Skocz do zawartości

ESP w Legacy MY06


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnosnie systemu ESP dostepnego(badz tez nie) w opcji do Legacy MY06.W ofercie jest on jako opcja a w salonie dowiedzialem sie ze jest niedostepny.W zeszlym roku w Spec B kosztowal dodatkowe 1000 euro.Pytam wiec:

a) czy jest on dostepny czy tez nie?:)Jaka jest jego cena?

B) czy jezeli auto ktore np stoi w salonie i go nie posiada mozna w niego doposazyc czy trzeba zamawiac nowy samochod z fabryki ?

c) czy jest on wylaczalny?

d) jakie sa rzeczywiste z niego korzysci przy napedzie 4x4?

 

 

Pozdrawiam

Lisek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c) czy jest on wylaczalny?

d) jakie sa rzeczywiste z niego korzysci przy napedzie 4x4?

Z doswiadczenia z ESP w OBK H6, mogę powiedzieć tylko to, że;

c) tak (i dobrze)

d) włącza się niekiedy, mimo AWD z aktywnym dyfrem centralnym (VTD) i szpery w tylnym moście. Ale nie jest nachalny (i dobrze).

 

Dodatkowe zabezpieczenie. Niekiedy ratuje blachy albo tylko denerwuje - w zależności od podejścia i umiejętności.

 

PS. Ja jeżdżę z ESP włączonym (z rzadkimi wyjątkami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

W Legacy H6 oraz Spec B - standard.

Nie jest wiec dostepne jako opcja.

Moze pomoc w krytycznych sytuacjach stabilizujac samochod, ponadto moze poprawic trakcje w szczegolnych warunkach (albo pogorzyc w innych :mrgreen: ).

Jest wylaczalny (przycisk). Po ponownym uruchomieniunsilnika jest wlaczony.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przy silniku 2.0 VDC jest dostępne w połączeniu z automatem w wersji GL i GX jako standard; wersja podstawowa jest bez VDC.

Przepraszam za błąd w materiałach infiormacyjnych - będzie skorygowany !

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam jeszcze pytanie bo zastanawiam sie miedzy nowym Legacy MY06 2,0 GL/GX a uzywanym Outbackiem 2005 Standard 2,5 demo z Niemiec z przebiegiem do 4 tys km.Czy wyzsze zawieszenie i profil opony wplywa negatywnie na prowadzenie?Jakie sa za i przeciw Outbackowi...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie bo zastanawiam sie miedzy nowym Legacy MY06 2,0 GL/GX a uzywanym Outbackiem 2005 Standard 2,5 demo z Niemiec z przebiegiem do 4 tys km.Czy wyzsze zawieszenie i profil opony wplywa negatywnie na prowadzenie?Jakie sa za i przeciw Outbackowi...???

 

Kładzie się (pewnie bardziej niż "normalne" Legacy) w zakrętach.

Reszta same zalety - prześwit, krawężniki, śnieg, polne drogi itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem tymi wszystkimi autami. Ja tam bym brał OBK 2,5 jak nie ma różnicy na kasie. Legas 2,0 ma dobry dół ale raczej słabą górę wiec trzeba go kręcić wyżej na biegach-MY06 da sie kręcić wyżej niż MY05 bo nie odcina tak szybko. OBK 2,5 ma dół tylko trochę mocniejszy niż Legaś ale nie wykazuje takiej szczupłości na wyższych biegach. Co do trakcji to wielkiej różnicy nie ma-przynajmniej jak ktoś normalnie jeździ, zawieszenie w OBK lepiej wybiera nierówności niż w Legaśu choć i tu w tej kwestii jest ok. Generalnie to miałem takie dziwne wrażenie, ze w Legacy lepiej czuć nawierzchnie i aut lepiej przenosi reakcję na body kierowcy, jakby się chdziło w butach na cięńszej podeszfie co czasem jest zaletą ale zważywszy na stan naszych dróg częściej wadą. Reszta tak jak Gal pisał -same zalety- zwłaszcza w zimie i w mieśce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za OBK przemawia:

 

1) Wyższe zawieszenie - dobre na dziurawe drogi i lekki teren

2) Silnik osiąga maksymalną moc przy 5600 obrotów a nie 6800 jak w Legacy 2,0 co powinno przekładać się na cichszą pracę.

3) OBK ma wyższy moment obrotowy

 

Przeciw OBK:

1) Mimo, że moment obrotowy ma wyższy od Legacy, to dostępny dopiero od 4400 rpm a nie 3200 rpm. W osiągach 0-100km/h oba auta są podobne, ale nikt nie podaje jak z elastycznością obu aut.

2) silnik 2,5 litra to wyższe ubezpieczenie

3) Wyższy zawias to większy opór powietrza przy większych prędkościach + szumiące relingi na dachu

 

Większe przechyły przy zakrętach i wyższy profil opony zapewne mają jakiś wpływ na nieco gorszą trakcję, ale nie przejmowałbym się tym za bardzo, bo najprawdopodobniej poprawa techniki jazdy da znacznie większe efekty niż obniżenie zawiasu o 5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe auta ubezpiecza się w pakietach na ileś % od wartości-pojemnść silnika nie ma tu znaczenia. A co do momentu w Legasiu MY06 przy 3200 to chyba to jedynie na papierze. Jadąc na IV- pedał w podłodze auto zaczyna sie dobrze zberać przy 4tys- czyli podobnie jak w MY05, przy 3200 jest raczej słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za OBK przemawia:

 

1) Wyższe zawieszenie - dobre na dziurawe drogi i lekki teren

2) Silnik osiąga maksymalną moc przy 5600 obrotów a nie 6800 jak w Legacy 2,0 co powinno przekładać się na cichszą pracę.

3) OBK ma wyższy moment obrotowy

 

Przeciw OBK:

1) Mimo, że moment obrotowy ma wyższy od Legacy, to dostępny dopiero od 4400 rpm a nie 3200 rpm. W osiągach 0-100km/h oba auta są podobne, ale nikt nie podaje jak z elastycznością obu aut.

2) silnik 2,5 litra to wyższe ubezpieczenie

3) Wyższy zawias to większy opór powietrza przy większych prędkościach + szumiące relingi na dachu

 

Większe przechyły przy zakrętach i wyższy profil opony zapewne mają jakiś wpływ na nieco gorszą trakcję, ale nie przejmowałbym się tym za bardzo, bo najprawdopodobniej poprawa techniki jazdy da znacznie większe efekty niż obniżenie zawiasu o 5 cm.

 

 

1. Relingi nie szumią - szumią belki poprzeczne bagażnika dachowego.

2. "Kładzenie się w zakretach" jest nieprzyjemne, ale da się jeździć.

3. Profil 45 jest dobry na autostrady. W Polsce 55 jest lepsze (bezpieczniejsze przy szybszej jeździe).

4. "Technika jazdy" (pomijając podstawowowe zasady), ma niewielki, albo i żaden wpływ na bezpieczeństwo i efektywność jazdy "cywilnej" (sorry, guys...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Relingi nie szumią - szumią belki poprzeczne bagażnika dachowego.

2. "Kładzenie się w zakretach" jest nieprzyjemne, ale da się jeździć.

3. Profil 45 jest dobry na autostrady. W Polsce 55 jest lepsze (bezpieczniejsze przy szybszej jeździe).

4. "Technika jazdy" (pomijając podstawowowe zasady), ma niewielki, albo i żaden wpływ na bezpieczeństwo i efektywność jazdy "cywilnej" (sorry, guys...).

 

ad 1) To pogratulować :) Moje są dosyć głośne.

ad 2) Nikt nie pisze, że się nie da

ad 3) Ja mam na zimówkach 65 a na letnich 60 :)

ad 4) W przypadku jazdy cywilnej takiej beretowej to faktycznie, ale każdy kto choć trochę dynamiczniej porusza się po drodze powinien opanować na drodze szkolenia/prób i błędów/własnych doświadczeń życiowych technikę poprawnego wyprzedzania, pokonywania zakrętów i hamowania. Im słabsza technika przy tej samej presji na prędkość i przyspieszenie tym łatwiej opuścić drogę albo zrobić sobie lub komuś krzywdę. Dlatego napisałem, że lepiej zadbać o własne umiejętności niż zastanawiać się nad zaletami niższego zawieszenia nad wyższym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback ma dla mnie duzy plus ze wzgledu na samopoziomujace sie nadwozie.Jest tak dla tego ze auto bedzie wozic na pokladzie sporo sprzetu audio: 4 wzmacniacze,7 glosniki,dodatkowe radio,procesor dzwieku,kondesator,zmieniarka 10CD,2 male dodatkowe akumulatory + wymiania fabrycznego glownego akumulatora na inny(ciezszy) i do tego sama zabudowa z MDF wazy sporo.Do tego moje 98kg:D

Mam obawy czy zwykly Legas nie obnizy sie za bardzo z tylu ze wzgledu na mase sprzetu + rzeczy przewozone w bagazniku i jak wplynie to na przyspieszenie i prowadzenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bokserka słuchac nie będziesz? Jak kupiłem swojego dziadka, to też miałem plany wmacniacz, głośniki woofer itp, skończyło się na radiu + głośniki, którego i tak nie za często słucham bo lubię słyszeć jak silnik wkręca się na obroty :) Żal mi tylko, ze nie mam małego turbo dzięki któremu bulgot byłby jeszcze wuraźniejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...