Jump to content

Zakup Legacy lub OBK


Rafal1984

Recommended Posts

Witam,

 

tak się żonie spodobała jazda Subaru, że teraz sprzedaliśmy jej Forda Mondeo i szukam drugiego OBK lub Legacy :)

 

Byliśmy w weekend oglądać OBK MY2005 ze skrzynią 4EAT i w porównaniu do mojego, wolno reaguje na zmianę pozycji drążka, tzn daje z R na D i przełożenie nie zmienia się wraz z ruchem lewarka tylko po krótkiej chwili. U mnie jest tak, że praktycznie w tej samej chwili w której lewarek wskakuję na R czy D to czuje, że bieg jest zapięty. . .

 

Co to może być ?

Odpuścić auto czy to może być wina ATF-u?

Na moje pytanie do sprzedającego co jest w skrzyni to powiedział, że nie wie. Wie tylko, że skrzynia jest zalana jakimś dextron III, ale nie wie jakiej firmy. Po przeczytaniu prawie wszystkich postów odnośnie olejów w AT oraz tego kto na czym jeździ to nie którzy też mają zalane oleje o normach DIII.

 

Proszę o Wasze opinie. . .

Link to comment
Share on other sites

Rafal1984, kupuj Legacy teraz :wink: skoro juz masz jednego OBKa i koniecznie 2.5 MT 8)

 

Też tak myślę tylko małżonka się na A\T uparła. . .

 

-- Pn sty 10, 2011 12:03 pm --

 

Ok mam jeszcze info od właściciela, że olej w skrzyni to Castrol ATF TQ DIII. . .

Czy Waszym zdaniem olej jest odpowiedni czy nie? i te dziwne wolne zmiany przełożeń mogą być tym spowodowane.

 

PS: Chyba jednak poszukam czegoś innego, ale z drugiej strony zależy mi bo auto ładne :))

Link to comment
Share on other sites

The performance standards for the time lag test are as follows:

 

N-D , . , . . , , , , , . , , . . . , , , . , . . , , 1.2 seconds or less

N-R . , , . . , . , , . , , . , , . , . . . , . , 1.5 seconds or less

The service manual offers a few possible causes for excessive time lag:

N-D

- line pressure/volume too low

- forward clutch worn

- low (1 -2) one-way clutch not operating properly

N-R

- line pressure/volume too low

- reverse clutch worn

- low & reverse brake worn

 

ATF mógł być również zbyt zimny, za mało go lub za stary (=zabrudzona AT/elektrozawory) jeśli AT jest mechanicznie zdrowa ale to trzeba sprawdzić na ciepłym i pojeździć (błędów rozumiem nie wyrzucał :idea: :?: ) - masz porównanie więc pewnie coś zauważysz jeśli będzie daleko od OK :idea:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie czas załączania R czy D bywa długi jak samochód jest zmrożony. W Service Manualu są podane czasy załączania biegów w warunkach roboczych http://www.northursalia.com/techdocs/pdf/transmission/4eat.pdf. N->D powinno trwać poniżej 1.2s dla rozgrzanej skrzyni. Tak czy inaczej jak wsiadam do bardzo zimnego samochodu, to daję skrzyni więcej czasu na załączenie D, bo jak kiedyś puściłem hamulec 'jak zwykle' to szarpnęło, że mało 'łba nie urwało'.

Link to comment
Share on other sites

Ok mam jeszcze info od właściciela, że olej w skrzyni to Castrol ATF TQ DIII. . .

Kiedy wymieniany :idea: i ewentualnie ile było wymian ATFu w ogóle w tym aucie i w jakich okresach :?:

Szczyt marzeń to nie jest ale 4EAT skatować nie powinien.

Link to comment
Share on other sites

U mnie (było to w tym wątku http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=116489&view=unread#p1134093) była taka sytuacja, że ATF po przestaniu kilku miesięcy auta w garażu, zatkał filtr oleju. Ciśnienie robocze na filtrze było w okolicy 0,5bar (powinno być o ile się nie mylę 3,2). Po płukaniu skrzyni i wymianie ATFu i filtra zewnętrznego, wszystko wróciło do normy i do dzisiaj wszystko jest OK. Wtedy czasy załączania biegów (R i D) tez były długie szczególnie na zimnym ATFie w okolicach 2,5 sek. Nie pisałem, o tym wtedy bo nie miałem porównania. Teraz skrzynia reaguje błyskawicznie i tak jak pisałem działa bez zarzutu. Przed wymianą ATF nie wyglądał na szabelce na przypalony, ale mimo wszystko coś się z nim takiego stało, że zatkał filtr i obniżył ciśnienie. Wtedy mój przedmówca wlyszkow przekazał trochę swojej wiedzy i operacja się powiodła. Jeszcze raz, dzieki :D

Link to comment
Share on other sites

ATF mógł być również zbyt zimny, za mało go lub za stary (=zabrudzona AT/elektrozawory) jeśli AT jest mechanicznie zdrowa ale to trzeba sprawdzić na ciepłym i pojeździć (błędów rozumiem nie wyrzucał :idea: :?: ) - masz porównanie więc pewnie coś zauważysz jeśli będzie daleko od OK :idea:

 

No właśnie innych niedomagań nie zauważyłem, lockup trzyma biegi zmienia płynnie itd. . . Ale jak patrze na te czasy załączenia biegów to sam się teraz zastanawiam i wydaje mi się, że raczej się mieszczą w tych normach. . . U mnie czegoś takiego nie ma więc pytałem . . .

 

Dzięki za odpowiedzi . . . Jak kupię to dam znać ;)

Link to comment
Share on other sites

Ale jak patrze na te czasy załączenia biegów to sam się teraz zastanawiam i wydaje mi się, że raczej się mieszczą w tych normach. . . U mnie czegoś takiego nie ma więc pytałem . . .

Ty masz świeży ATF a tam Castrol DIII o sporo gorszej pompowalności nawet na ciepło a do tego może nadający się do wymiany więc może tylko kwestia ATFu/filterka.

Jeśli się zdecydujesz to negocjuj aby starczyło na wymianę dynamiczną z płukaniem AT i ze ~20L dobrego ATFu :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Rafal1984, kupuj Legacy teraz :wink: skoro juz masz jednego OBKa i koniecznie 2.5 MT 8)

 

Też tak myślę tylko małżonka się na A\T uparła. . .

to oddaj zonie swojego OBKa :twisted: i dla siebie kup Legacy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ATF mógł być również zbyt zimny, za mało go lub za stary

 

Zapomniałem dodać, że poziom na ciepłym ma ponad max, i bąbelki powietrza na bagnecie, ale wiem z tego forum, że przy za dużym stanie taki objaw występuje i po spuszczeniu oleju do normalnego stanu bąbelki znikają. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. . .

 

 

to oddaj zonie swojego OBKa :twisted: i dla siebie kup Legacy :mrgreen:

 

Tylko czekałem na taką sugestie :) ale ja też A\T uwielbiam. :P

Link to comment
Share on other sites

skoro masz juz OBKa i starego Legacy na upalanie to moze kupisz zonie jakiegos Forka XT :twisted:

 

 

:) Przytoczę Ci jej słowa "kredens już w domu jeden mamy" :lol:

 

Ja mam chęć na Tribece ale dla mnie jeszcze kasa za duża, muszę jeszcze trochę butelek do skupu zawieść i sprzedać he he

Link to comment
Share on other sites

Przytoczę Ci jej słowa "kredens już w domu jeden mamy" :lol:

moja mi mowila ,ze takiego kanciaka to nie chce ogladac pod domem :wink: a tym bardziej jezdzic w nim :!: :twisted: pokazywalem jej go wiele razy jak gdzies nas mijal, bylem z nia w "komisie" aby usiadla, przymiezyla sie do auta i wiesz ze wkoncy sie przekonala 8) i teraz jak zaczynam gadac jej o Legacy czy OBKu to mowi ,ze teraz bardzo sie jej podoba i innego juz nie chce :P:lol:

Tak wiec moze warto sprobowac :wink:

Link to comment
Share on other sites

moja mi mowila ,ze takiego kanciaka to nie chce ogladac pod domem :wink: a tym bardziej jezdzic w nim :!: :twisted: pokazywalem jej go wiele razy jak gdzies nas mijal, bylem z nia w "komisie" aby usiadla, przymiezyla sie do auta i wiesz ze wkoncy sie przekonala 8) i teraz jak zaczynam gadac jej o Legacy czy OBKu to mowi ,ze teraz bardzo sie jej podoba i innego juz nie chce :P:lol:

Tak wiec moze warto sprobowac :wink:

 

Właśnie moja żona ma podobnie :evil: , jak OBK kupiłem i zobaczyła zdjęcia to powiedziała, że po co nam takie małe auto jak mamy taką dużą lagunę . . . dopiero jak zobaczyła tego małego OBK na żywo to się przekonała, że nie jest znowu taki mały.

Ale wiesz, to jest auto dla niej i ona będzie tym jeździć to musi się dobrze czuć tak jak ja w swoim OBK.

 

PS: A mówią, że to facet jest wzrokowcem . . .

Link to comment
Share on other sites

to jest auto dla niej i ona będzie tym jeździć to musi się dobrze czuć

nie abym cie namawial na tego Forka :twisted::mrgreen: ale sprubowac mozna pokazac, tylko nie na zdjeciu tylko gdzies na "zywca" :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...