Skocz do zawartości

BOV Blitz


nikko

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam doprowadzać do porządku swojego Białasa (type RA'97 v.3) i po przeglądnięciu wątków (chyba ze 2 lata wstecz) dotyczących BOV'a próbowałem podregulować swojego.

Dodam jeszcze, że subiektywnie zawór jakby zbyt chętnie wypuszcza powietrze.

 

W jednym z wątków JD555 pisał, że BOV powinien zacząć być słyszalny przy intensywnym przyspieszaniu i odpuszczeniu gazu w okolicy 3krpm (jeśli dobrze zrozumiałem). U mnie słychać go już w okolicy 2krpm i to wcale nie przy bardzo mocnym depnięciu. Wydaje wtedy przerywany furkoczący dźwięk - nie takie konkretne pssst...

 

Wreszcie kolejna rzecz: wczoraj dorwałem się do nakrętki regulacyjnej i ku mojemu zdziwieniu:

1) dokręcić nie da jej się wcale

2) odkręca się bez problemu ale nie powoduje to wsuwania śruby do środka, tylko zwiększa się dystans pomiędzy nakrętką a obudową - jakby śruba była "zapieczona" w otworze

 

Podczas przyspieszania w aucie daje się słyszeć szum powietrza od pracującej turbiny - czy to normalne, czy może objaw puszczania powietrza "bokiem"?

 

Na zegarze BOOST sięga zaledwie 0,6 bara - przyznaję, że dopiero zamierzam podjechać na hamownię i zobaczyć jak to z tym doładowaniem jest naprawdę...

 

Póki co pytanie jest głównie o tego BOV'a - czy to oznacza, że uszkodzony jest? Wyrzucić?

I czy można bezpiecznie np. zaślepić przewód prowadzący do BOV'a (podpięty do intercooler'a) żeby sprawdzić jak się będzie boost zachowywał?

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikko, te zawory się czasem zapiekają, też taki miałem. Prosta recepta: rozbierz go, jego budowa jest prosta jak budowa cepa, to zawór jednotłoczkowy, wyczyść, nasmaruj i złóż, wyreguluj i będzie jak nowy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mało zdolny mechanicznie laik ogarnie samodzielnie?

Bez problemu. Budowa tego zaworu jest śmiesznie prosta...sam zobaczysz. Tam jest tylko obudowa, tłok i sprężyna. Tylko nasmaruj czymś bardziej lepkim niż WD-40 bo za chwilę znów dęba stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki wielkie. :)

 

-- Cz wrz 22, 2011 3:00 pm --

 

#########

 

Mały "follow-up" po wykonaniu zadania:

 

BOV wymontowałem. Rzeczywiście nie jest skomplikowany.

Tłoczek chodził bez problemu, ale wyczyściłem i przesmarowałem.

Okazało się, że z zaworem nic nie jest, tylko ze mną. :oops:

Nakrętka, którą na czuja kręciłem okazała się być tylko kontrująca, a właściwa regulacja wymagała pokręcenia imbusem samą śrubą. Niestety musiałem zawór zdemontować żeby to zobaczyć... :oops::P Okazało się, że regulacja działa bez zarzutu i mam już nieco przykręcony. :wink:

 

To dla potomnych z podobnym problemem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

chętnie pociągne ten temat dalej bo miałem właśnie pisać nowy wątek, mianowicie mam problem ze swoim zaworem upustowym HKS SSQV również słychać go już przy ok 2K rpm ale nie to mnie martwi tylko gaśnięcie auta jak spada z wysokich obrotów :? i nie gdy auto stoi tylko jak jedzie :evil: może być BOV tego powodem??, dzisiaj odkręcałem i przeczyszczałem silniczek krokowy ale nic nie pomogło...

 

aha dodam że to sie dzieje w STI Type RA V2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MihauSTI, może być problem z BOV-em, trzeba by sprawdzić. Z SSQV jest jeszcze inny problem, to jest zawór membranowy, nieregulowalny i bezobsługowy więc nic tu się raczej nie da zrobić jak padł. To czy to problem BOV-a czy nie najłatwiej sprawdzić podmieniając na inny sprawny BOV lub seryjny DV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MihauSTI, nie kupuj drugiego tylko pożycz od kogoś na chwilę jak możesz, a jak nie możesz to może masz seryjny DV po montażu BOV-a? W każdym razie trzeba najpierw wykluczyć bova żeby szukać innych przyczyn. Można nawet zaślepić BOV na samo sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić przepływkę to trzeba by się podpiąć kablem do OBD i zgrać logi.

 

Za grosze możesz sobie kupić jakiegoś seryjnego DV na takie okazje.

 

Generalnie takie przygasanie motoru może być spowodowane nieszczelnością dolotu (niekoniecznie BOV), padnięta Lambda też może to powodować. Posprawdzaj wszystkie rury, wężyki, opaski czy nie ma nieszczelności, sprawdź bov - jak będzie ok to wtedy trzeba zgrać logi i popatrzeć na parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak jak mówiłeś, wypiołem zawór upustowy, zatkałem szczelie dziure, i dalej to samo :/

mam 2 pytania, jak turbo powinno sie zachowywać bez BOV'a?? bo dalej słychaćjak by świerszczenie powietrza, przy puszczaniu nogi z gazu a BOV'a już niema :?

i drugie pytanie, mam filtr powietrza "grzyba" tylko po jego zdjęciu auto zachowuje sie niemal identycznie tak samo jak z założonym filtrem, czy to jest normalne?? dodam że po wypieciu wtyczki od przepływomierza auto gaśnie a więc ostawiam że przepływka działą poprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak turbo powinno sie zachowywać bez BOV'a?? bo dalej słychaćjak by świerszczenie powietrza, przy puszczaniu nogi z gazu a BOV'a już niema :?

Klasyczny surge - normalne zjawisko.

i drugie pytanie, mam filtr powietrza "grzyba" tylko po jego zdjęciu auto zachowuje sie niemal identycznie tak samo jak z założonym filtrem, czy to jest normalne?? dodam że po wypieciu wtyczki od przepływomierza auto gaśnie a więc ostawiam że przepływka działą poprawnie...

Z filtrem normalne. Co do przepływki to reakcja auta na wypięcie wtyczki normalna albo gaśnie albo falują obroty ale nie świadczy to o tym że przepływka dobrze działa bo może przekłamywać i tak jak wyżej pisałem trzeba podpiąć się i zrobić diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, a więc co mi pozostaje ?? (po za przepływką) do sprawdzenia?? a może silniczek krokowy jeszcze raz wyciągnąć i przeczyścić?? mam to zrobić odkręcając 4 śruby z tyłu i wyciągnąć całość ? czy tylko te 2 na górze i wyciągnąć to cos co nachodzi na bolec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MihauSTI, ciężko za pomocą forum diagnozować auto, może być wiele rzeczy i najczęstsze Ci wymieniłem ale może to być też jakiś drobiazg, trzeba w realu obadać temat, nie ma w Twojej okolicy kogoś kto ma pojęcie o Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapytam jeszcze o jedno, mianowicie jeśli mam IC w zderzaku to powinien być remapowany ECU?

 

Tak. Jak masz auto nadłubane i bez remapu to tym bardziej trzeba jakąś diagnostykę zrobić i najlepiej remap. W UK masz Ecuteka, oni Ci ogarną Subaru :wink: Poza tym ludzie w UK dużo bardziej dłubią niż u nas i jest tam sporo Subaru więc myślę że znajdziesz fachowca, poszperaj na lokalnych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gatunku "podziel się doświadczeniem":

 

Dociekając dlaczego mi ładuje tylko 0,7 bara zrobiłem przegląd wizualny turbiny i osprzętu.

Okazało się, że nie mam obu przewodów łączących dolot z regulatorem doładowania. Przy regulatorze były 2 ucięte węże zaślepione śrubami :!: :roll: :evil: :shock: :idea: i to samo po stronie dolotu. Ręce opadają. Ciekaw jestem co za magik to wymyślił.

 

Węże już zamówione. 4.10 mają przyjechać z Niemiec. Napiszę czy po założeniu coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w UK a więc raczej ASO :|

ps nakręciłem filmiki jak to wygląda mniej więcej ale chyba nie zabardzo to pomoże :/

a zapytam jeszcze o jedno, mianowicie jeśli mam IC w zderzaku to powinien być remapowany ECU?

 

Witam wtroce sie w watek,gdzie mieszkasz w UK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...