Skocz do zawartości

Szwajcarski WRX na hamownii.


Piotor

Rekomendowane odpowiedzi

Mój sąsiad nabył przyciągnietego ze Szwajcarii WRX'a MY'05 .

Auto ma niecałe 5 tysięcy przebiegu (według zapewnień nic nie dłubane - nawet wydech seryjny) i po rejestracji natychmiast zostało zaprowadzone do Sulejówka celem zhamowania w VTG.

Powiem szczerze, że wynik lekko mnie zszokował :shock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie hamowanie jest bez sensu i mogą wychodzić cuda.

 

Hamować warto przed i po modyfikacji - żeby zauważyć różnicę...

Nie rozumiem?

Przecież z tego co napisał Piotr można wnioskować, że właśnie to było "hamowanie przed".

 

edit: No właśnie! To dobrze wnioskuję, hehe :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owocowi chodziło,że często wynik z hamowania (moc i moment)jest przekłamany i hamowanie ma tylko sens do określenia różnicy % wynikającej z przeprowadzonych modów. To >260 KM wcale nie musi oznaczać,że auto ma tyle mocy. Czy o to chodziło Owoc?

Edit

Kolega (osoba poważana w jako tuner w Polsce) kiedys opowiedział mi historię. Pojechał na hamownię (też poważanej firmy zajmującej się tuningiem). Moc wyszła 130 km (przykład). Wrócił do swojego serwisu i postanowił sprawdzić firmę robiącą pomiary. Wrócił po kilku godzinach i powiedział, że chce sprawdzić auto po modyfikacjach (oczywiscie był to blef). Okazało się, że auto ma już 160KM.....z niczego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega (osoba poważana w jako tuner w Polsce) kiedys opowiedział mi historię. Pojechał na hamownię (też poważanej firmy zajmującej się tuningiem). Moc wyszła 130 km (przykład). Wrócił do swojego serwisu i postanowił sprawdzić firmę robiącą pomiary. Wrócił po kilku godzinach i powiedział, że chce sprawdzić auto po modyfikacjach (oczywiscie był to blef). Okazało się, że auto ma już 160KM.....z niczego :mrgreen:

To już zupełnie bez sensu i by oznaczało, że hamownie nie mają żadnego sensu.

Różnica 30km to bardzo dużo nie mówiąc o tym WRX'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zupełnie bez sensu i by oznaczało, że hamownie nie mają żadnego sensu.

Napisałem to co usłyszałem od Niego...tzn. osoby siedzącej w branży od lat i znanej wielu osobom z tego forum. Niestety, nie upoważnił mnie do zdradzania swoich personaliów....

P.S.Nie mówię, że tak wygląda wsprawa w przypadku wszystkich hamowni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że gdy rozbieżności są duże (20km) to powinno się zrobić kilka pomiarów i sprawdzić czy wynik się powtarza, proste.

Rachunek prawdopodobieństwa mówi, że im więcej pomiarów tym mniejszy błąd.

Wyniki skrajne należało by oczywiście odrzucić.

Pozdrawiam kolegów forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym sam usłyszał, że mój samochód ma o 30 km więcej to pewnie bym się ucieszył.

 

Jednak jeśli fabryka mówi, że powinno być mniej to bym złożył reklamacje i domagał się od diagnosty (VTG) kolejnego pomiaru albo rzeczowego wyjaśnienia sprawy.

 

Rozumiem kilka koni więcej ale to... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tak sie sklada, że hamownia VTG ma bardzo dobrą opinie wśród hamowni 4x4.

 

A Moze kolega nie wie ze cos bylo dlubane ? Moment tez jest wyzszy niz w serii?

 

Też mam wrxa sciagnietego ze Szwajcarii wiec z ciekawości pojade tam i też shamuje swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że VTG ma dobrą opinie (znam firmę która z nimi czasami współpracuje i sam miałem przyjemność poznać pana Grzegorza).

Dziwi mnie jednak podejście do tematu w sposób: "...o fajnie masz kilkadziesiąt koni gratis...". Może właściciel WRX'a rzeczywiście nie został poinformowany o dokonanych modach ale jeśli tak jest to mechanik powinien znaleźć powód dla którego „shamowana” moc jest wyższa od serii i tyle, czyż nie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega (osoba poważana w jako tuner w Polsce) kiedys opowiedział mi historię. Pojechał na hamownię (też poważanej firmy zajmującej się tuningiem). Moc wyszła 130 km (przykład). Wrócił do swojego serwisu i postanowił sprawdzić firmę robiącą pomiary. Wrócił po kilku godzinach i powiedział, że chce sprawdzić auto po modyfikacjach (oczywiscie był to blef). Okazało się, że auto ma już 160KM.....z niczego :mrgreen:

To już zupełnie bez sensu i by oznaczało, że hamownie nie mają żadnego sensu.

Różnica 30km to bardzo dużo nie mówiąc o tym WRX'ie.

 

Mialem okazje obserwowac (przy okazji wynajecie hamowni ze znajomymi) hamowanie Swifta GTi - calkowicie seryjne auto (tyle ze rajdowe) pierwszy pomiar 128 KM, wlasciciel krzyczy niemozlowe i prosi o kolejny pomiar, na ekranie 116 KM, wlasciciel zaczyna marudzic wiec trzeci pomiar i wychodzi 106 KM ... To sa rozbieznosci i to w tak niewysilonym aucie ... Takze z tymi hamowniami to bylbym sceptyczny, co nie zmienia faktu ze VTG ma swietna opinie, choc chyba najlepsza ma Jetronic z Wroclawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że VTG ma dobrą opinie (znam firmę która z nimi czasami współpracuje i sam miałem przyjemność poznać pana Grzegorza).

Dziwi mnie jednak podejście do tematu w sposób: "...o fajnie masz kilkadziesiąt koni gratis...". Może właściciel WRX'a rzeczywiście nie został poinformowany o dokonanych modach ale jeśli tak jest to mechanik powinien znaleźć powód dla którego „shamowana” moc jest wyższa od serii i tyle, czyż nie :?:

 

No może na pierwszy rzut oka nie widać co zostalo zmienione w silniku a może poprostu właściciel nie był za bardzo dociekliwy...

 

Moment obrotowy tez jest wyzszy o 20NM. Żeby być pewnym wlasciciel powinien shamować auto w innej firmie wtedy będzie wiadomo czy to hamownia przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje obserwowac (przy okazji wynajecie hamowni ze znajomymi) hamowanie Swifta GTi - calkowicie seryjne auto (tyle ze rajdowe) pierwszy pomiar 128 KM, wlasciciel krzyczy niemozlowe i prosi o kolejny pomiar, na ekranie 116 KM, wlasciciel zaczyna marudzic wiec trzeci pomiar i wychodzi 106 KM ... To sa rozbieznosci i to w tak niewysilonym aucie ... Takze z tymi hamowniami to bylbym sceptyczny...

Nie wiem co to była za hamownia.

Nie byłem też przy hamowaniu WRX'a ale jak czytam takie rzeczy to się aż gotuję :evil:

Odpadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...