Skocz do zawartości

falujące obroty


cyranka80

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Forku dość znacznie falują obroty. Najpierw dojechały do 1,5, potem do 2 tys, następnie spadły trochę do ponad tysiąca, potem znów 2,5 tys! Za każdym razem, gdy zatrzymywałam sie na światłach, było od 1 - 1,5 tys do 2 - 2,5 tys. Po czym jakąś godzinę postał na parkingu zapalił równo, było trochę poniżej tysiąca (trochę wówczas drży), jakiś czas sie to trzymało, po czym skakało do 1,5 tys!. I tak cały czas. Mam zamontowany LPG, ale gdy go wyłączyłam, było dokładnie tak samo.

Co się stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to resetuje ustawienia ECU. Po tej operacji silnik się na nowo kalibruje - zwykle to pomaga. Czy czyściłeś np. przepustnicę? Jaki masz przebieg?

 

 

Przebieg 220k km. Na razie nic nie ruszałam. Samochód był u mechanika, mówiłam, że te obroty falują, ale jemu jakoś nie falowały, wiec zostawił. Miał też sprawdzić elektronikę i powiedział, że wszystko jest ok. Masakra.

 

Spróbuje z odłączeniem akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do któregoś ASO (jesteś z Warszawy masz spory wybór - ja proponuję ASO A. Koper) i niech sprawdzą gdzie jest problem.

 

Czyszczenie przepustnicy to koszt trochę ponad 300 zł, a robi cuda :). Moim zdaniem to załatwi temat.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do któregoś ASO (jesteś z Warszawy masz spory wybór - ja proponuję ASO A. Koper) i niech sprawdzą gdzie jest problem.

 

Czyszczenie przepustnicy to koszt trochę ponad 300 zł, a robi cuda :). Moim zdaniem to załatwi temat.

 

Dzięki :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Podjedź do któregoś ASO (jesteś z Warszawy masz spory wybór - ja proponuję ASO A. Koper) i niech sprawdzą gdzie jest problem.

 

Czyszczenie przepustnicy to koszt trochę ponad 300 zł, a robi cuda :). Moim zdaniem to załatwi temat.

 

Dzięki :D:D:D

 

i jak czyściłeś tą przepustnicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem od razu po odłączeniu. W każdym razie innym razem wymieniałem żarówkę i ze względu na "pomysłowe" rozwiązanie dostępu do reflektora, musiałem wywlec aku. Krotka przerwa, ale wystarczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam, mam podobny problem, z tym że u mnie nieraz obroty falują do 1500 a nieraz nawet 4000, problem występuje przeważnie po kilkunastu minutach jazdy, bez różnicy czy na luzie czy na biegu, jak sobie ustali 4000rpm to poprostu przyspiesza na biegu, przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy dosyć solidnie, po złożeniu zrobiłem adaptacje tak jak było opisane w innym temacie + nowe świece. nic sie nie poprawiło. Błędy jakie pokazuje komputer to P0031 i P0508, dołączam zapis z ecu explorera. Dodam że zawsze jak go zapale(bez różnicy na temperaturę otoczenia czy to 10 czy 25 stopni C) to wskakuje na około 1800 obrotów, spada do 1500 i jak go zostawie na luzie to obroty spadają wprost proporcjonalnie do temperatury wody, az spadną do 700-800rpm.

prosze o pomoc i wskazówki.

Auto to: Forester 2.0xt sg

Gaz BRC - takie same objawy na gazie i benzynie

Przebieg - niby 210'000

 

 

ecuExplorer [AG580-1361] 20-06-2017 18h06m26s.csv

Edytowane przez Adam W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...