Skocz do zawartości

Terkot po odpuszczeniu gazu


WASYL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem podobny do tego:

Tytuł: Wycie w przeniesieniu napędu

viewtopic.php?p=1431611#p1431611

 

Nie jest to jednak typowe wycie, a raczej coś jakby zębatki były źle spasowane. Coś jak kiedyś się kawałek pudełka plastikowego po margarynie w szprychy rowerowe wsadzało :D (paszczowo jakoś tak: „trrrrrrrrrrrrr…”) :D

 

Odgłos zdaje się ustawać lub jest zdecydowanie mniej słyszalny, gdy nacisnę pedał gazu.

Generalnie odgłos jest bardzo słyszalny, gdy odpuszczę gaz. Słychać również gdy wrzucam luz podczas jazdy.

 

Oprócz objawów słyszalnych innych nie odczuwam. Auto pracuje normalnie.

Dopiero w przyszłym tygodniu mogę pojechać do warsztatu, a potrzebuję auto. Wiem, że nie powinienem jeździć, ale mus to mus.

Proszę o rady co to może być.

 

Pacjent: Forster S-Turbo 2000r. Motor 170KM.

 

pzdr

Wasyl

 

--------------------------------

--------------------------------

--------------------------------

 

 

-- N mar 11, 2012 6:01 pm --

 

Jest diagnoza i kilka pytań.

Pomożecie? :)

 

Skrzynia nr SM-TY755VN1AB.

http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_4/

 

Zmieliło zęby wałków tylnej części skrzyni + uszkodzenia łożysk + niewiadomego pochodzenia śrut.

 

Na rysunku wygląda to tak (eksplozja):

post-13833-135184464573_thumb.jpg

 

W rzeczywistości wygląda to tak:

post-13833-13518446462_thumb.jpg

 

Wałek1 z bliska:

post-13833-135184464623_thumb.jpg

 

Wałek2:

post-13833-135184464626_thumb.jpg

 

Po rozebraniu wysypało się sporo śrutu. W zasadzie 2 rodzaje.

post-13833-13518446463_thumb.jpg

Pierwszy podejrzewam - zmielone wykruszone zęby wałków.

 

Drugi - właśnie nie wiem.

Wygląda to na jakąś podkładkę, zawleczkę, tulejkę... nie potrafię stwierdzić. Wg rysunku są tam 2 podkładki (pos. 27 i 30) i obie po rozbiórce są.

Macie jakiś pomysł?

post-13833-135184464634_thumb.jpg

 

Kolejna sprawa to Center differential

post-13833-135184464637_thumb.jpg

Chodzi o element wewnątrz mechanizmu. Mogę palcami poruszać nim w górę/dół. To normalne? Nie potrafię rozgryźć. Domyślam się, ale nie chciałbym się wygłupić:) Uświadomi mnie ktoś?

 

I pytania podstawowe:

Regenerować, czy lepiej kupić używaną skrzynię (niewiadomego pochodzenia) i mieć nadzieję, że będzie zdrowa. Ewentualnie klecić z dwóch jedną?

W sumie są do wymiany 2 wałki, 2 łożyska + ewentualnie 2 pozostałe łożyska, które wyglądają na sprawne.

Co oprócz tego warto wymienić, jak skrzynia jest już na stole?

 

Rozeznałem temat w ASO. Ceny wałków i łożysk rozłożyły mnie na łopatki. Pozostaje mi szukać części z odzysku. Gdzie mogę takowych szukać?

 

Bóg zapłać za wszelką pomoc i podpowiedzi.

 

pozdrawiam,

Wasyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię rozbierałeś sam czy w jakimś zaprzyjaźnionym miejscu ?

Możesz podzielić się informacjami ile zaproponowali Ci w ASO ?

 

Ja na Twoim miejscu w używaną bym nie wchodził no chyba, że masz możliwość rozebrania takiej skrzyni i sprawdzenia.

 

A z ciekawości: idzie do Forestera wstawić mocniejszą skrzynię ? Np. z STI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię rozbierałeś sam czy w jakimś zaprzyjaźnionym miejscu ?

Możesz podzielić się informacjami ile zaproponowali Ci w ASO ?

 

Ja na Twoim miejscu w używaną bym nie wchodził no chyba, że masz możliwość rozebrania takiej skrzyni i sprawdzenia.

 

A z ciekawości: idzie do Forestera wstawić mocniejszą skrzynię ? Np. z STI ?

 

Skrzynię rozebrał Pan Henio w zaprzyjaźnionym warsztacie.

Za same części - 2 wałki, 4 łożyska - dobra wódka na wesele na 100 osób /licząc, że każdy flaszkę ogarnia:)/

A czy idzie wsadzić coś mocniejszego? Zielonego pojęcia nie mam. Mnie auto do zwykłej jazdy potrzebne.

 

Może ma ktoś na zbyciu owe części? :) nie wstydzić się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za same części - 2 wałki, 4 łożyska - dobra wódka na wesele na 100 osób /licząc, że każdy flaszkę ogarnia:)/

4-6 tysięcy za same części ? Nie wierzę ;)

A czy idzie wsadzić coś mocniejszego? Zielonego pojęcia nie mam. Mnie auto do zwykłej jazdy potrzebne.

Skoro przy zwykłej jeździe się sypie to znaczy, że najmocniejsze skrzynie nie są. Jakby niewiele większym kosztem dało coś mocniejszego

włożyć to czemu nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za same części - 2 wałki, 4 łożyska - dobra wódka na wesele na 100 osób /licząc, że każdy flaszkę ogarnia:)/

4-6 tysięcy za same części ? Nie wierzę ;)

 

dobra, ale z Biedronki :)

 

Wracając do tematu - Nadal proszę o pomoc i dalej poszukuję części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa to Center differential

[attachment=0]07mech rozn.jpg[/attachment]

Chodzi o element wewnątrz mechanizmu. Mogę palcami poruszać nim w górę/dół. To normalne? Nie potrafię rozgryźć. Domyślam się, ale nie chciałbym się wygłupić:) Uświadomi mnie ktoś?

 

IMO jest OK, powinieneś móc ruszać góra/dół.

Wraz ze zużyciem luz się zmniejsza, aż do całkowitej blokady/spięcia i wtedy... do wymiany :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...