danus00 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam Dziś rano chciałem odpalić auto a tu ………… nawet nie zakręcił raz tylko takie tykanie było przy przekręceniu stacyjki na wyświetlaczu gdzie są kilometry dzienne pojawiła się błąd ER IC potem ER HC , po czym zgasło radio i climatronic , wydaje mi się że słaby akum. Bo zona lampki nie zgasiła jak wysiadała z auta i tak stało cały dzień . Sąsiad pociągnął mnie swoim subarakiem i odpalił ale teraz świeci się czek i miga CRUS – co to może być ? ktoś miał podobny problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Z tego co pamietam. HC i IC to objaw tzw. "Communication Error". Wystepuje jak wyladujesz baterie. Wylacza Cruise Control i wyswietla CEL (pomaranczowy symbol silnika). Odlacz baterie na 30 minut i podlacz- powinno zniknac. P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 jesli uwazasz ze akumulator mial swoje lata i mogl pasc - doładuj lub kup nowy jesli lampki nie zgasna proponuje podpiac pod komputer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danus00 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Z tego co pamietam. HC i IC to objaw tzw. "Communication Error". Wystepuje jak wyladujesz baterie. Wylacza Cruise Control i wyswietla CEL (pomaranczowy symbol silnika). Odlacz baterie na 30 minut i podlacz- powinno zniknac. P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga.... DZIĘKI Spróbuje odłączyć aku. Na te 30 min zobaczymy czy to pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 P.S. Aut z katalizatorem sie nie pociaga.... dlaczego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Ok jak co to niech mie ktos poprawi. Katalizator w pelni dziala rozgrzany. W nowych autach dodatkowo montuja pompe powietrza zeby rozgrzac kat. Szybciej. Nadmiar zgromadzonego w zimnym katalizatorze moze doprowadzic do jego uskodzenia/nadpalenia. Tak slyszalem i czytalem wiele razy. Auta nie zaciagam. Nigdy. I tak jedyny co by tu mogl zaciagnac Subaraka to sasiad z Navara-a chama nie cierpie. P.S. Rozumiem ze dla niektorych to zabobony , ale z drugiej strony Katalizator-droga rzecz wiec po co ryzykowac. Kupta kable i odpalajta na kablach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Katalizator w pelni dziala rozgrzany. W nowych autach dodatkowo montuja pompe powietrza zeby rozgrzac kat. Szybciej. Nadmiar zgromadzonego w zimnym katalizatorze moze doprowadzic do jego uskodzenia/nadpalenia. jak odpalasz "na kablach" albo normalnie ze sprawnego swojego akumulatora ... to katalizator też jest zimny ... ja słyszałem, że nie odpala się "na pych" auta z automatyczną skrzynia biegów ... ale o katalizatorze nie wiedziałem Edytowane 20 Grudnia 2012 przez piter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danus00 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Własnie odpaliłem autko i obyło sie bez wyciągania aku na 30 min , wszytko zgasło samo i nic nie świeci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 jak odpalasz "na kablach" albo normalnie ze sprawnego swojego akumulatora ... to katalizator też jest zimny ... ja słyszałem, że nie odpala się "na pych" auta z automatyczną skrzynia biegów ... ale o katalizatorze nie wiedziałem Otworz maske. Tam z przodu silnika znajdziesz takie plastikowe "turbo" (Secondary air injection pump) Ten uklad chroni i pomaga rozgrzewac katalizator po starcie silnika. Nie, ze sie chce klocic, ale na moj gust rozruch po przekreceniu kluczyka to naturalna czynnosc dla silnika, a zapychanie to dzialanie na sile. Wpychasz kupe paliwa do wydechu bez odpowiedniej ilosci powietrza i zaplonu. Moze i sie myle. Tak czy inaczej zapychanie to mi sie kojarzy z Maluchem i niczym dobrym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się