Jump to content

Problem Miękkiego Drążka


burzum

Recommended Posts

Cześć,

mam problem ze sprawną obsługą drążka zmiany biegów. Ostatnimi czasy zaczął się zachowywać nieprzewidywalnie, nawet jak na standardy forkowe. Teraz zmiana biegów przypomina nie tylko mieszanie kijem w wiadrze, ale coraz trudniej trafic tym kijem we właściwe miejsce w wiadrze. Czy jest jakis w miarę prosty sposób, żeby przywrócić witalność drążka, czyli:

 

1. Wymusić opór lewo-prawo w położeniu neutralnym

2. Unieruchomić go w położeniu "bieg", nie pozwalając na drgania

3. Poprawić precyzję i ustabilizować pracę - niech wbicie biegu wymaga pewnej siły i niech będzie jakoś zaakcentowane.

 

O ile pamiętam, jak był młodszy nie miał takich problemów. Czy short shifter czy cos w tym stylu moze pomoc ? moze jakas sprezyna ?

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

O ile pamiętam, jak był młodszy nie miał takich problemów. Czy short shifter czy cos w tym stylu moze pomoc ? moze jakas sprezyna ?

 

Tak to bywa w tym wieku...

Marchewka pomoże.

 

Tylko trudno ją przymocować. :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Cześć, mam problem ze sprawną obsługą drążka zmiany biegów. Ostatnimi czasy zaczął się zachowywać nieprzewidywalnie, nawet jak na standardy forkowe. Teraz zmiana biegów przypomina nie tylko mieszanie kijem w wiadrze, ale coraz trudniej trafic tym kijem we właściwe miejsce w wiadrze. Czy jest jakis w miarę prosty sposób, żeby przywrócić witalność drążka, czyli:

 

 

miałem to samo :idea:

 

wymieniłem mechanizm zmiany biegów - teraz działa jak nówka.

 

był mocno zużyty na sworzniu skrzyni biegów, znacznie mnej na krzyżaku

 

mechanizm w aso to koszt około 240 pln wymiana około 100pln

 

warto zmienić od razu to gumę na której jest podparty

 

koszt ok 80 pln a sama tulejka niecałe 10

 

fotek nie mam, mechanizm kazałem wywalić.

 

Różnica jest zabójcza. "0" luzu, idealna precyzja

 

Pozdrawiam

 

-- 17 lis 2010, 09:12 --

 

O ile pamiętam, jak był młodszy nie miał takich problemów. Czy short shifter czy cos w tym stylu moze pomoc ? moze jakas sprezyna ?

 

tak bo jest nowy :mrgreen:

short shifter - to fajna sprawa, generalnie trzeba bardziej wbijac biegi więc musisz użyć wiecej siły ale jak już przełącza to przełącza na 100%

 

Forumowicz Kropkowicz taki ma w aucie (chyba jakaś przeróbka ZTCP). W ASO do się kupić oryginalny sti - specjalnie dla forka

 

nie pamiętam, ale koszt to chyba 800pln netto

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

short shifter - to fajna sprawa, generalnie trzeba bardziej wbijac biegi więc musisz użyć wiecej siły ale jak już przełącza to przełącza na 100%
short shifter pomoże zdecydowanie, siły to raczej nie trzeba więcej używać, ale delikatniej i precyzyjniej obchodzić się z drążkiem...
Forumowicz Kropkowicz taki ma w aucie (chyba jakaś przeróbka ZTCP). W ASO do się kupić oryginalny sti - specjalnie dla forka
ja mam u siebie short shifter GFB, z 3 stopniową regulacją, mam ustawiony na największy skok (poziom 3) i biegi zmienia sie bardzo przyjemnie, nie ma żadnych drgań lewarka i mieszania kijem w kuble...
nie pamiętam' date=' ale koszt to chyba 800pln netto[/quote'] no coś takiego....
tak bo jest nowy
mój ma 2 lata
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Forumowicz Kropkowicz taki ma w aucie (chyba jakaś przeróbka ZTCP). W ASO do się kupić oryginalny sti - specjalnie dla forka

 

ci dam przeróbka. kartboya mam kijek i gumki (dolne -> przód i tył)

a jak się koledze nagle pogorszyło (z pamięcią też bo miał maila wysłać) to może sprężynka poszła?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...