Jump to content

Przegub wew jaki?


Slawo
 Share

Recommended Posts

Musze wymienic przegub wewnetrzny w legacy I 93r Niestety w przypadku zewnetrznego juz sie przekonalem, ze katalogi klamia :(

Stad pytanie jaki przegub wewnetrzny pasuje do legacy 93?

Nie wiem, czy informacje o przegubie zew. ulatwia sprawe, ale u mnie paswal taki:

 

UZĘBIENIE ZEWNĘTRZNE - 27

UZĘBIENIE WEWNĘTRZNE - 22

UZĘBIENIE PODANE OD STRONY KOŁA

ŚREDNICA PIERŚCIENIA USZCZELNIAJĄCEGO - 56 MM

(wg katalogu legacy II)

 

Pozdrawiam,

Slawo.

Link to comment
Share on other sites

Znalazlem np NKN 22 i 25 zebow.

Jezeli polos ma tyle samo zebow z kazdej strony, to z jednej by pasowalo, ale co z drugiej?

Moj juz stuka na pelnym skrecie wiec raczej do wymiany.

Pozdr,

Slawo.

Link to comment
Share on other sites

Znalazlem np NKN 22 i 25 zebow.

Jezeli polos ma tyle samo zebow z kazdej strony, to z jednej by pasowalo, ale co z drugiej?

Moj juz stuka na pelnym skrecie wiec raczej do wymiany.

Pozdr,

Slawo.

 

półoś nie ma takich samych dwóch stron, w sensie że na jednej półosi są dwa różne przeguby, aczkolwiek obie półosie przednie są identyczne, sprecyzuj co rozumiesz pod: ,,z każdej strony"...

Link to comment
Share on other sites

Niestety cos zabredzilem. Zastanawialem sie czy przegub wew 22 i 25 zebow bedzie pasowal do polosi jezeli zewnetrzny ma 22 i 27 zebow, ale zdaje sie, ze 22 zeby w przegubie zew sa od strony kola.

Link to comment
Share on other sites

Niestety cos zabredzilem.

no nie da się ukryć....i dalej mącisz.... :D

 

zacznijmy od tego, że w przedniej półośce przegub wewnętrzny w antyku ma otwór, w który wchodzi flansza wystająca ze skrzyni, i potem jest przetykany rozprężnym bolcem, a zewnętrzny ma wieloklin wchodzący w piastę. lewa i prawa półoś są identyczne. wszystkie wewnętrzne przeguby antyka, GT, GL, forestera, legacy, z motorem 2L są takie same, zewnętrzne też w 99%. napisz po prostu od czego masz przegub, a ja napiszę Ci czy pasuje i tyle, bo szkoda czasu na brnięcie w coraz bardziej zagmatwane rozkminki.... :D

Link to comment
Share on other sites

Niestety mam tylko halasujacy przegub wew w aucie i probuje, o zgrozo koniecznie dzis, kupic i wymienic go na inny, ale nie wiem jaka ilosc zebow to cos ma miec. Jedyne co znajduje to przegub, ktory ma 2 /25 zebow do legacy II raz w przypadku NKN napisano, ze jest to takze czesc do legacy I

Link to comment
Share on other sites

jeżeli przegub jest od wersji 2L, obojętnie czy Turbo, czy N/A, to na 99% musi pasować, zastrzeż sobie ewentualnie prawo zwrotu i bierz

 

tylko nie weź wewnętrznego przegubu z wystającym wieloklinem, bo wtedy jest z New Age, np. z imprezy od 2005-

Link to comment
Share on other sites

Slawo, jesteś pewien, że to wewnętrzny przegub hałasuje?

 

Prawie. Zewnetrzny byl wymieniony wlasnie z powodu halasu Nie pomoglo a w wewnetrznym znalazlem mala dziure, ktora pozniej powiekszyla sie rozrywajac calkiem oslone.

Awaryjnie zmienilem oslone plus czyszczenie plus nowy smar jest troche ciszej.

Stuka tylko przy bardziej dynamicznym pelnym skrecie w lewo. Przegub wew prawy.

Link to comment
Share on other sites

Slawo, a ja twierdzę, że to jednak zewnętrzny przegub.

 

Dam znac jak sprawa sie wyjasni, tylko nie wiem jak to sprawdzic bez kolejnej inwestycji. Zewnetrzny ma jakis miesiac.

Link to comment
Share on other sites

Slawo, ale pamiętasz, że na przedniej osi masz dwa przeguby zewnętrzne? Może klekotać drugi - nie ten co ma miesiąc. Przegub wewnętrzny raczej nie klekocze. Jego uszkodzenie powoduje wibracje na kierownicy przy jeździe na wprost lub przy pokonywaniu szybkich wzniesień. Mocno uszkodzony powoduje bardzo wyraźne szarpanie przy rozpędzaniu już na prostych kołach.

Link to comment
Share on other sites

W zeszlym roku byl wymieniany drugi przegub zewnetrzny:-( Od jakiegos czasu rzeczywiscie cos szarpie, ale delikatnie i tylko na bodajze 2ce kolo 2000rpm to raczej nie to.

W ostatecznosci bede musial przelozyc stary zew. przegub, ktory prawdopodobnie byl dobry.

A czy jest mozliwe, ze przy max skrecie w lewo stuka lewy przegub?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...