DzikiDzik Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Witam.dziś rano stwierdziłem że w moim OBK ej25 97r automat, że nie działa tylny napęd i auto ciagnie tylko na przód ...odczytałem kod check engine 32 .... co to oznacza.Czy ma to związek z utratą napędu na tylna oś ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 check engine 32 Oxygen sensor or circuit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Kody błędów skrzynia automatycznej sprawdza się całkiem inaczej. Pisałem o tym, tylko nie wiem na którym forum Postaram się odnaleźć to i owo. Jednak tutaj będę złym wróżbitą i stawiam na skończenie się "sprzęgła" - nie wiem jak to dokładnie nazwać, które przekazuje napęd na tył. Podobno naturalnie się zużywa po jakimś przebiegu. Znalazłem The "Power" light indicates transmission codes. The following self diagnosis will show any fault codes for the transmission. To perform the self diag test for EXISTING problems 1) Warm up engine by driving at speeds greater than 12mph. 2) Stop vehicle and turn ignition switch OFF. 3) Turn ignition switch ON and make sure POWER indicator lamp comes on. 4) Turn ignition switch OFF. 5) Move selector lever to D and turn manual switch ON. 6) Turn ignition switch ON. 7) Move selector lever to "3" and turn manual switch OFF. 8) Move selector level to "2" and turn manual switch ON. 9) Move selector lever to "1" and turn manual switch OFF. 10) Partially depress accelerator pedal (to turn idle switch off). 11) Check code as displayed on POWER light. Blinking once every 1/4sec is normal. To perform the self diag test for PREVIOUS problems 1) Warm up engine by driving at speeds greater than 12mph. 2) Stop vehicle and turn ignition switch OFF. 3) Turn ignition switch ON and make sure POWER indicator lamp comes on. 4) Turn ignition switch OFF. 5) Move selector lever to "1" and turn manual switch ON. 6) Turn ignition switch ON. 7) Move selector lever to "2" and turn manual switch OFF. 8) Move selector lever to "3" and turn manual switch ON. 9) Move selector lever to "D" and trun manual switch OFF. 10) Partially depress accelerator pedal (to turn idle switch off). 11) Check code as displayed on POWER light. Blinking once every 1/4sec is normal. Trouble Code Table Trouble Code Item 11 Duty solenoid A 12 Duty solenoid B 13 Shift solenoid 3 14 Shift solenoid 2 15 Shift solenoid 1 21 ATF temp sensor 22 Atmospheric sensor 23 Engine revolution signal 24 Duty solenoid C 25 Engine torque control signal 31 Throttle sensor 32 Vehicle speed sensor 1 33 Vehicle speed sensor 2 To jest chyba do starszych skrzyń, ale też spróbuj. Poniżej manual kolegi sheki z drugiego forum, mam nadzieje, że się nie obrazi:) 1.Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 2.Wyłączyć zapłon ;-) 3.Włączyć zapłon 4.Przejechać się szybciej niż 20km/h 5.Zatrzymać pojazd 6.Nacisnąć hamulec i wbić 1 bieg(można go wbić po zgaszeniu pojazdu,ponieważ ogólnie się nie powinno gasić AT,podczas pracy,aczkolwiek jest to możliwe,w sytuacjach awaryjnych,ale po zgaszeniu i wbiciu 1,jest ok...i nie rzutuje to wcale na komfort jazdy,czy też parkowania do powyższego testu 7.Wyłączyć zapłon( no właśnie...i teraz można wbić 1 :-) ) 8.Włączyć zapłon 9.Przesunąć dźwignię na 2 bieg 10.Przesunąć dźwignię na 1 bieg 11.Przesunąć dźwignię na 2 bieg 12.Przesunąć dźwignię na 3 bieg 13.Ustawić dźwignię na D Zacznie migać POWER...i tak jak w odczycie błędów z motoru. 11 Engine speed signal 27 ATF temperature sensor 31 Throttle position sensor 33 Front vehicle speed sensor 36 Torque converter turbine speed sensor 38 Torque control signal 45 Intake manifold pressure signal 71 Shift solenoid 1 72 Shift solenoid 2 73 Low clutch timing solenoid 74 2-4 brake timing solenoid 75 Line pressure duty solenoid 76 2-4 brake duty solenoid 77 Lock-up duty solenoid 79 Transfer duty solenoid 86 VDC communication signal 93 Rear vehicle speed sensor Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikiDzik Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 dzieki Sołtys....32 to Vehicle speed sensor wiesz co to jest i jak to zwą po polsku kolega Leon napisał że to jakis Oxygen sensor or circuit.,skad ta rozbierzność??? dwa znaczenia dla jednego kodu czy co??? -- Cz gru 01, 2011 6:13 pm -- czaje inaczej dla skrzyni sie sprawdza inaczej dla slilnika a czy tez połącza sie czarne kosteczki czy te drugie zielone??? \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 a czy tez połącza sie czarne kosteczki czy te drugie zielone??? Niet, ma jeździć normalnie - czyli zagrzać olej w skrzyni i potem już według instrukcji pomachać wajchą Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 dwa znaczenia dla jednego kodu czy co??? Kod silnika podałem, jak masz kod skrzyni, to co wyżej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikiDzik Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Niestety.powtórzyłem pare razy czynność sprawdzającą kod skrzyni i lampeczka Power świeci się cały czas. - czy to może oznaczać że w skrzyni nie ma błędów??? zaraz zaczne wyrywać włosy z głowy.Od tyg. mam wymarzone Subaru a tu już problemy -- Cz gru 01, 2011 7:08 pm -- czy "and turn manual switch OFF."tzn.guziczek Power wyłącztć Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Problem może być czysto mechaniczny. Np z tylnym dyfrem. Czy ktoś testował auto ? Kręci kardanem i tylnymi kołami po podniesieniu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikiDzik Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 Dzisiaj podniosę do na podnośniku i zerknę czy tył sie kręci... Po niedzieli jestem umówiony ze znachorem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Ustaw lewarek w pozycji 1 przy sprawdzaniu. Od początku nie było napędu ? Może już kupiłeś takiego. Sprawdź też, czy pod maską przy prawym kielichu w małej obudowie bezpiecznikowej z napisem FWD nie siedzi bezpiecznik. Jeśli tak, wyjmij go. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikiDzik Posted December 2, 2011 Author Share Posted December 2, 2011 Napęd był na pewno.Gadałem z poprzednim właścicielem(notabene pasjonatem Subaru) o tej przypadłości i był zaskoczony.Mówi ze jemu nigdy sie to nie przydarzyło.A ja mu wierze bo dobrze mu z oczu patrzy....Bezpiecznik z kostki FWD wyjęty. Dzis lub jutro podjadę do ASO i zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Wracając do sprawdzenia błędów to teraz poczytałem i coś źle zrobiłeś. Jakby nie było błędów POWER migało by jednostajnie. Przycisk manual (przynajmniej u mnie) to całkiem co innego niż power. Musisz mieć jakiś przycisk zmieniający tryb działania skrzyni. Nie wiem jak jest w nowszych, może być to hold czy coś podobnego. U mnie przełącznik MANUAL jest całkiem oddzielnie zamontowany w podłokietniku obok podgrzewania foteli (rozwiązanie fabryczne). Jak dyfer wcześniej nie tłukł i nic złego ogólnie się nie działo to ja nadal stawiam na skrzynie. Tak jak mówiłem wcześniej te "sprzęgło" , zawór sterujący, może wiązka...Sprawdź najpierw porządnie błędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikiDzik Posted December 3, 2011 Author Share Posted December 3, 2011 Tak mam taki przycisk HOLD na podłokierniku.Popróbuje nowej konfiguracji wajchowania ...dam znac co i jak. a jak będe miał problemy to z wróce sie o pomoc do kolegów z Lublina żeby wytłumaczyli mi jak chłopu na miedzy .....POZDRAWIAM CIĘ SOŁTYS I DZIĘKI ZA PODJĘCIE TEMATU.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 Spoko, nie ma problemu. Pamiętam jak ja walczyłem ze swoją skrzynią i nikt nic nie wiedział - albo nie chciał powiedzieć Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Sorry ze sie wcinam w temat, ale mam pytanie do znawcow. Bardzo zadko dziala mi lampka POWER, czasami jak przelacze w czasie jazdy to sie wredna zaswieci, ale zazwyczaj zadnej reakcji nie ma. Jesli wcisne tryb zimowy kontrolka na desce zapala sie zawsze od strzala. Jakies pomysly? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Dla mnie POWER zaczyna działać jak wcisnę pedał w podłogę 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DzikiDzik Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 diagnoza braku tylnego napedu: ukręcony kosz sprzęgłowy na wale napędowym tylnego napedu Naprawa: wyniana kosza,terczek sprzęgłowych i elektro zaworu(profilaktycznie). Rezultat: w 100% sprawne napedy. AWD działa !!! Uważam temat za zamknięty. 8) ps.Pozdrowienia dla- Piacho - za diagnozę i rzetelne usuniecie usterki w bardzo przystepnej cenie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Czyli tak jak myślałem. Podziel się kosztami i jakoś bardziej przybliż sprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 ukręcony kosz sprzęgłowy na wale napędowym tylnego napedu Ciekawe co trzeba robić by ukręcić MPT :shock: . Kręcić bączki na suchym asfalcie ? A może znowu problem różnego rozmiaru opon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 (edited) Witam.dziś rano stwierdziłem że w moim OBK ej25 97r automat, że nie działa tylny napęd i auto ciagnie tylko na przód http://www.forum.subaru.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sad.png ...odczytałem kod check engine 32 .... co to oznacza.Czy ma to związek z utratą napędu na tylna oś ????? na podnośniku tylnie koła Ci sie kręciły? Mam podobny problem w imprezie tylko u mnie tylnie koła kręcą sie delikatnie tak ze można je zatrzymać w miejscu . Za to przód idzie pełnym ogniem . Jakies pomysły co to może być ? 15 Shift solenoid 1 właśnie wymrygało mi to naprawa możliwa czy skrzynia na śmietnik ? może mieć to powiązanie z brakiem napędu na tył ? Edited November 10, 2015 by niebieskiultras Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dymitr Posted October 9, 2016 Share Posted October 9, 2016 Witam, Pozwolę sobie odgrzać kotleta. Napędy działają u mnie wprawdzie normalnie jednak poruszany był temat kodów błedów sterownika skrzyni AT. Przy okazji sprawdzania błędów ECU wymrygałem też skrzynię (tą metodą: http://codes.rennacs.com/plugins/SubaruTRANS/SUBARU-TRANS-LEGACY-MEM.php ) i wywaliło 22. Pytanie czy ktoś wie co mianowicie oznacza "atmospheric sensor"? ECU wywala przepływkę 23 i lambdę 32. Silnik pali i od razu gaśnie ale powiedzmy że tu mam jasność od czego. Czy sterownik skrzyni może "wiedzieć" że przepływomierz nie działa i może mu to przeszkadzać? A może chodzi o czujnik ciśnienia ten pod maską po lewej patrząc od przodu auta? Tylko co on ma wspólnego z pracą skrzyni biegów? Dodam, że ze skrzynią nie miałem żadnych problemów, wszystko działało jak należy a wymrygałem ją tak jak pisałem wyże, przy okazji. Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. P.S. Może jest ktoś z Bochni kto udostępnił by mi przepływkę z Imprezy albo Forka EJ20 żeby to wyeliminować bo to wywaliło jako świeższy błąd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now