Skocz do zawartości

Zbyt bogata mieszanka paliwa.


DementorIRL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z fiatem brava 1.2 16V. Wiem, że to jest forum subaru ale silnik spalinowy to silnik spalinowy :) Nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co dolega temu silnikowi. Sonda lambda na wolnych obrotach pokazuje mi bardzo bogatą mieszankę ale auto nie kopci. Nieregularne są obroty na biegu jałowym(jakby wypadanie zapłonów), telepie leciutko silnikiem co jakiś czas i nie można utrzymać stabilnych obrotów na biegu jałowym do 2000rpm(powyżej objaw ustępuje). Swiece przepalone dobrze (kolor kawa z mlekiem), kable nowe, cewka sprawna. Pompa paliwa ok, filtr paliwa wymieniony, filtr powietrza również.Sprawdzone zostały wtryski(żaden nie leje i rozpylają ładnie). Już zbyt dużo pieniędzy i pracy włożyłem w to auto aby się teraz poddać. TPS sprawdzony, czujnik temperatury sprawdzony, czujnik temperatury w dolocie sprawdzony, map sensor sprawdzony ale nie daje mi spokoju bo niby zmienia wartości ale przy maksymalnym uchyleniu przepustnicy pokazuje napięcie odpowiadające dużemu podciśnieniu w kolektorze. Z tego co się orientuje to podciśnienie spada wraz z uchylaniem przepustnicy. Wrzucam filmik przedstawiający odczyt napięcia z sondy lambda. Silnik rozgrzany do normalnej temp pracy. Filmik nie jest co prawda w jakości HD ale coś jednak na nim widać :)

Na filmiku widać również problemy z utrzymanie stabilnych obrotów poniżej 2000rpm. Po wyjęciu sondy było na niej trochę czarnego osadu(sadza) ale było tego tak mało, że przetarcie szmatką załatwiło sprawę. Nie mam pojęcia czy on naprawdę ma zbyt bogatą mieszankę czy sonda oszukuje kompa.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

map sensor sprawdzony ale nie daje mi spokoju bo niby zmienia wartości ale przy maksymalnym uchyleniu przepustnicy pokazuje napięcie odpowiadające dużemu podciśnieniu w kolektorze. Z tego co się orientuje to podciśnienie spada wraz z uchylaniem przepustnicy. Wrzucam filmik przedstawiający odczyt napięcia z sondy lambda. Silnik rozgrzany do normalnej temp pracy. Filmik nie jest co prawda w jakości HD ale coś jednak na nim widać

 

Przy maksymalnym wychyleniu przepustnicy podciśnienie spada w okolice ciśnienia atmosferycznego.

 

"Lambada" działa ok na filmiku.

 

W starszych rocznikach np foryś 99 turbo "korektor paliwowy" działa do osiągnięcia maximum, po czym przełącza się na 0 korekcji, jeżeli nie wywarł wpływu na mieszankę (na wolnych obrotach silnika). Trochę podobnie jak u Ciebie.

 

Zawór wolnych obrotów przydało by się skontrolować, nie wiem jaki jest w fiat-ach.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bravie jest silniczek, który otwiera/przymyka przepustnicę więc silniczek krokowy wyeliminowany. Tutaj mam następny link z pomiarem MAP sensora(na filmiku trochę silnik zamula bo zsunął się wężyk z pompy paliwa i część nie szła do listwy wtryskowej)

 

Czy możliwe jest żeby MAP sensor oszukiwał? Jak odłączę go od kolektora ssącego i włączę zapłon to trzyma około 4V(ciśnienie atmosferyczne) ale jak zasysam z niego powietrze to napięcie spada aż do 1.29V(zasysałem ustami i więcej nie dałem rady :P), a to wskazuje, że działa poprawnie.

 

Czytałem artykuł na temat wypadania zapłonów ponieważ u mnie to szarpanie silnikiem na wolnych obrotach wygląda właśnie na wypadanie zapłonów. Doczytałem, że wypadanie zapłonów może wystąpić tylko i wyłącznie przy zbyt ubogiej mieszance pod warunkiem, że mamy sprawne przewody, świece, cewki, kompresję, luzy zaworowe(a ja mam to wszystko ok). Więc skoro moja sonda jak na filmiku na wolnych obrotach pokazuje bardzo bogatą mieszankę to komp musi tą mieszankę skorygować i podaje mi mniej paliwa co powoduje wypadanie zapłonów. Tyle, że teraz zastanawiam się czy sonda może zawieszać się tylko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu chodzi normalnie :?: Zauważyłem też, że po odłączeniu sondy praca silnika kompletnie się nie zmienia i nie bardzo wiem czy tak powinno być.

 

Tutaj wrzucam film z testem MAP sensora(jest to trochę lepiej przedstawione niż na poprzednim filmiku) Nie wiem jak to się dzieje, że MAP pokazuje mi jeszcze większe podciśnienie w dolocie przy otwartej przepustnicy niż na biegu jałowym. Rozumiem, że może być odwrotnie(małe podciśnienie na biegu jałowym) przy zaciąganiu przez dolot lewego powietrza ale nie wiem jaka usterka mechaniczna powoduje zwiększanie podciśnienia w kolektorze przy wysokich obrotach. Na filmie widać, że przy bardzo szybkim otwarciu przepustnicy map pokazuje małe ciśnienie w dolocie(tak jak powinno być) ale po chwili wraca i pokazuje znowu duże podciśnienie mimo tego, że przepustnica jest wciąż otwarta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...