maup Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Cześć Zastanawiam się nad odmłodzeniem flota i mam dylemat - chodzi o teren. Aktualny Osiołek (OBK MY96) jest dla mnie wystarczająco terenowy z jednym ale - nie ma reduktora - zwłaszcza jest to wkurzające jak jadę wespół z np. Pajero czy ML-em posuwającymi się dostojnie na niskich przełożeniach z ja za nimi jak mały piesek - podjeżdżam, heble, znowu podjeżdżam - poza tym silnik się męczy na za niskich obrotach :/ Wymyśliłem sobie młodszego OBK - gdzieś tak 1999/2001, zależy co się trafi i na co mnie będzie stać ALE (uwaga, zaczynamy przechodzić do adremu) z automatyczną skrzynią biegów. Nagadał mi ktoś o trzech trybach pracy ASB w tych autach, że niby do wyboru ma być normalny, hold A/T i A/T - tylko, że jakoś nigdzie nie mogę tego znaleźć i potwierdzić. Powiedzcie mnie biednemu, czy to faktycznie jest prawda w tym modelu, czy ludziska gupości opowiadają? Jeżeli tak, to czy jest tryb, który chociażby udaje tę redukcję czy dalej się będę w razie czego musiał męczyć, wkurzać i podbiegać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 tryby skrzyni - power - at - hold z reduktorem jaki występuje w zestawie z manualną skrzynią żaden nie ma nic wspólnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 dzięki za info, tego się obawiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Jeżeli tak, to czy jest tryb, który chociażby udaje tę redukcję czy dalej się będę w razie czego musiał męczyć, wkurzać i podbiegać? AT ma sprzęgło hydrokinetyczne czyli przekładnię o zmiennym przełożeniu. Nie ma specjalnego trybu, bo to jest naturalna praca AT. I nie ma problemu nawet z bardzo powolnym toczeniem pod górkę właśnie dzięki temu. To jest wspaniałe w korkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookita Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Potwierdzam,odkad jezdze automatem,jego wady przeslania zaleta w korkach.Cudna sprawa.Inna wada,to ,ze rozleniwia czlowieka i do zwyklej jazdy tylko automat.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 no nic, trza będzie jakiegoś sprzedającego namówić na testy terenowe i wtedy się okaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 AT ma sprzęgło hydrokinetyczne czyli przekładnię o zmiennym przełożeniu. Mógłbyś to jakoś rozrysować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 skrzynia AT pozwala powoli się czołgać ale reduktor daje większy moment przy tej samej prędkości. AT daje sobie dobrze rade w lekkim terenie. w sumie wole automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Mógłbyś to jakoś rozrysować ? O taki ładny schemat znalazłem: = :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 O taki ładny schemat znalazłem: Zaiste piękny. A gdzie na tym schemacie jest realizowane zmienne przełożenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Zaiste piękny. A gdzie na tym schemacie jest realizowane zmienne przełożenie ? Między pompą a turbiną oczywiście. W końcu nazywa się też przekładnią hydrokinetyczną :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 W końcu nazywa się też przekładnią hydrokinetyczną :-) To na rysunku to konwerter momentu, przekładnia jest dalej, jakaś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Przecież to to samo :-o . http://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_hydrokinetyczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 To że w Wiki napisali że to przekładnia, nie znaczy że konwerter zmienia przełożenia. Nie do tego służy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Wiki tylko potwierdza definicję znaną powszechnie. Torque converter to przekładnia hydrokinetyczna. I działa jak przekładnia - szybciej kręcisz pompą - rośnie moment na turbinie i zmienia się przełożenie. Przekładnia zębata też przecież służy do konwersji momentów siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 oj chyba nie bardzo masz tam zmianę przełożenia - zakładając, że ta ciecz z obrazka zamarznie, masz przełożenie 1:1, fakt że do 1 z jednej strony dochodzimy płynnie od 0. w podręczniku Chiltona do hameryckich transmisji jest to określane jako torque converter clutch czyli jednak sprzęgło (chociaż muszę przyznać, że w przypadku Subaru takie nie palące się sprzęgło co całkiem sympatyczna rzecz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 i zmienia się przełożenie Ale masz wsparcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 To że w Wiki napisali że to przekładnia, nie znaczy że konwerter zmienia przełożenia. Nie do tego służy. Dobra. To to teraz wyjaśnij do czego służy konwerter, czyli przekładnia hydrokinetyczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... do_silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... do_silnika No właśnie. Przekładnia czyli ma przełożenie. " Powszechnie jako sprzęgło do silnika występuje jakiś rodzaj przekładni hydrokinetycznej, ew. wzbogaconej o dodatkowe funkcje. Podstawowym rodzajem używanego sprzęgła jest trójelementowy konwerter momentu obrotowego lub prostsze sprzęgło hydrokinetycznealbo rotacyjna pompa hydrauliczna." Dziękuję za potwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Podstawa to merytoryczna dyskusja :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Podstawą dyskusji jest umiejętność czytania ze zrozumieniem. Powszechnie jako sprzęgło Jaką funkcję w/g ciebie spełnia sprzęgło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Juz bez przesady - albo jest reduktor, albo go nie ma skrzynia nic sama w.sobie.nie redukuje po za ustalonymi przelozeniami. Chyba cos ci swita o dsg/cvt :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Sprzęgło łączy i rozłącza. Konwerter potrafi to robić w pewnym stopniu dzieki sterowaniu ciśnieniem oleju. Jednak w pracując w uślizgu prędkość obrotowa na wyjsciu jest zawsze niższa niż na wejściu. Za to moment na wyjsciu może być wiekszy niż na wejsciu. A to potrafi przekładnia a nie potrafi sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się