Skocz do zawartości

Problem Miękkiego Drążka


burzum

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem ze sprawną obsługą drążka zmiany biegów. Ostatnimi czasy zaczął się zachowywać nieprzewidywalnie, nawet jak na standardy forkowe. Teraz zmiana biegów przypomina nie tylko mieszanie kijem w wiadrze, ale coraz trudniej trafic tym kijem we właściwe miejsce w wiadrze. Czy jest jakis w miarę prosty sposób, żeby przywrócić witalność drążka, czyli:

 

1. Wymusić opór lewo-prawo w położeniu neutralnym

2. Unieruchomić go w położeniu "bieg", nie pozwalając na drgania

3. Poprawić precyzję i ustabilizować pracę - niech wbicie biegu wymaga pewnej siły i niech będzie jakoś zaakcentowane.

 

O ile pamiętam, jak był młodszy nie miał takich problemów. Czy short shifter czy cos w tym stylu moze pomoc ? moze jakas sprezyna ?

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam problem ze sprawną obsługą drążka zmiany biegów. Ostatnimi czasy zaczął się zachowywać nieprzewidywalnie, nawet jak na standardy forkowe. Teraz zmiana biegów przypomina nie tylko mieszanie kijem w wiadrze, ale coraz trudniej trafic tym kijem we właściwe miejsce w wiadrze. Czy jest jakis w miarę prosty sposób, żeby przywrócić witalność drążka, czyli:

 

 

miałem to samo :idea:

 

wymieniłem mechanizm zmiany biegów - teraz działa jak nówka.

 

był mocno zużyty na sworzniu skrzyni biegów, znacznie mnej na krzyżaku

 

mechanizm w aso to koszt około 240 pln wymiana około 100pln

 

warto zmienić od razu to gumę na której jest podparty

 

koszt ok 80 pln a sama tulejka niecałe 10

 

fotek nie mam, mechanizm kazałem wywalić.

 

Różnica jest zabójcza. "0" luzu, idealna precyzja

 

Pozdrawiam

 

-- 17 lis 2010, 09:12 --

 

O ile pamiętam, jak był młodszy nie miał takich problemów. Czy short shifter czy cos w tym stylu moze pomoc ? moze jakas sprezyna ?

 

tak bo jest nowy :mrgreen:

short shifter - to fajna sprawa, generalnie trzeba bardziej wbijac biegi więc musisz użyć wiecej siły ale jak już przełącza to przełącza na 100%

 

Forumowicz Kropkowicz taki ma w aucie (chyba jakaś przeróbka ZTCP). W ASO do się kupić oryginalny sti - specjalnie dla forka

 

nie pamiętam, ale koszt to chyba 800pln netto

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

short shifter - to fajna sprawa, generalnie trzeba bardziej wbijac biegi więc musisz użyć wiecej siły ale jak już przełącza to przełącza na 100%
short shifter pomoże zdecydowanie, siły to raczej nie trzeba więcej używać, ale delikatniej i precyzyjniej obchodzić się z drążkiem...
Forumowicz Kropkowicz taki ma w aucie (chyba jakaś przeróbka ZTCP). W ASO do się kupić oryginalny sti - specjalnie dla forka
ja mam u siebie short shifter GFB, z 3 stopniową regulacją, mam ustawiony na największy skok (poziom 3) i biegi zmienia sie bardzo przyjemnie, nie ma żadnych drgań lewarka i mieszania kijem w kuble...
nie pamiętam' date=' ale koszt to chyba 800pln netto[/quote'] no coś takiego....
tak bo jest nowy
mój ma 2 lata
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicz Kropkowicz taki ma w aucie (chyba jakaś przeróbka ZTCP). W ASO do się kupić oryginalny sti - specjalnie dla forka

 

ci dam przeróbka. kartboya mam kijek i gumki (dolne -> przód i tył)

a jak się koledze nagle pogorszyło (z pamięcią też bo miał maila wysłać) to może sprężynka poszła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...