Jump to content

CEWKA FORESTER '98, DZIWNE WYNIKI POMIARÓW


12fasola12
 Share

Recommended Posts

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu cewki zapłonowej. Zgodnie z sewisówką pomiar multimetrem na uzwojeniu pierwotnym powinien dawać wskazania około 0,7ohma między pinami 1 i 2, oraz 2 i 4. U mnie jest kompletna cisza, wskazań brak :?:

Tylko między 3 i 4 jest około 1,4 kohma. Co gorsza, miernik nie piszczy, brak zwarcia między 1 i 2, 2 i 4. Na wtórnym jest ok, około 13 kohmów. Dodam, że sprawdzałem dwoma miernikami, oba pokazują to samo. Silnik pracuje, zdarzają cię drobne kichnięcia przy przyspieszaniu, ale na prawdę drobne.

 

Jakieś pomysły? Proszę o pomoc.

 

cewka HITACHI 22435AA000, CM12-100B

 

Ma ktoś może taką cewkę jak moja i mógłby zmierzyć tak jak w poście poniżej? PROSZĘ!!!

Link to comment
Share on other sites

Też kiedyś to przerabiałem. Mierzyłem tak jak ty i mam tak samo. Mam 0,6 ohma i tylko między 1 a 3 stykiem. Ale auto ładnie chodzi, czasem szarpie dlatego właśnie tą cewkę mierzyłem i kable. Chyba tak ma być. Pozdrawiam. A ja mam silnik 125 KM 2001r.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj byłem u elektryka, a właściwie elektryków. Pierwszy stwierdził, że tylko między 3 i 4 jest 2,6 kohma (???). Na reszcie styków brak wskazań. Miernik nie piszczy też nigdzie na zwarcie. Drugi elektryk stwierdził, że takie pomiary nie mają sensu i najlepiej podmienić na inną cewkę. W sobotę mam kolejną wizytę u doktorów.

Czy nadal nic w temacie konkretnego :-(

 

-- 12 kwi 2012, o 20:06 --

 

Też kiedyś to przerabiałem. Mierzyłem tak jak ty i mam tak samo. Mam 0,6 ohma i tylko między 1 a 3 stykiem. Ale auto ładnie chodzi, czasem szarpie dlatego właśnie tą cewkę mierzyłem i kable. Chyba tak ma być. Pozdrawiam. A ja mam silnik 125 KM 2001r.

 

Czym Mierzyłeś? Multimetrem, czy wskazówkowym, "starodawnym" omomierzem?

Link to comment
Share on other sites

Witam . Dzisiaj zmierzyłem jeszcze raz i wyszło mi, że między 1 a 3 jest 6,5 :?: i także między 3 i4 też 6,5 :?: na mierniku cyfrowym przy ustawieniu na 20 Kohma. Wczoraj napisałem 0,6 bo zamieniłem jednostki ale nie bardzo się znam na elektryce. Zdziwiony jestem,że miedzy 3 i4 jest wskazanie, bo go wcześniej nie miałem. Między tymi bolcami co się wciska kable wychodzi mi po 12,5 Kohma. Ten wynik przy tych stopkach jest dość dziwny, powinno być po 0,75 ohma. Nie znam się na tym ale auto dobrze chodzi, życze ci powodzenia w szukaniu ja zostawiam cewkę w spokoju tak jak jest. :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fakt. Jakieś dziwne są te wskazania. Z tego co wiem, na pierwotnym ustawia się na 200ohmów, a na wtórnym, na 200kohmów. Według szkolnych elektryków nie ma sensu mierzyć w ten sposób, ja już głupi jestem. Jutro badam oscyloskopem. Zobaczymy.

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu też szukałem powodu przerywania silnika. Elektryk (bardzo ceniony w Bielsku) wybił mi z głowy awarie cewki z tego co powiedział rzadko spotyka się z padniętą cewką no chyba że na ciebie trafiło. Jeżeli autko śmiga to szukaj powodu przerywania gdzie indziej może Przewody do wymiany? może przepływka?

Link to comment
Share on other sites

Cewka sprawna :shock: . Pomiary wg serwisówki nie dają opisanych w niej wskazań. Dlaczego tak jest, nie wiem, nie znam się, ale teoretycy twierdzą, że to możliwe. Jeśli ktoś mierzy cewkę wg serwisówki i ma dziwaczne odczyty na multimetrze, niech nie pędzi do ASO po nową, to nie ma sensu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...