owek Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Witam. Mam pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów. Dzisiaj w legasiu h6 05r AT wymieniłem 2 przednie opony (oczywiście ten sam rozmiar co tył) tj. Pirelli SottoZero Winter 210 jednakże 2 tylne są z 07r zaś przednie 10r. i teraz zapala się kontrolka AWD. Przed wymianą było wszystko w porządku pomimo tego, iż z przodu poprzedni właściciel miał oponę na prawym kole Pirelli (taka sama jak tył 34t/07r) zaś na lewym Yokohamę. Pomocy, co się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Witam.Mam pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów. Dzisiaj w legasiu h6 05r AT wymieniłem 2 przednie opony (oczywiście ten sam rozmiar co tył) tj. Pirelli SottoZero Winter 210 jednakże 2 tylne są z 07r zaś przednie 10r. i teraz zapala się kontrolka AWD. Przed wymianą było wszystko w porządku pomimo tego, iż z przodu poprzedni właściciel miał oponę na prawym kole Pirelli (taka sama jak tył 34t/07r) zaś na lewym Yokohamę. Pomocy, co się dzieje? Rozmiar katalogowy nie jest równoznaczny dla wszystkich firm . Mimo takiego samego rozmiaru , to jednak mogą się różnić obwodem . Jeśli masz możliwość , to pożycz na chwilę takie same koła od kogoś i się przejedź . Mozesz na chwilę spróbować dopompować którąś z osi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Stopień zużycia opon jest taki sam z przodu i tylu? Różnica średnicy opon między osiami jest dla napędu niezdrowa. Jak tyko jedna opona była inna, to ta różnica była jeszcze kompensowana przez otwarty przedni dyferencjał, ale środkowy już taki tolerancyjny nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owek Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dzisiaj będę walczył z oponami, dziękuję za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 ....a tyle się mówi, żeby 4 gumki były takie same ...... .......wiem wiem wiem kasa.....ale później wydatek może być jeszcze większy :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owek Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 mam jeszcze jedno pytanko, o co chodzi z tą kontrolką ponieważ włącza się dopiero po przekroczeniu 60km/h, a do 60 nic się nie dzieje -- Pt gru 16, 2011 7:56 pm -- ....a tyle się mówi, żeby 4 gumki były takie same ...... .......wiem wiem wiem kasa.....ale później wydatek może być jeszcze większy :x gumki teraz są właśnie takie same no i problem się zaczął, a gdy przed wymianą z przodu była jedna inna opona to wszystko grało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 A czy masz teraz napęd na 4 koła czy tylko przednionapędowca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Dzisiaj w legasiu h6 05r AT wymieniłem 2 przednie opony (oczywiście ten sam rozmiar co tył) tj. Pirelli SottoZero Winter 210 jednakże 2 tylne są z 07r zaś przednie 10r..... ....gumki teraz są właśnie takie same no i problem się zaczął, a gdy przed wymianą z przodu była jedna inna opona to wszystko grało zrozumiałem, że te z 07 mają już 3 zimy za sobą na aucie a te z przodu prawie nówki, więc IMHO różnica może być już dla AWD znaczna....no chyba, że wszystkie 4 "nówki" tylko inne rocznikowo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 mam jeszcze jedno pytanko, o co chodzi z tą kontrolką ponieważ włącza się dopiero po przekroczeniu 60km/h, a do 60 nic się nie dzieje Być może (jak masz faktycznie wystarczającą dużą różnicę w średnicy opon), jest to prędkość przy której różnica w obrotach między przednią a tylną osią zaczyna przekraczać granice tolerancji układu napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 aflinta, Nie wiem jak jest w H6 ale to chyba tak nie działa . Ja mam 2,5 i jak miałem mało powietrza w kole , to co 20m czułem szarpnięcie jakby korygowało napęd . szczur75, Gdyby miał rozłączony napęd , świeciła by się kontrolka nawet na postoju . Trzeba zacząć od ogumienia i ciśnień w kołach a potem szukać przyczyny - jeśli nadal będzie coś nie tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 IRAZU, w Legacy IV/OBK H6 jest skrzynia 5EAT z centralnym dyferencjałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 skrzynia 5EAT z centralnym dyferencjałem. Ale jest też szpera MPT i dość złożone jej sterowanie, które może tak reagować na nierówne prędkości na osiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owek Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dzisiaj zamieniłem opony przód-tył, wyrównałem ciśnienie w oponach i jak narazie (odpukać) cisza. Można zamykać Pozdrawiam wszystkich którzy pomogli mi fachową radą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się