Michal K Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Od kilku dni rano przy ruszaniu (temp. ok. +1st) zaczął pojawiać się dźwięk ślizgającego się paska klinowego. Dokładniej słychać go podczas skręcania, ustaje zanim dojadę do bramy garażowej. Rok temu zimą tak nie było więc coś musiało się zmienić :-) Zakładam, że pompa wspomagania układu kierowniczego działa na osobnym pasku podobnie jak klima, pytanie czy wystarczy naciągnąć czy raczej pasek/rolka do wymiany? Dźwięki na 100% nie pochodzą z pompy. Przebieg 94k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Ja miałem takie objawy u siebie rok temu ale je zlekceważyłem. Przy najbliższym upalaniu na mocno skręconych kołach ( prawie maks ) oznaczało to że padła pompa wspomagania układu kierowniczego i to na tyle, że nie da się zregenerować ( wytarte wżery w korpusie ). Także obstawiam pompę jeżeli się ostatnio wściekałeś a jeżeli to pompa zregeneruj/ wymień zanim padnie całkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 na początek sprawdź poziom płynu w zbiorniczku i pasek czy jest dobrze naciągnięty ... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Michal K, sprawdz: stan paska i jego napięcie - poziom płynu - oraz jego kolor (płyn traci swoje właściwości i się "pali"- przy przebiegach ok. 100tys/km warto go wymienić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 naciągnięcie paska alternator-pompa pomogło. przy okazji wyszło, że pasek od klimy jest kompletnie spalony i nadaje sie tylko do wymiany pomimo, że żadnych objawów nie było. BTW: dlaczego zbiornik od wspomagania jest ciśnieniowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Może tu. Jak wymienić pompę wspomagania, tj. prawidłowo wymienić ją samą, prawidłowo wymienić płyn oraz prawidłowo odpowietrzyć? Może jakiś manual? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 up! może komuś się przyda howto odnośnie regeneracji (wymiana łożyska + uszczelniaczy) czy to można zrobić także z pompą z STI MY06 oraz czy w przypadku konieczności wymiany w grę wchodzi tylko OEM? (cena 3k) dowiedziałem się że można wymienić tylko zaworek ciśnienia ale nie wiem ile w tym prawdy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się