elcapitan7 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Witam, zamierzam kupić Outback'a h6 z 2003r. Byłem już takiego oglądać i jestem prawie przekonany, ale.... Czytałem na forum, że h6 nie lubi gazu a on posiada go od 2 lat, chodzi bardzo ładnie. Jakie są objawy konieczności regulacji zaworów? Ile ewentualnie kosztuje regulacja albo samo sprawdzenie bo nie wiadomo czy były regulowane bo auto ma 240tys km przejechane. Teraz kilka bolączek: -podczas jazdy czasami zapala się kontrolka VDC OFF i po chwili gaśnie, później znowu się zapala na kilka sekund i znów gaśnie ( gdzieś czytałem, że powodem może być przekrzywiona kierownica- taka jest ) -skóry są trochę poprzecierane ale to jest do zrobienia -zauważyłem, że przód stoi wyżej niż tył ( są jakieś kłopoty z zawieszeniem? ) -podczas dość ostrej jazdy tak prawie pedał w podłodze przy zmianie biegów skrzynia trochę szarpie, przy w miarę normalnej jeździe jest ok -podczas pracy silnika na wolnych obrotach troszkę falują obroty, czuć bardzo małe szarpnięcia Myślę, że to tyle co może siedzieć w tym aucie, ogólnie bardzo mi się podoba, do tego mierzyłem go miernikiem i JEST CAŁE W ORYGINALE stąd kilka rys i wgniotek, aha jeszcze jedno, były wersje z listwami i zderzakami w kolorze? Ten egzemplarz jest cały czarny, nie wydaje mi się żeby plastiki były malowane. Proszę forumowiczów o rady co do opisanych problemów, oraz o to na co zwrócić jeszcze uwagę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Jak poczytasz trochę wątków na forum to zobaczysz, że nie poleca się montowania gazu w H6. Regulacja zaworów w tym silniku jest bardzo upierdliwa i z tego co tutaj czytałem to trzeba wyjmować do tego silnik, więc i koszt rośnie. A moim skromnym zdaniem jeśli nie wiesz kiedy była robiona regulacja to ja bym nie ryzykował i zrobił to zaraz po kupnie w pierwszej kolejności. Jeśli chodzi o skrzynię to generalnie przy pedale w podłodze zawsze troszkę mniej płynnie biegi się zmieniają w automacie. No ale generalnie na pewno będziesz musiał zmienić ATF (olej) w skrzyni i filtr, może wtedy szarpnięcia się zmniejszą. Swoją drogą kluczowe pytanie jak właściciel dbał o ten automat. To tyle ode mnie, bo jak mówię nie czuję się specjalistą, żeby odpowiadać na inne Twoje pytania. No ale może chociaż trochę pomogłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Dodam od siebie, ze falowanie obrotow moze byc spowodowane rozregulowanymi zaworami. W niezagazowanym silniku regulacje powinno sie wykonywac co ok. 100k, przy gazie co 50k lub nawet czesciej. W h6 sa szklanki, wiec koszt regulacji jest wysoki (trzeba wyciagac silnik afaik) wiecej o gazie przeczytasz tutaj: viewtopic.php?f=26&t=102284&view=unread#unread powodzenia 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Dodam od siebie, ze falowanie obrotow moze byc spowodowane rozregulowanymi zaworami.W niezagazowanym silniku regulacje powinno sie wykonywac co ok. 100k, przy gazie co 50k lub nawet czesciej. W h6 sa szklanki, wiec koszt regulacji jest wysoki (trzeba wyciagac silnik afaik) Bzdura. Nie regulację tylko sprawdzenie. Nie wiem jak to wygląda w h6, w turbo da się oczywiście sprawdzić bez wyciągania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 dobrze, masz racje, trzeba SPRAWDZIC luzy. Lepiej? U mnie w 2.0 n/a tez nie trzeba wyciagac. Ponoc w h6 trzeba - tak pisali na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Pewnie że lepiej Bo to oznacza że co 50kkm nie muszą być do regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elcapitan7 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 mam jeszcze jedno pytanie bo zapomniałem, mianowicie gdy wskaźnik temp nie jest nawet w połowie niekiedy włącza się wentylator ( nie klimy, tylko chłodnicy ), myślałem że może ma już taką temperature, że musi się włączyć, ale po wyłączeniu silnika i zapłonu wentylator staje, a powinien dalej chwile chłodzić, po włączeniu zapłonu znowu chodzi, jakiś czujnik? A co z tym kolorem listew i zderzaków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 A co z tym kolorem listew i zderzaków? obok mojej pracy stoi czarny z czarnymi listwami i zderzakami. Przygladalem mu sie kiedys z bliska (bo ladniutki) i na 99,9% nie byl malowany. Poza tym jak wrzucisz w google "outback h6 black' to wsykoczy Ci pare czarnych (calych) egzemplarzy, takze tym bym sie nie przejmowal. Lepiej poczytaj o h6 + LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elcapitan7 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 czytałem właśnie i to mnie najbardziej martwi ale co zrobić skoro auto się podoba a orientujecie się jaki jest koszt sprawdzenia luzów zaworowych? Tylko sprawdzenie bez regulacji, trzeba do tego wyciągać motor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 u mnie w 2.0 n/a tanizna, u Ciebie nie mam pojecia.. :/ Zapytaj uzytkownika "carfit", a moze wczesniej ktos inny podpowie..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 czytałem właśnie i to mnie najbardziej martwi ale co zrobić skoro auto się podoba a orientujecie się jaki jest koszt sprawdzenia luzów zaworowych? Tylko sprawdzenie bez regulacji, trzeba do tego wyciągać motor? Bylo by lepiej gdybys podal MY, bo w 2003 byla zmiana modelu. Dobry diagnosta wymog reg luzu moze sprawdzic bez otwierania maski, tzn czy ingerencja jest potrzebna czy nie. Sama regulacja w MY04 jak sie dowiadywalem w serwisie to od ok 2kzl do 5kzl, w zaleznosci od stanu. W my04 trzeba wyciagnac silnik aby wyregulowac, do tego ceny szklanek, do tego ich ilosci, itd Generalnie na forum raczej znajdziesz opinie, ze H6 owszem, ale bez LPG. DO LPG jest 2,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elcapitan7 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 nie wiem dokładnie jak jest z tymi modelami, to jest styczeń 2003r taki model jak i w 2000r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 nie wiem dokładnie jak jest z tymi modelami, to jest styczeń 2003r taki model jak i w 2000r. elcapitan7: - przegląd przedzakupowy w ASO - 420 zł - H6 2000-2003 dobrze znosi gaz, przykładem jest jeden z moderatorów, który zagazowaną H6 u Jako (forumowy Fachowiec od LPG) ma 133 tys. z jedną regulacją po ok 10-20 tys. Zanosi się na to, że moja będzie następna. - kontrola nie wymaga wyjmowania silnika, regulacja tak; - mój miał 300.000 km jak go kupiłem więc nie ma się czego bać; - z zawieszeniem - może ma samopoziomujące z tyłu - wymiana na zwykłe z 1600 zł, możesz się pokusić o regenerację ale to koszty ok 3k; - ze skrzynią: jak napisali koledzy powyżej; - falowanie obrotów to norma, u mnie jest to samo, wyłącz klimę to zobaczysz co będzie . Z ciekawości: czarny 2003, jest na blachach WZ :?: Bo nie napisałeś skąd auto i skąd jesteś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elcapitan7 Opublikowano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Subaru jest na SGL, auta jeszcze nie kupiłem, więc nie zobaczę jak z tymi wentylatorami, ale myślę, że niedługo się przekonam Co do gazu to trudno będzie jak będzie, ale zauważyłem, że jest zamontowany system smarowania gniazd zaworowych flasch lube, znajomy gazownik stwierdził, że powinno to pomóc silnikowi. Wszystko już się dowiedziałem oprócz zapalającej się kontrolki VDC OFF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się