Skocz do zawartości

AirBag


Gates

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem na forum, ale wiekszosc tematow dotyczy kasowania kontrolki AirBagu w Imprezach do 2000r

Znalazlem temat dot. kontrolki w new age-u, ale nie ma tam dokladniej instrukcji.

 

W moim bugu swieci sie kontrolka AirBagu, poczatkowo myslalem, ze to tylko wina nie podlaczonej poduszki (nie mialem plastiku na poduche wiec nie zakladalem jej). Dzisiaj po zalozeniu poduszki kontrolka nie zgasla. Podlaczalem sie kablem do komputera, ale program nie widzial zadnego bledu AirBagu.

Spinalem zielone kostki, ale co dalej?

 

Czy jest ktos w stanie opisac mi dokladnie jak wyglada procedura kasowania tego bledu? Krop po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

a tego co sie orientuje to nie jest tak że sobie sam zgasisz poduszke(kontrolke) jesli poduchy były wczesniej wywalone to trzeba naprawic sensor,a jesli nie były wywalone tylko cos sie odłaczyło(lużna wtyczna np) to może też byc tak że sensor załapał również bład i trzeba do fachowca podjechac co sie tym zajmuje koszt około 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=21&t=148688&view=unread#unread tu masz watek z mojej walki z kontrolka ale w GT.Jeśli świeci ci się kontrolka to znaczy ze jakiś błąd jest,sprawdź jeszcze raz błędy ( w GT można było je "wymrugac") nie wiem jak u ciebie.

 

-- Wt sty 03, 2012 9:30 am --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ten link widzę ze procedura jest taka sama jak w GT.

Te wolne przewody są zawinięte i zaklejone w wiązce(przyjrzyj się dokładnie to zobaczysz),abyś był 100% pewien ze to właściwe przewody to sprawdź miernikiem,te przewody to masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem wystrzelone poduszki w starym aucie, przy przekladce czujniki, kable i komputer od poduch zostaly wymienione na nowe (sprawne, dzialajace). Kable na pewno sa pospinane! Sposob z GT-ka niestety nie dziala.

 

 

Jak juz pisalem komputer do poduch, poduszki i kable sa nowe czyli sprawne i dzialajace!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem inaczej. Poduszki wystrzelily. Zrobiona zostala przekladka. Komputer glowny, zegary zostaly te same, komputer poduszek i poduszki z kablami przelozone zostaly z takiej samej imprezy (tez wrx 2002, tylko w innym kolorze), rowniez wersja 2 poduszkowa. Na 99% jest to blad ktory zapisal sie po wystrzale gdzies w komputerze, albo po rozlaczeniu poduszek przy przekladce i ponownemu podlaczeniu komputer wykryl ze ich nie ma i teraz trzeba go jakos zresetowac. Takie jest moje zdanie. Bo jak mowilem poduchy sa w 100% sprawne, komputer poduszek rowniez (ten wystrzelony zostal oznaczony tak zeby nie pomieszal sie z tym sprawnym). Czujniki w podloznicach rowniez sa nowe. Wszystko jest na 100% dobrze podlaczone. W sumie w tej wiazce nie ma mozliwosci zlego przyczepienia poduszek. Albo sa podlaczone do wiazki albo nie sa. Widac to po zlaczkach (albo zaskocza i sie zablokuja co znaczy ze wszystko jest ok, albo nie wyskoczy zabezpieczenie i oznacza to ze nie wczepilo sie dobrze).

 

 

Szukalem tych kabli wolnych do podlaczenia i nie moge znalezc. Ide szukac dalej, ale to jest auto przekladane, wiazka jest taka sama, ale wiadomo ze nie zawsze rozlozy sie kable idealnie tak jak fabryka to robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowalem bledy poduszki (mialem blad masy przy poduszcze pasazera), sprawdzilem wszystko bylo ok wiec zresetowalem komputer sposobem z filmiku. Blad zniknal, kontrolka zgasla, ale chwile pozniej pokazaly sie dwa bledy przy pasach pasazera i kierowcy. Musze sprawdzic czy przekladalem pasy czy nie (jedne mialem strzelone a drugie sprawne i nie pamietam ktore byly zalozone).

 

Ogolnie sposob jest prosty do kostki czarnej do lewego gniazda podlacza sie kabel (obojetnie ktory- dwa sa takie same) i wymruguje bledy, sprawdza sie blad i jak wszystko jest ok to blad kasuje sie sam, jesli nie, podlacza sie drugi kabel do gniazda drugiego (jak na filmie) czeka chwile i wylacza zaplon, odlacza przewody i wlacza zaplon. Kody bledow airbagu sa na stronce:

http://www.vehix411.com/category/trouble-codes-dtc/page/3/

 

Wroce z pracy wieczorem i sprawdze te pasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemow z Airbagiem ciag dalszy. Zrobilem wszystko zgodnie z instrukcja na filmiku. Wymrugalo mi bledy 12 i 62. Sprawdzilem wszystko podlaczylem 2 pin i zamiast kontrolka mrugac (gasnie zapla sie), to ona mruga tak bardzo szybko tzn przygasa i odrazu sie zapla i znowu przygasa (bardzo szybko sie to dzieje, nie tak jak na filmie). Po odlaczeniu pinow bledy dalej zostaja. Postanowilem podlaczyc opornik do pasow (tak jak na 2 filmie) 2,2 ohma, ale nic to nie dalo, zamiast tego wyskoczyly kolejne dwa bledy 11 i 61, a wiec pokazywalo wtedy juz 11,12,61,62...

 

11      AIRBAG  HARNESS DRIVER CIRCUIT IS OPEN, SHORT, OR SHORT TO GROUND
12      AIRBAG  HARNESS PASSENGER CIRCUIT OPEN, SHORT,    SHORT TO GROUND
61     SEAT BELT PRETENSIONER R SIDE CIRCUIT OPEN, SHORT, SHORT TO GROUND
62     SEAT BELT PRETENSIONER L SIDE CIRCUIT OPEN, SHORT, SHORT TO GROUND

 

Czyli lewa i prawa strona sie pierdzieli. Nie mam pojecia co robic dalej. Moze ktos jest w stanie mi pomoc? Poduszki sa dzialajace (nie wypalone), sensory w podloznicach takze nowe, komputer airbagow uzywany ale nie odpalony. Wtyczki popodpinane wszedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, kupilem lekko stuknietego anglika i bitego europejczyka. Anglik mial czujniki ok, europejczyk wywalone. Przy przekladce cala wiazka z europejczyka zostala wsadzona, czujniki z anglika nieuderzone zostaly, poduszki z anglika rowniez nie wypalone zostaly oraz komputer do airbagow. Z EU wzieta byla tylko wiazka (nie jest przerwana nigdzie- sprawdzalem to).

 

Mam oporniki 2,2 i 3.3. podlaczylem 2.2, nic to nie dalo, nastepnie wsadzilem 3.3 i rozwniez nic. Dzisaij nagram film i wrzuce na youtube-a pokaze dokladnie co sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W angliku nic sie nie swiecilo. Pasy zostaly z anglika. A moze pasy kierowcy sa inne niz pasazera i powinienem zamienic je miejscami? Tzn pasy z prawej na lewa i z lewej na prawa strone, bo w angliku pasy kierowcy byly po prawej. Cos to zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja rozcieta byla tylko w jednym miejscu przez co nie dzialala prawa lampa. Instalacja do poduszki idzie inaczej niz normalna instalacja tzn nie jest ciagnieta przednim pasem za belka. Idzie bokiem lewym do lewego czujnika i prawym bokiem do prawego (tak zeby przy wypadku nie zostala uszkodzona- przerwana, tak mi sie wydaje). Auto EU mialo czolowe i nie byl to jakis straszny wypadek o czym swiadczy prawa podloznica, lewa nie tknieta, sciana grodziowa prosta. Takze wykluczam uszkodzenie wiazki przy wypadku.

 

Kombinowalem teraz troche i zauwazyle ze jesli podlacze prawy czujnik do pasow, bledy prawej strony znikaja calkowicie. Pozostaje tylko lewa strona. Niestety sposob z opornikami nie dziala, moze opor nie ten? Mam 2.2 i 3.3 ohmowe. Kasowanie bledow nie dziala, kontrolka zamiast mrugac swieci sie caly czas i lekko przygasa tylko. Tak jak mowilem, za jakas godzine- dwie wrzuce film i pokaze dokladnie co sie dzieje przy kasowaniu, podlaczeniu opornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...