Skocz do zawartości

wada sprzęgła w imprezach


wrexy

Rekomendowane odpowiedzi

w większości samochodów subaru impreza ujawnia sie wada sprzęgła po około 15 tys. kilometrów. wada polega na robieniu przez samochód tzw. "zająców" podczas zwalniania sprzęgła na 1-szym i 2-gim biegu i w czasie pierwszych 10-ciu minut jazdy po włączniu zimnego samochodu. problem jest powszechnie znany od lat wśród użytkowników samochodów oraz europejskich importerów subaru i wymiana sprzęgła odbywa się w państwach Unii na gwarancji. niestety po wymianie sprzęgła problem po kilku miesiącach powraca. Jestem włascicielem imprezy WRX 2001 i od pół roku bez skutku usiłuję usunąć usterkę w Polsce.

 

Jak zapewne Państwo wiedzą, w ostatnim czasie Subaru wprowadziło na rynek zmodyfikowane części, które rozwiązują tę dość uciążliwą usterkę. Nowe części są instalowane na gwarancji m.in. w Wielkiej Brytanii oraz USA. Subaru America oficjalnie przyznało, że problem istnieje i jest winą Subaru. Każdy kupujący samochód Subaru w Stanach dostaje obecnie pisemne pouczenie, że w razie pojawienia się problemu należy zgłosić się do dealera w celu wymiany części sprzęgła na nowe (tzw. fix).

 

Pytanie: Kiedy Subaru Import Polska przyzna, że problem istnieje i kiedy zleci dealerom instalowanie na gwarancji nowych części sprzęgła?

 

Poniżej kilka linków do stron angielskich i amerykańskich, na których problem ten jest dość szeroko omawiany.

 

http://www.i-club.com/forums/showthread ... ght=judder

 

http://www.scoobynet.co.uk/bbs/thread.a ... dID=233398

 

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam sie, ze to nie zalezy w pelni od SIPu.

 

Poza tym uwazam, ze mowienie o "przyznaniu sie do winy" jest TROSZKE drastyczne :roll: . To przeciez nie jest tak, ze Dyrekcja jest wscibska i specjalnie na zlosc klientom nie pozwala serwisom wymieniac sprzegla albo lubi patrzec, jak biedni, niewinni klienci musza jezdzic na zesputym sprzegle i dlatego nie sprowadza tych czesci.

 

Pozdrawiam i witam jednoczesnie na forum!

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dziękuję za ciekawy sygnał. Istotnie w kilku ( do tej pory 2)przypadkach zanotowaliśmy tego typu problem w WRX-ach sprzedanych w Polsce. Po zanalizowaniu natury usterki i konsulatacjach z producentem poinformowaliśmy serwisy o sposobie postępowania - proszę o kontakt z naszym przedstawicielem.

Należy w tym miejscu jednak zauważyć, że nie jest to zdecydowanie problem, który w europejkich wersjach lhd występuje często. Trudno jest mi ocenić ew. skalę występowania tego zjawiska w USA, czy wersjach rhd; ze względu na różnice konstrukcyjne informacje tego typu i tak nie są miarodajne dla samochodów sprzedawanych w Europie kontynentalnej.

Być może z powodu wspomnianych różnic usterka ta później, i ze znacznie mniejszą częstotliwością wystąpiła w rejonie Europy środkowej, do której tak w zakresie sprzedaży, jak i spraw serwisowych należymy.

 

Łączę pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rewelacja,

Witam po kilku miesiacach nieobecnosci.

Problem kangurka w sprzegle po okolo 15tysiacach kilometrow szczegolnie w zimnym aucie jest dokladnie tym, co mam w swoim nowym Foresterze. Pewnie to sprzeglo od Imprezy. Na moje pytanie w serwisie (na wychwalanym przez was zachodzi - Holandia) o wspomniane sprzeglo, uslyszalem, ze Forestery tak maja. Maksymalna kaszana. Nic im sie robic nie chce, nawet zarabiac pieniadze. Zaczynam sie zastanawiac, czy Subaru Benelux refunduje dilerom w Holandii koszty napraw gwarancyjnych.

Dodam, ze najgorsze w tej (teraz juz wiem, usterce) jest to, ze prawie nie da sie ruszyc bez szarpania, gdy samochod nie do konca sie zatrzyma, ale zwolni np. do jakichs 5km/h.

Wale do nich z tym mailem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Macku,

Chyba przesadzasz. Od tygodnia jest calkiem normalnie z tym sprzeglem. Ten typ chyna na prawde tak ma.

Zastanawiam sie na ile w tym wszystkim istotna jest sprawa nakladania sie kilku czynnikow:

1. staly naped na 4 kola, a co za tym idzie wieksza bezwladnosc calego ukladu napedowego, ktory wymaga wiekszych sil do wprawienia go w ruch.

2. slaby silnik, np taki 2.0 bez turbo

3. sprzeglo, w samej swojej naturze krotkie i nerwowe, co nie oznacza, ze wadliwe

Wszystko to razem moze byc powodem rozdmuchania calej sprawy, bo rzeczywiscie duzo jest o tym "clutch shudder" w internecie. Ale nie tylko w Subaru, w Toyotach Hi-Lux i Land Cruiser rowniez.

Pozdrawiam.

"Juz sie pocieszylem, przypomnialem sobie, ze jestem ubezpieczony w Pe Zet Uu..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...