Jump to content

Subaru Legacy 1 kombi automat - brak napędu na tył


Rander
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

 

W moim "dziadku" (rok 1994, pierwsza buda, silnik 2.2, skrzynia automat) nie działa napęd na tył. Przy skręcie w lewo słychać terkotanie.

 

Co sprawdzić?

Może tylko jakaś kostka od sprzęgła dopędzającego tył?

 

Nie mam kontaktu do poprzedniego właściciela. Przy elektryce ktoś grzebał, są jakieś dodatkowe "wynalazki" :(

Ponadto pod kierownicą są jakieś 2 szerokie złączki do niczego nie podpięte - bodajże niebieska i biała - mają tak sobie

wisieć, czy czegoś brak?

 

 

--

Pozdrawiam.

 

Adam.

Link to comment
Share on other sites

Te kostki to chyba po spieciu do sczytywania bledow

 

Zrobiłem fotki kostek, wrzuciłem je tu: http://www.derwer.sm.pl/subaru/

 

Jednak w pierwszym poście pomyliłem się.

Wtyczki szerokie (fotka 1 i 2) są podpięte.

 

Nie jest podpięta kostka od pedału gazu (fotka 3, zaznaczone elipsą ze znacznikiem 1).

Do czego ona może być - znaczy jaką funkcją steruje? Bo kick-down działa.

 

Na 3 fotografii widać też dwie czarne (diagnostyka?) i jedną pomarańczową wtyczkę.

Pomarańczowa to chyba do firmowej diagnostyki Subaru.

 

Fotki nienajlepsze, lekko podciągnięte HDR, żeby było widać w cieniach, stąd lekkie przekłamania kolorystyczne.

 

 

Terkotanie to moze byc przegub

 

Zgadza się.

Zasugerowałem się innymi pojazdami, z napędem na tył bez centralnego dyfra, tylko z wiskozą. Tam terkotanie przy skręcie i ewentualne hamowanie może świadczyć o sklejonej wiskozie.

Natomiast u mnie tył jest sterowany elektromagnetycznie.

 

A Twoj Legac to wogole 4x4? Pytam powaznie, byly takie FWD

 

Tak, 4x4.

Legacy kombi, 1994, silnik EJ22, wersja Royal kanadyjska (oryginalnie zawieszenie było pneumatyczne), skrzynia AT 4-ro biegowa, fotele i tapicerka skórzane w kolorze beżowym.

 

Muszę sprawdzić czujniki prędkości wałów, następnie wtyczkę siłownika załączającega tył.

Nie wiem jeszcze gdzie ich szukać, ani jak wyglądają.

Service Manual nie jest w tym zakresie pomocny :(

 

--

Pozdrawiam.

 

Adam.

Link to comment
Share on other sites

na wszelki wielki jak jezdzisz to wyłacz tylni naped wyjmij bezpiecznik od 4wd wiesz gdzie jest ?

:idea: wkladajac bezpiecznik rozpinamy naped, co sygnalizuje lampka FWD .

 

Racja aby rozpiąć trzeba wczesniej wsadzic :mrgreen: stare dzieje :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...