Skocz do zawartości

PRZESTAŁ DZIAŁAĆ TYLNY NAPĘD :( ....OZNACZENIA KODÓW???


DzikiDzik

Rekomendowane odpowiedzi

Kody błędów skrzynia automatycznej sprawdza się całkiem inaczej. Pisałem o tym, tylko nie wiem na którym forum :) Postaram się odnaleźć to i owo. Jednak tutaj będę złym wróżbitą i stawiam na skończenie się "sprzęgła" - nie wiem jak to dokładnie nazwać, które przekazuje napęd na tył. Podobno naturalnie się zużywa po jakimś przebiegu.

 

Znalazłem :)

The "Power" light indicates transmission codes. The following self diagnosis will show any fault codes for the transmission.

 

To perform the self diag test for EXISTING problems

 

1) Warm up engine by driving at speeds greater than 12mph.

 

2) Stop vehicle and turn ignition switch OFF.

 

3) Turn ignition switch ON and make sure POWER indicator lamp comes on.

 

4) Turn ignition switch OFF.

 

5) Move selector lever to D and turn manual switch ON.

 

6) Turn ignition switch ON.

 

7) Move selector lever to "3" and turn manual switch OFF.

 

8) Move selector level to "2" and turn manual switch ON.

 

9) Move selector lever to "1" and turn manual switch OFF.

 

10) Partially depress accelerator pedal (to turn idle switch off).

 

11) Check code as displayed on POWER light. Blinking once every 1/4sec is normal.

 

To perform the self diag test for PREVIOUS problems

 

1) Warm up engine by driving at speeds greater than 12mph.

 

2) Stop vehicle and turn ignition switch OFF.

 

3) Turn ignition switch ON and make sure POWER indicator lamp comes on.

 

4) Turn ignition switch OFF.

 

5) Move selector lever to "1" and turn manual switch ON.

 

6) Turn ignition switch ON.

 

7) Move selector lever to "2" and turn manual switch OFF.

 

8) Move selector lever to "3" and turn manual switch ON.

 

9) Move selector lever to "D" and trun manual switch OFF.

 

10) Partially depress accelerator pedal (to turn idle switch off).

 

11) Check code as displayed on POWER light. Blinking once every 1/4sec is normal.

 

 

Trouble Code Table

Trouble

Code

Item

11 Duty solenoid A

12 Duty solenoid B

13 Shift solenoid 3

14 Shift solenoid 2

15 Shift solenoid 1

21 ATF temp sensor

22 Atmospheric sensor

23 Engine revolution signal

24 Duty solenoid C

25 Engine torque control signal

31 Throttle sensor

32 Vehicle speed sensor 1

33 Vehicle speed sensor 2

 

To jest chyba do starszych skrzyń, ale też spróbuj. Poniżej manual kolegi sheki z drugiego forum, mam nadzieje, że się nie obrazi:)

 

 

1.Rozgrzać silnik do temperatury roboczej

2.Wyłączyć zapłon ;-)

3.Włączyć zapłon

4.Przejechać się szybciej niż 20km/h

5.Zatrzymać pojazd

6.Nacisnąć hamulec i wbić 1 bieg(można go wbić po zgaszeniu pojazdu,ponieważ ogólnie się nie powinno gasić AT,podczas pracy,aczkolwiek jest to możliwe,w sytuacjach awaryjnych,ale po zgaszeniu i wbiciu 1,jest ok...i nie rzutuje to wcale na komfort jazdy,czy też parkowania do powyższego testu

7.Wyłączyć zapłon( no właśnie...i teraz można wbić 1 :-) )

8.Włączyć zapłon

9.Przesunąć dźwignię na 2 bieg

10.Przesunąć dźwignię na 1 bieg

11.Przesunąć dźwignię na 2 bieg

12.Przesunąć dźwignię na 3 bieg

13.Ustawić dźwignię na D

 

Zacznie migać POWER...i tak jak w odczycie błędów z motoru.

 

11 Engine speed signal

 

27 ATF temperature sensor

 

31 Throttle position sensor

 

33

Front vehicle speed

sensor

36

Torque converter turbine

speed sensor

 

38 Torque control signal

 

45

Intake manifold pressure

signal

71 Shift solenoid 1

 

72 Shift solenoid 2

 

73

Low clutch timing solenoid

74

2-4 brake timing solenoid

 

75

Line pressure duty solenoid

 

76 2-4 brake duty solenoid

77 Lock-up duty solenoid

 

79 Transfer duty solenoid

 

86

VDC communication

signal

 

 

93

Rear vehicle speed sensor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Sołtys....32 to Vehicle speed sensor wiesz co to jest i jak to zwą po polsku :)

 

kolega Leon napisał że to jakis Oxygen sensor or circuit.,skad ta rozbierzność???

 

dwa znaczenia dla jednego kodu czy co???

 

-- Cz gru 01, 2011 6:13 pm --

 

czaje inaczej dla skrzyni sie sprawdza inaczej dla slilnika :mrgreen:

 

a czy tez połącza sie czarne kosteczki czy te drugie zielone???

\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety.powtórzyłem pare razy czynność sprawdzającą kod skrzyni i lampeczka Power świeci się cały czas.

-

czy to może oznaczać że w skrzyni nie ma błędów???

 

:oops: zaraz zaczne wyrywać włosy z głowy.Od tyg. mam wymarzone Subaru a tu już problemy :(

 

-- Cz gru 01, 2011 7:08 pm --

 

czy "and turn manual switch OFF."tzn.guziczek Power wyłącztć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw lewarek w pozycji 1 przy sprawdzaniu. Od początku nie było napędu ? Może już kupiłeś takiego. Sprawdź też, czy pod maską przy prawym kielichu w małej obudowie bezpiecznikowej z napisem FWD nie siedzi bezpiecznik. Jeśli tak, wyjmij go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd był na pewno.Gadałem z poprzednim właścicielem(notabene pasjonatem Subaru) o tej przypadłości i był zaskoczony.Mówi ze jemu nigdy sie to nie przydarzyło.A ja mu wierze bo dobrze mu z oczu patrzy....Bezpiecznik z kostki FWD wyjęty. Dzis lub jutro podjadę do ASO i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sprawdzenia błędów to teraz poczytałem i coś źle zrobiłeś. Jakby nie było błędów POWER migało by jednostajnie. Przycisk manual (przynajmniej u mnie) to całkiem co innego niż power. Musisz mieć jakiś przycisk zmieniający tryb działania skrzyni. Nie wiem jak jest w nowszych, może być to hold czy coś podobnego. U mnie przełącznik MANUAL jest całkiem oddzielnie zamontowany w podłokietniku obok podgrzewania foteli (rozwiązanie fabryczne).

Jak dyfer wcześniej nie tłukł i nic złego ogólnie się nie działo to ja nadal stawiam na skrzynie. Tak jak mówiłem wcześniej te "sprzęgło" , zawór sterujący, może wiązka...Sprawdź najpierw porządnie błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam taki przycisk HOLD na podłokierniku.Popróbuje nowej konfiguracji wajchowania :D ...dam znac co i jak. a jak będe miał problemy to z wróce sie o pomoc do kolegów z Lublina żeby wytłumaczyli mi jak chłopu na miedzy :lol: .....POZDRAWIAM CIĘ SOŁTYS I DZIĘKI ZA PODJĘCIE TEMATU....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze sie wcinam w temat, ale mam pytanie do znawcow. Bardzo zadko dziala mi lampka POWER, czasami jak przelacze w czasie jazdy to sie wredna zaswieci, ale zazwyczaj zadnej reakcji nie ma. Jesli wcisne tryb zimowy kontrolka na desce zapala sie zawsze od strzala. Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

diagnoza braku tylnego napedu:

ukręcony kosz sprzęgłowy na wale napędowym tylnego napedu

Naprawa:

wyniana kosza,terczek sprzęgłowych i elektro zaworu(profilaktycznie).

Rezultat:

w 100% sprawne napedy.

AWD działa !!! :lol:

 

Uważam temat za zamknięty. 8)

 

ps.Pozdrowienia dla- Piacho - za diagnozę i rzetelne usuniecie usterki w bardzo przystepnej cenie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.dziś rano stwierdziłem że w moim OBK ej25 97r automat, że nie działa tylny napęd i auto ciagnie tylko na przód http://www.forum.subaru.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sad.png ...odczytałem kod check engine 32 .... co to oznacza.Czy ma to związek z utratą napędu na tylna oś ?????

na podnośniku tylnie koła Ci sie kręciły? Mam podobny problem w imprezie tylko u mnie tylnie koła kręcą sie delikatnie tak ze można je zatrzymać w miejscu . Za to przód idzie pełnym ogniem . Jakies pomysły co to może być ?

 

 

15 Shift solenoid 1

 

właśnie wymrygało mi to

 

naprawa możliwa czy skrzynia na śmietnik ?

 

 

może mieć to powiązanie z brakiem napędu na tył ?

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

Pozwolę sobie odgrzać kotleta. Napędy działają u mnie wprawdzie normalnie jednak poruszany był temat kodów błedów sterownika skrzyni AT.

Przy okazji sprawdzania błędów ECU wymrygałem też skrzynię (tą metodą: http://codes.rennacs.com/plugins/SubaruTRANS/SUBARU-TRANS-LEGACY-MEM.php ) i wywaliło 22.

Pytanie czy ktoś wie co mianowicie oznacza "atmospheric sensor"?

ECU wywala przepływkę 23 i lambdę 32. Silnik pali i od razu gaśnie ale powiedzmy że tu mam jasność od czego. 

Czy sterownik skrzyni może "wiedzieć" że przepływomierz nie działa i może mu to przeszkadzać? A może chodzi o czujnik ciśnienia ten pod maską po lewej patrząc od przodu auta? Tylko co on ma wspólnego z pracą skrzyni biegów?

Dodam, że ze skrzynią nie miałem żadnych problemów, wszystko działało jak należy a wymrygałem ją tak jak pisałem wyże, przy okazji.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

 

P.S. Może jest ktoś z Bochni kto udostępnił by mi przepływkę z Imprezy albo Forka EJ20 :D  żeby to wyeliminować bo to wywaliło jako świeższy błąd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...