Jump to content

FAQ: jak dbac o hamulce?


Than_Junior
 Share

Recommended Posts

Kwestia tarcz i klockow hamulcowych byla przerabiana zylion razy na forum. Sam u siebie zmienilem hamulce w Spec.B na EBC, bo seryjne dosc szybko zaczynaly bic...

 

Ostatnio podeslano mi film (do obejrzenia pod linkiem) i polecono jako panaceum na wszelkie problemy z hamulcami. Wpierw bylem nastawiony sceptycznie, ale ze akurat ostatnio w Sniezce zmienilem tarcze i klocki na nowe, seryjne, to zdecydwalem dac temu szanse. Zastosowalem wiec te metode, a nastepnie sprawdzilem jej skutecznosc na trasie Niemcy-Polska. Trasa typowa do tego, zeby wlasnie skasowac serie hamujac kilka razy z ponad 200 do ponizej 100. Przynajmniej do tej pory dwa, trzy razy tak mi sie "udalo" pogiac tarcze. Ale nie tym razem :!: Po 1000km hamulce dzialaja swietnie, lapia odrazu i nie bija ani trochu. Mozna nawet puscic kierownice i samochod podczas hamowania jedzie prosto jak po sznurku! Goraco i szczerze polecam te technike!

 

http://www.essexparts.com/learning-cent ... ost/Bed-in

 

Instrukcja w skrocie:

 

:arrow: znalezc pusta i bezpieczna droge

:arrow: przyspieszyc do ok 100kmh i zdecydowanie zahamowac do ok 20kmh (ale nie na tyle mocno, zeby dzialal ABS), nastepnie znowu przyspieszyc do 100kmh i znowu zahamowac

:arrow: taki manewr wykonac 10 razy w dwoch seriach (miedzy jedna a druga seria zrobic przerwe na ostudzenie hamulcow jadac z predkoscia min 70kmh przez ok 5 min)

:arrow: te metode ukladania nalezy zastosowac natychmiast po zalozeniu nowych hamulcow, po kazdej wymianie klockow i okresowo co jakis czas, nieistotne czy samochod jest jezdzony czy stoi (chodzi o to, ze nakladamy warstwe "trakcyjna" z klockow na tarcze)

 

 

PS Przedrostek FAQ dodalem, bo naprawde przekonal mnie ten sposob i uwazam, ze kazdy powinien go znac. Oczywiscie mozna tez podyskutowac na ten temat 8)

Link to comment
Share on other sites

Bartosz-B, o i niech ten watek sluzy wlasnie do wymieniania sie informacjami. Bo moze sie okaze, ze dla wiekszosci uzytkownikow wcale niepotrzebny jest kosztowny upgrade. Zreszta te wskazowki dotycza tak samo seryjnych, jak i wyczynowych hamulcow :idea:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...