Skocz do zawartości

Wymiana AT na MT. Ma sens?


Stozek

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem sie doradzic w tej sprawie? Robil ktos juz cos takiego w Legacy III? Co musze zrobic oprocz zakupu skrzyni z osprzetem i montazu pedalow od MT? Ile to moze kosztowac? Warto to robic? Generalnie chodzi mi o zmniejszenie spalania i poprawe dynamiki auta, bo 4biegowy automat ma moim zdaniem dlugie przelozenia i przez to strasznie zamula auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co musze zrobic oprocz zakupu skrzyni z osprzetem i montazu pedalow od MT?

Dokupić wał (inna długość), sprawdzić przełożenie tylnego dyferencjału czy pasuje, jak nie to zmienić tylny dyfer. Dodatkowo AT ma ciut inne zegary - ale może obejdzie się bez wymiany. Za to będzie trzeba zmienić tunel środkowy - inne wyprowadzenie lewarka zmiany biegów. Coś jeszcze było z wiązką i komputerem od skrzyni... ale może wystarczy po prostu tylko odpiąć. Czujniki luzu, wstecznego pewnie są podobne, do reduktora... chyba zegary z AT nie mają kontrolki.

 

Warto to robic?

Jak masz zepsutą skrzynię AT to tak.

 

Generalnie chodzi mi o zmniejszenie spalania i poprawe dynamiki auta, bo 4biegowy automat ma moim zdaniem dlugie przelozenia i przez to strasznie zamula auto.

Spalania drastycznie nie zmienisz - katalogowo to jakieś 0,5l na 100km, dynamikę i owszem da się tym poprawić - prawie 1 sekundę urwiesz "do setki", przy wyprzedzaniu też pewnie będzie lepiej bo zredukujesz sam bez czekania na skrzynię... nawet możesz reduktor zyskać :) Ale jak masz sprawne auto to nie wiem, czy nie lepiej zmienić nawyki jazdy albo szukać podobnego modelu z ręczną skrzynią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie mostu prawie na pewno nie zagra z manualna skrzynią, także potrzeba będzie oprócz skrzyni most, kpl sprzęgło, chyba też rozrusznik, pedały, wał, mocowanie skrzyni, plastiki na tunelu, a na deser problematyczne przeróbki instalacji, bo ECU od automata potrzebuje sygnałów ze skrzyni, których nie wyśle manualna skrzynia...

im nowsze auto tym bardziej skomplikowana operacja, wykonalna, ale nie taka prosta...

 

MOIM ZDANIEM NIE WARTO SOBIE ZAWRACAĆ GŁOWY WYMIANĄ SKRZYNI - DROGO I SKOMPLIKOWANE, A POTEM PRZY SPRZEDAŻY I TAK BĘDZIE, ŻE AUTO ZDRUTOWANE.... :twisted: I Z TEGO POWODU POWINNO BYĆ ZA PÓŁ CENY... :lol:

 

jak napisali poprzednicy, jak automat bardzo przeszkadza, sprzedać i szukać podobnego, ale manualnego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko wsadziłem w niego już tyle kasy, że żal mi go sprzedawać (wymiana zawieszenia bo był pneumat, uszczelnienie silnika, UPG itd). Druga kwestia jest taka, ze manuali z takim wyposażeniem praktycznie nie ma i tylko dlatego się zastaniawiam nad zmianą, no ale jak to tyle roboty, to rzeczywiście chyba nie ma sensu. A szkoda bo na moc którą ma to ledwo się toczy. Legacy II 2.0 MT kumpla objeżdża mnie jak chce.:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat przez bardzo krótki czas. Jednak w warsztacie w którym serwisuje auto rozwiali moje wątpliwości.

Fakt Legacy III z AT nie jest dynamicznym autem, ale i tak bym nie zamienił na MT.

Mozesz rozwinac dlaczego? Ja zdazylem sie dowiedziec, ze jesli wymiana to tylko na skrzynie i dyfer z legacy II, bo sa o wiele bardziej bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...