Skocz do zawartości

Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył


Rander

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

W moim "dziadku" (rok 1994, pierwsza buda, silnik 2.2, skrzynia automat) nie działa napęd na tył. Przy skręcie w lewo słychać terkotanie.

 

Co sprawdzić?

Może tylko jakaś kostka od sprzęgła dopędzającego tył?

 

Nie mam kontaktu do poprzedniego właściciela. Przy elektryce ktoś grzebał, są jakieś dodatkowe "wynalazki" :(

Ponadto pod kierownicą są jakieś 2 szerokie złączki do niczego nie podpięte - bodajże niebieska i biała - mają tak sobie

wisieć, czy czegoś brak?

 

 

--

Pozdrawiam.

 

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kostki to chyba po spieciu do sczytywania bledow

 

Zrobiłem fotki kostek, wrzuciłem je tu: http://www.derwer.sm.pl/subaru/

 

Jednak w pierwszym poście pomyliłem się.

Wtyczki szerokie (fotka 1 i 2) są podpięte.

 

Nie jest podpięta kostka od pedału gazu (fotka 3, zaznaczone elipsą ze znacznikiem 1).

Do czego ona może być - znaczy jaką funkcją steruje? Bo kick-down działa.

 

Na 3 fotografii widać też dwie czarne (diagnostyka?) i jedną pomarańczową wtyczkę.

Pomarańczowa to chyba do firmowej diagnostyki Subaru.

 

Fotki nienajlepsze, lekko podciągnięte HDR, żeby było widać w cieniach, stąd lekkie przekłamania kolorystyczne.

 

 

Terkotanie to moze byc przegub

 

Zgadza się.

Zasugerowałem się innymi pojazdami, z napędem na tył bez centralnego dyfra, tylko z wiskozą. Tam terkotanie przy skręcie i ewentualne hamowanie może świadczyć o sklejonej wiskozie.

Natomiast u mnie tył jest sterowany elektromagnetycznie.

 

A Twoj Legac to wogole 4x4? Pytam powaznie, byly takie FWD

 

Tak, 4x4.

Legacy kombi, 1994, silnik EJ22, wersja Royal kanadyjska (oryginalnie zawieszenie było pneumatyczne), skrzynia AT 4-ro biegowa, fotele i tapicerka skórzane w kolorze beżowym.

 

Muszę sprawdzić czujniki prędkości wałów, następnie wtyczkę siłownika załączającega tył.

Nie wiem jeszcze gdzie ich szukać, ani jak wyglądają.

Service Manual nie jest w tym zakresie pomocny :(

 

--

Pozdrawiam.

 

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wszelki wielki jak jezdzisz to wyłacz tylni naped wyjmij bezpiecznik od 4wd wiesz gdzie jest ?

:idea: wkladajac bezpiecznik rozpinamy naped, co sygnalizuje lampka FWD .

 

Racja aby rozpiąć trzeba wczesniej wsadzic :mrgreen: stare dzieje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...