Jump to content

Sprawdzanie silnika Subaru.


nobby

Recommended Posts

Niestety ale nie udalo mi sie wygrzebac na forum zadnych wiadomosci a jestem bardzo ciekawy tego tematu.Pomocnym osobom z gory dziekuje za kazda wiadomosc.

Czego chcialbym sie dokladnie dowiedziec.

:arrow: Jak sprawdza sie silnik i wszystko co ma cokolwiek wspolnego z tym tematem.

 

Kupujac swojego STI'ka nakazane mialem sprawdzenie szczelnosci silnika.Bylem wtedy w RCM. Wszczykniety zostal gaz??plyn?? :roll: i po jakims czasie sprawdzana byla pozostalosc. Podano mi ja w %

Moj Kumpel,takze forumowicz,sprawdzal ostatnio swoj silnik,ale on nie sprawdzal szczelnosci tylko kompresje.

 

Moje pytania wygladaja mniej wiecej tak.

 

:arrow: Czy mozna powiedziec iz ktorekolwiek z w/w sprawdzen jest "lepsze/wazniejsze..."?

Nie rozumiem dlaczego sprawdzalem szczelnosc,a nie wspomniano mi wtedy o kompresji...?Czy dokladna wiedza o "jednym" moze nam cos powiedziec o tym "drugim"?

 

:arrow: Jakie wartosci dla w/w sprawdzen sa slabe/dobre/swietne...?

 

:arrow: Majac w silniku slaba kompresja/szczelnosc grozi to podobna naprawa/remontem...??

 

Od razu przyznaje sie,ze niewystarczajaco wiem o samochodach/moim STI'ku i zmieniam to :idea:

Chce wiedziec coraz wiecej,aby byc swiadomym "co,z czym i jak zjesc".Dzieki za pomoc!

 

Ps.Jesli jest gdziekolwiek taki temat to poprosze o linka.Dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej zrobić test szczelności i kompresji.

 

Slaba kompresja w Subaru to powiedziałbym <130psi na cylinder

najczęściej oznacza, że pierscienie są do wymiany

 

szczelność jest słaba jak tracisz >15-20%

moze oznaczac np. , że masz nieszczelne zawory, peknietą glowicę itd.

 

Test kompresji nie powie ci np. ktore zawory nie trzymaja, a szczelnosci tak. Z drugiej strony test szczelnosci tez moze pokazac,ze masz pierscienie padniete ale ja bym robil 2 testy dla lepszego rozeznania.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najlepiej zrobić test szczelności i kompresji.

 

Slaba kompresja w Subaru to powiedziałbym <130psi na cylinder

najczęściej oznacza, że pierscienie są do wymiany

 

szczelność jest słaba jak tracisz >15-20%

moze oznaczac np. , że masz nieszczelne zawory, peknietą glowicę itd.

 

Test kompresji nie powie ci np. ktore zawory nie trzymaja, a szczelnosci tak. Z drugiej strony test szczelnosci tez moze pokazac,ze masz pierscienie padniete ale ja bym robil 2 testy dla lepszego rozeznania.

Dzieki :)

Gdy kupowalem auto to wiem, ze mialem na pierwszych trzech pomiedzy 97-92,odstawal czwarty na ktorym bylo 88%...

Uslyszalem tylko ze jest dobrze,a to ze czwarty jest slabszy to norma,i przy normalnym uzytkowaniu samochodu nie mam sie czym martwic przez nablizsze kilka lat. Prawidlowe sa te informacje...??

 

Wpadniesz na spota i pogadamy.

Z cala pewnoscia :P Trzymam za slowo,heh :wink:

Link to comment
Share on other sites

Przegrzebałem kiedyś service manual do Imprezy 2002 (zajrzałem głównie po to, żeby sprawdzić poprawną kompresję)

i znalazłem co następuje:

kompresja przy 350rpm i w pełni otwartej przepustnicy, na rozgrzanym silniku:

- standard 951-1147 kPa (9,7-11,7 kG/cm^2, 138-166psi) [choć wcześniej w tabeli podają 10-12 kG/cm^2 przy 200-300 rpm]

- limit 834 kPa (8,5 kG/cm^2, 121 psi)

- różnica między cylindrami: 49 kPa (0,5 kG/cm^2, 7psi)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...