Dave_ Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Po pierwsze chciałbym się z wszystkimi przywitać jako nowy na tym forum. Stałem się szczęśliwym lub tez nie posiadaczem Legacy 2.0 99r kombi i mam problem z którym muszę się uporać. Na każdym biegu świecą światła cofania, na luzie gasną. Poprzedni właściciel odłączył je w ogóle i tak jeździł, a ponieważ chce aby w moim aucie wszystko chodziło jak w zegarku, chciałbym to naprawić. Wstępnie myślę że uszkodzeniu mógł ulec włącznik świateł cofania, chociaż nie wiem czy w tym wypadku świeciło by na każdym biegu. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się włącznik świateł cofania?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Czujnik wstecznego jest z lewej strony skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Ok dzięki dziś sobie w kanale zobaczę. A wie ktoś czy czujniki są dwa czy jeden?? Gdzieś widziałem na jakimś schemacie że niby jest do wstecznego włącznik, i do luzu o ile się nie mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Są dwa czujniki (biegu jałowego i wstecznego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Jak masz kombi, to jeszcze jest trzeci od reduktora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzięki wszystkim za pomoc zlokalizowałem przełączniki na skrzyni. Przy okazji grzebania przy aucie odczytałem sobie błędy i wyskoczyły mi dwa błędy 32 - sonda lambda i to wiem bo jest do wymiany oraz jakiś 24 - ?? solenoid??? Czym jest wiem ale gdzie go mogę szukać i jakie ma zastosowanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 dave89, błąd 24 to zawór powietrza wolnych obrotów (zwany silniczkiem krokowym), można rozebrać i wyczyścić - ale prawdopodobnie będziesz potrzebował nowej uszczelki, można spróbować czyścić bez rozbierania (procedura serwisowa) wtryskując preparat czyszczący do dolotu. Przykładowy film (u Ciebie może być nieco inna lokalizacja - na przepustnicy): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 27 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Dziś sprawdziłem włączniki światła wstecznego wyglądają na sprawne pierwotnie są rozwarte po przyciśnięciu następuje zwarcie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem że na każdym biegu świecą a na luzie nie?? Jest jakiś przekaźnik do świateł cofania?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 dave89, włącznik świateł jest jeden. Sprawdź, czy się przypadkiem mu końcówka nie ukruszyła. Może być też tak, że ktoś pomieszał przy wiązce i zamienił włączniki? Nie pamiętam teraz, który włącznik ma jaką długość, ale wiem, że jeden z nich ma inną długość bolca, i właściciel poprzedni mógł założyć włącznik o złej długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Problem polega na tym że wtyczki do włączników są inne i nawet jakby wsadził co innego, to raczej nie podłączy inaczej. Chociaż jest możliwość że zamienił kolejność na skrzyni biegów? Zapomniałem sprawdzić rozmiar gwintów, ale czy jest szansa że będą pasować wkręcone odwrotnie?? Może ktoś przy jakiejś wymianie popełnił błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 po kliknieciu wiekszy obrazek sie pokaze 32005 - ten pierwszy z lewej jest od swiatel cofania 32008 - jest od luzu mozna je zamienic przypadkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 ale czy jest szansa że będą pasować wkręcone odwrotnie?? Może ktoś przy jakiejś wymianie popełnił błąd? Mechanicznie wkręcić się da, bo tu się niczym nie różnią, o ile pamiętam różnią się długością bolca... jeszcze jest czujnik od reduktora, taki sam jak jeden z dwóch pozostałych. Może coś jest pomieszane. A może to reduktor miał inną długość bolca, nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Problem dziś rozwiązałem! Okazało się, że włączniki z obrazka siekla zostały zamienione miejscami. Po przemianie i wkręceniu wszystko wróciło do normy. Ciekawe co za mechanik to źle wkręcił i jeszcze pewno to zauważył i zamiast zamienić miejscami, to odłączył światła cofania a przy okazji przeciwmgielne tylne. Dla informacji polecam najpierw odpiąć spinki trzymające kabelki czujników na skrzyni, po czym wciągnąć je, tak aby swobodnie wisiały z czujnika. Dopiero potem odkręcać czujniki inaczej po dwóch obrotach przewody na czujnikach się ukruszą, urwą i pozostanie lutowanie. Ja z jednym miałem taką sytuację więc szkoda dodatkowej roboty. Dziękuję wszystkim za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Dla informacji polecam najpierw odpiąć spinki trzymające kabelki czujników na skrzyni, po czym wciągnąć je, tak aby swobodnie wisiały z czujnika. Dopiero potem odkręcać czujniki inaczej po dwóch obrotach przewody na czujnikach się ukruszą, urwą i pozostanie lutowanie. Ja z jednym miałem taką sytuację więc szkoda dodatkowej roboty. Zapomniałem uprzedzić, że łatwo urwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 nie ma za co - ciesze się, że mogłem pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dave_ Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Dla informacji polecam najpierw odpiąć spinki trzymające kabelki czujników na skrzyni, po czym wciągnąć je, tak aby swobodnie wisiały z czujnika. Dopiero potem odkręcać czujniki inaczej po dwóch obrotach przewody na czujnikach się ukruszą, urwą i pozostanie lutowanie. Ja z jednym miałem taką sytuację więc szkoda dodatkowej roboty. Zapomniałem uprzedzić, że łatwo urwać Gdybym nie miał odpowiednich umiejętności, to może i bym się przeraził A tak miałem troszkę więcej zabawy o tyle dobrze że to stycznik i kolejność jest nieistotna :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się