sie myle.

Tak czy inaczej zapychanie to mi sie kojarzy z Maluchem i niczym dobrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...