konik_80 Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Witam Opiszę w skrócie o co chodzi. Jak kupiłem swojego Legaca to wspomaganie powiedział bym, że było aż za mocne ale szybko przywykłem do kręcenia 1 albo dwoma palcami Niestety nie trwało to długo bo w zimie jak spadł spory śnieg i były mrozy to miałem chwilowe pogorszenia wspomagania ale wracało do "lekkości". Zdecydowałem się wtedy na wymianę płynu od wspomagania. Niedługo po zimie jednak zaczęło chodzić ciężej ale dalej jedną ręką (popularne "mydełko Fa") mogłem skręcać parkując auto (ale już palcem się nie dało) - takie wspomaganie miałem do wczoraj bo od wczoraj znów się pogorszyło i już się nie da robić "mydełka Fa" przy parkowaniu (chyba, że się postaram) ale generalnie ręka już się po kierownicy ślizga bo wspomaganie nie chodzi lekko. Pompa nie wyje - owszem mam wrażenie, że chodzi trochę głośniej przy skręcaniu ale minimalnie... Po krawężnikach nie jeżdżę - drogi gdzie mieszkam są dobre, w nic nie przywaliłem więc o co kaman??? Pompa się kończy? Płynu też nigdzie nie ubywa, wszystko suche. Przebieg to okolice 200tys km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Ja miałem podobnie w poprzednim moim legacy III i był to krzyżak w drążku kierowniczym !!! Bardzo łatwy dostęp do wymontowania :!: viewtopic.php?f=21&t=135807&view=unread#unread Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Płynu też nigdzie nie ubywa, wszystko suche. A jaki ma kolor :?: Może trzeba wymienić Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted October 2, 2011 Author Share Posted October 2, 2011 Płynu też nigdzie nie ubywa, wszystko suche. A jaki ma kolor :?: Może trzeba wymienić Tak jak pisałem był wymieniany zaraz jak zaczęło wspomaganie trochę ciężej chodzić - kolor płynu który zlałem był czerwony, klarowny=czysty. Nowy płyn ma jakieś 9 miesięcy - wlałem Dextrona III (oryginalny płyn Toyoty do Automatów - obstał mi się po wymianie płynu w skrzyni w moim ex Lexusie IS200). Zobaczę najpierw ten krzyżak ale jakoś wątpię aby on stanowił problem bo nie mam objawów typu "ciężej / lżej" - ale kto wie - Juras K dzięki za sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Wlej płyn zgodnie z zaleceniami Subaru, a nie Toyoty.... albo dolej uszlachetniacza Lucasa, czasem pomaga, może płyn który wlałeś jest za rzadki... :shock: :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Z tego co mi sie wydaje to kolega konik_80 zalal wlasciwy plyn - Dexron III - tak jak rekomenduje manual. Problem pewnie lezy gdzies indziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
konik_80 Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Dokładnie olej jaki dałem to Dextron III czyli taki jak zaleca Subaru - co z tego, że olej jest z logo Toyoty. Przejrzałem dokładnie manual od Legacy i wygląda na to, że pompa ma w sobie 2 zawory sterujące ciśnieniem - ciekaw jestem czy się któryś nie przyciął i stąd problem. Gdyby nie to, że układ wspomagania w Subaru odpowietrza się bardzo długo to już bym to rozebrał i sprawdził - niestety auta używamy na co dzień z żoną i nie chcę jej robić niespodzianek (w moim przypadku odpowietrzał się deczko ponad tydzień...co jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe - w żadnym innym aucie się nie spotkałem aby układ się tak długo odpowietrzał...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now