Jump to content

Czy w nowym STI (11MY) są szpery?


MMJP

Recommended Posts

Kiedyś w pdf'ie z danymi technicznymi STI była informacja o wszystkich trzech szperach, a teraz jest tylko DCCD. Czyżby pozostałe dwie szpery zostały zastąpione przez VDCS?

 

A ta XV to jakaś totalna ściema (jeśli to ma byc "crossover"). Dali jej tylko relingi i inny wygląd, a tylnej szpery jak kiedyś w Outbacku i Foresterze (i WRX) nie dali, a prześwit to nawet STI ma większy.

Link to comment
Share on other sites

Czyżby pozostałe dwie szpery zostały zastąpione przez VDCS?

 

Nie i nie wiem, jak miałoby się to stać :twisted:

 

Ze specyfikacji STI'11:

 

A mechanical limited-slip type center differential augments an electronically controlled center differential to enhance torque transfer performance. A steering sensor input enhances torque transfer response by accurately relaying the car’s cornering situation. A helical-type limited-slip front differential and a TORSEN® torque-sensing limited-slip rear differential optimize side-to-side power distribution, helping to prevent the inside wheels from slipping during cornering.

 

Dali jej tylko relingi i inny wygląd, a tylnej szpery jak kiedyś w Outbacku i Foresterze (i WRX) nie dali, a prześwit to nawet STI ma większy.

 

Historia motoryzacji zna sporo takich udawanych samochodów - popatrz chociażby na pierwsze SUV-y, które, nim nazwano SUV-ami, nazywano samochodami terenowymi, a z terenem nie miały one nic wspólnego.

Link to comment
Share on other sites

Nie i nie wiem, jak miałoby się to stać

No właśnie w tym problem, że nikt tego nie wie, a jednak pojawiają się w hotheczach elektroniczne szpery (właśnie to miałem na myśli pisząc VDCS), które może i coś tam pomogą jak wewnętrzne koło w zakręcie zacznie palic gumę (albo wygrzebac się z błota czy śniegu), ale prawdziwe szpery dadzą radę nawet na dziurawej wyboistej drodze kiedy wszystkie koła "podskakują" tracąc kontakt z nawierzchnią praktycznie bez opóźnienia (pomijając może jakieś luzy w mechanizmach itp.) przekazując moment tam gdzie trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Nie i nie wiem, jak miałoby się to stać

No właśnie w tym problem, że nikt tego nie wie, a jednak pojawiają się w hotheczach elektroniczne szpery (właśnie to miałem na myśli pisząc VDCS), które może i coś tam pomogą jak wewnętrzne koło w zakręcie zacznie palic gumę (albo wygrzebac się z błota czy śniegu), ale prawdziwe szpery dadzą radę nawet na dziurawej wyboistej drodze kiedy wszystkie koła "podskakują" tracąc kontakt z nawierzchnią praktycznie bez opóźnienia (pomijając może jakieś luzy w mechanizmach itp.) przekazując moment tam gdzie trzeba.

 

Są na 100% szpery w MY11, owszem pojawiają sie "elektroniczne szpery" np. golf VI gti, gdzie jest dohamowywane koło które ma mniej przyczepności, ale w STI są na bank, VDCS jest tylko elektronicznym kagańcem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...