Skocz do zawartości

LEGACY 2.0 2004r Kilka pytań po zakupie


daniel2505

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przepraszam doświadczonych użytkowników jeśli zadam głupie pytania ale Subaru jest dla mnie zupełnie nową marką o użytkowaniu której wiem naprawdę niewiele. Nie dysponuję instrukcją obsługi w związku z tym mam kilka ważnych pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na forum: Moje auto to Legacy 2.0 Benzyna 2004 rok przebieg na liczniku ok 145000 ale jak jest naprawdę ciężko powiedzieć.

1. Olej w silniku wiadomo że trzeba wymienić pytanie jaki 5W, 10W nie wiem jaki był lany wcześniej

2. W czym jeszcze wymienić olej (skrzynia manualna, dyfry itd)

3. W moim aucie nie działa tylna wycieraczka, gdzie można szukać przyczyn. Czy bezpieczniki są tylko przy kolanie kierowcy, gdzie ewentualnie szukać przekaźników, jak zdjąć tapicerkę z tylnej klapy w kombi.

4. W samochodzie ciężko chodzi sprzęgło, gdzieś wyczytałem że TTTM ale wydaje mi się że jednak pedał daje zbyt duży opór.

5. Rozrząd: jakie są koszty wymiany, jakich firm włożyć części, co wymienić przy przebiegu ok 150kkm

6. Na przeglądzie przed zakupem stwierdzono wycieki z przekładni kierowniczej, jakie są koszty naprawy cieknącej maglownicy?

7. Gdzie w aucie jest lub powinna być antena radiowa, radio mi słabo odbiera a anteny nie mogę zlokalizować

To chyba wszystko. ale na pewno z biegiem czasu pytania będą narastać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1. Dedykowany 5W-30 ; najlepiej aby spełniał API SM/CF lub API SL/CF. Ja osobiście polecam 0W-40 lub 5W-40. Więcej o OLEJACH.

AD2. Jeżeli nie znasz historii auta i nie masz pewności wymiany płynów w skrzyni i dyfrach, to wymień 75W-90. Co 60 kkm wymieniasz olej w dyfrach i skrzyni. Co 30 kkm płyn hamulcowy i chłodzący. Co 105kkm rozrząd.

AD3.przeszukaj forum, było już o tym, najpradopodobniej wystrczy rozebrać i przeczyścić + smar,

jeżeli nie ogarniesz daj info podeślę manuala do wycieraczki i tapicerki

AD4. "ciężko" kwestia względna, ciesz się jazdą i tym że nie masz tego sprzęgła do wymiany z dwumasówką :lol::mrgreen:

AD5. Jesteś gościem na forum importera więc: CENY; Zakres czyności serwisowych wg.ASO :TABELA

AD6. Najlepiej zadzwoń do serwisu i się umów na oględziny, tam napewno dogadasz się co do ceny, wróżenie z fusów co do ceny naprawy nie sprawdza się na odległość, bez macanka :P

AD7. Antena jest w szybie, sprawdzć omomierzem jaka jest wartość impedancji ? Jeżeli jest około 1 ohma to jest ok, jeżeli osiąga MOhmy to masz przerwaną. Jeżeli antena ok, to może być również uszkodzony wzmacniacz antenowy. Wzm. w zależności od tego czy masz sedan czy wagon umieszczony gdzie indziej. Jak rozpoznasz problem napisz, rozwiniemy myśli :wink: z anteną lub wzmacniaczem.

 

-- 18 paź 2010, o 12:10 --

 

Ad3. Pytałeś o bezpieczniki, to są jeszcze pod maską, w prawym górnym rogu.

 

fuselegacy.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki bardzo mi pomogłeś. Auto jest dla mnie zupełna niewiadomą. Nawet nie przypuszczałem że trzeba wymieniać olej w dyfrach i skrzyni ale skoro trzeba to trzeba. Co do wycieraczki tylnej to poprosiłbym o jakieś bliższe wskazówki ew manuala na daniel.kolbus@tlen.pl Co do sprzęgła to w ogóle mnie zaskoczyłeś że jest dwumas w benzynie. Miałem już "przyjemność" wymiany kompletu w poprzedniej Mazdzie 6 i wiem ile taki zabieg kosztuje. Rozrząd podobno auto miało robiony przy 120kkm ale z zasady nie ufam takim podobno w ważnych przecież kwestiach. Jeszcze odnośnie anteny, gdybyś mógł przybliżyć temat gdzie zmierzyć tę oporność, lub manuala jak zdemontować radio żeby dostać się do wtyku antenowego. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. Gdzie w aucie jest lub powinna być antena radiowa, radio mi słabo odbiera a anteny nie mogę zlokalizować

Słaby odbiór radia może być spowodowany także brakiem masy, sprawdź czy masz dobrą masę, najczęściej w pobliżu akumulatora znajduje się specjalny nosek nasuwany na jedną ze śrub trzymających akumulator. Znajduje się na jednym przewodzie z "-" idącym do klemy.

 

-- 18 paź 2010, o 12:41 --

 

Jeszcze odnośnie anteny, gdybyś mógł przybliżyć temat gdzie zmierzyć tę oporność, lub manuala jak zdemontować radio żeby dostać się do wtyku antenowego. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc

 

poniżej jak zmierzyć oporność oraz gdzie zlokalizować wzmacniacz i to na nim najlepiej mierzyć wejście od anteny.

 

antenalegacy.jpg

 

wzmantenlegacy.jpg

 

antenka i połączenia w bocznej szybie :

antenka.jpg

antenawszybie.jpg

 

-- 18 paź 2010, o 12:55 --

 

Co do wycieraczki tylnej to poprosiłbym o jakieś bliższe wskazówki ew manuala

 

proszę bardzo : WYCIERACZKI , tylna od strony 23 :lol:

 

-- 18 paź 2010, o 13:13 --

 

Co do sprzęgła to w ogóle mnie zaskoczyłeś że jest dwumas w benzynie. Miałem już "przyjemność" wymiany kompletu w poprzedniej Mazdzie 6 i wiem ile taki zabieg kosztuje.

co do dwumasy i samych sprzęgieł to jest sporo na forum poszukaj/poczytaj, jeden z wątków np : TUTAJ i TUTAJ i jeszcze w wielu innych miejscach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sprzęgłem to masakra. Samo wciskanie nie jest jeszcze tak tragiczne i nie chodzi aż tak ciężko. Najgorsze jest to że sprzęgło trzeba trzymać mocno jak jest wciśnięte bo sprężyna bardzo mocno je wypycha. W poprzednim japończyku Mazdzie 6 w dieslu tez nie chodziło lekko, nawet po wymianie ale tutaj to jest masakra. Wczoraj stałem 1,5godz w korku na wlocie do warszawy od marek, myślałem ze stopa mi odpadnie. Poświęcę jednak trochę $$$$ i na pozakupowym przeglądzie każę zajrzeć co tam się dzieje.

Wczoraj stojąc w tym korku odkryłem jeszcze jeden problem. Mianowicie obroty silnika, skaczą regularnie. Stojąc na biegu jałowym obroty są na poziomie 750-może trochę niżej, by w równych odstępach czasu wskoczyć na chwilę na 900 obrotów. Czym może być spowodowana taka sytuacja? Dodam że przy zakupie podpinałem auto pod komputer i ten nic nie wykazał z tym że był to komputer w nieautoryzowanym serwisie.

Mam też małe pytanko w sprawie radia. Nie wiem jaki to model ale wczoraj jadąc w trasie zauważyłem że radio nie śledzi stacji. Jak włączyć śledzenie stacji?

UFFF strasznie dużo mam do was tych pytań ale niestety chociaż mam podstawowy model Legacy bez bajerów i fajerwerków to jednak jest w nim sporo niewiadomych. Z drugiej jednak strony w necie jest też dość mało informacji na temat tego auta. Na temat Mazdy było sporo informacji a o golfie którego miałem wcześniej to mogłem pracę doktorską napisać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie obroty silnika, skaczą regularnie. Stojąc na biegu jałowym obroty są na poziomie 750-może trochę niżej, by w równych odstępach czasu wskoczyć na chwilę na 900 obrotów. Czym może być spowodowana taka sytuacja?

może załącza się kompresor od klimy ? słyszysz przy tym typowy dzwięk przekaźnika ?

Mam też małe pytanko w sprawie radia. Nie wiem jaki to model ale wczoraj jadąc w trasie zauważyłem że radio nie śledzi stacji. Jak włączyć śledzenie stacji?

AF jest bodaj włączone ciągle, sprawdź czy działają RPT, DISP, NEWS, przyciski trzeba przytrzymać troszkę dłużej. DISP wyszukuje lokalne stacje /działa w czasie odbioru stacji/ - może masz ustawione tylko lokalne i dlatego AF nie działa, NEWS wiadomości , T.I info drogowe, RPT skanowanie i odsłuch 10 s stacji radiowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie obroty silnika, skaczą regularnie. Stojąc na biegu jałowym obroty są na poziomie 750-może trochę niżej, by w równych odstępach czasu wskoczyć na chwilę na 900 obrotów. Czym może być spowodowana taka sytuacja?

może załącza się kompresor od klimy ? słyszysz przy tym typowy dzwięk przekaźnika ?

No właśnie objaw jest bardzo podobny do cyklicznie załączającego się się kompresora. Co do dźwięku przekaźnika to raczej go nie słyszę, choć nie przysłuchiwałem się pod tym kontem. Przycisk AC jest wyłączony. Wydaje mi się że jednak problem tkwi gdzie indziej i trzeba będzie się wybrać do jakiegoś magika który coś zaradzi. Chwile przed wzrostem obroty jakby spadały i wydaje mi się że sterownik widząc ten spadek obrotów dodaje paliwa żeby podnieść prędkość obrotową. Nie jest to jakoś bardzo uciążliwe ale mam fioła :P na punkcie samochodów i drażni mnie jak coś nie działa ja trzeba.

W sprawie radia to jeszcze muszę pobawić się trochę z anteną według twojej rady ale nie ma i czasu i pogoda jakaś nie sprzyjająca. Ogólnie rzecz biorąc to radio jest raczej kiepskie i biorąc pod uwagę siłę odbiornika i jakość dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
o świergot dwumasy nie pytasz?

 

Nie pytam bo nic nie świergocze 8) zresztą dzisiaj odebrałem auto z serwisu i okazało się nie trzeba wymieniać sprzęgła, dwumasie też nic nie dolega. Po prostu w poprzednim aucie (zresztą jeżdżę wieloma samochodami) sprzęgło chodziło lżej. Ogólnie moje auto jest dzisiaj po dużym przeglądzie, wymiana rozrządu, wszystkie płyny, świece, klocki, elementy zawieszenia generalnie polecenie było "zrobić wszystko co trzeba". Co do efektów to niestety nie wypowiem się bo jestem po operacji kolana i będę mógł prowadzić dopiero za ok dwa tyg. :cry::cry:

 

-- Wt lis 02, 2010 8:21 pm --

 

Dzisiaj przyjrzałem się bliżej autu i ciągle dobijają mnie te skaczące obroty na biegu jałowym. Odkryłem że te wahania obrotów związane są z ciągle załączającym się wentylatorem chłodnicy. Cyklicznie w równych odstępach wentylatory załączają się co powoduje wahania obrotów. Co może być przyczyną tego stanu. W maździe działo się tak kiedy climatronic był włączony. W Legacy nie mam Climatronicu, poza tym przycisk AC jest wyłączony. Poradźcie coś bo mija mi radość z zakupu auta. :x

 

-- Wt lis 02, 2010 10:01 pm --

 

Acha jeszcze jedno prosiłbym o Manuala ściągania tapicerki z tylnej klapy. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś jeszcze miał pomysł OCB z tym załączającym się bez powodu wentylatorem chłodnicy to byłbym HAPPY

Pamietam , ze pod deska rozdzielcza powinny wisie dwa kabelki , zielony i czarny :?: i maja wisiec niepołaczone :!: :!: a jak nie to to czujnik temperatury moze dawac taki efekt....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie natknąłem się na post mówiący o zielonych wtyczkach których spięcie uruchamia wentylator. Jednak spięcie wtyczek zdaje się że uruchamia tryb testowy i oprócz wentylatora włącza się też kontrolka ECU. Czy uszkodzony czujnik temperatury moze uruchamiać wentylator. W sumie jak gada że temperatura jest za wysoka to logiczne że ECU włączy wentylator. Gdzie szukać czujnika temperatury w moim silniku? jak ewentualnie go sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak spięcie wtyczek zdaje się że uruchamia tryb testowy i oprócz wentylatora włącza się też kontrolka ECU.

róznie z tym jest :idea: ale sa polaczone czy nie :?:

Gdzie szukać czujnika temperatury w moim silniku? jak ewentualnie go sprawdzić?

na górze kolo alternatora jak pamietam......ze sprawdzeniem do aso..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
na górze kolo alternatora jak pamietam......ze sprawdzeniem do aso..

 

 

To chyba dobra rada. Dobrze że od kilku miesięcy działa w Radomiu ASO Michalczewski bo tak to tylko wycieczka do Wa-wy by mnie ratowała. Podjadę na kontrolę. Pozdrawiam

 

-- Wt lis 16, 2010 8:26 pm --

 

może załącza się kompresor od klimy ? słyszysz przy tym typowy dzwięk przekaźnika ?

 

 

Trop był dobry :D Dziś na wizycie w ASO okazało się że panel sterowania nawiewami był uszkodzony i klima działała mimo iż przycisk był wyłączony. Dodatkowo przeczyszczona została przepustnica. Chłopaki z ASO Michalczewski ogarnęli też temat tylnej wycieraczki. O wrażeniach po naprawie napiszę koło czwartku bo auto zostało "na kanale" trzeba wymienić kilka gum w zawiasie i zregenerować zacisk hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może załącza się kompresor od klimy ? słyszysz przy tym typowy dzwięk przekaźnika ?

Trop był dobry :D Dziś na wizycie w ASO okazało się że panel sterowania nawiewami był uszkodzony i klima działała mimo iż przycisk był wyłączony. Dodatkowo przeczyszczona została przepustnica. Chłopaki z ASO Michalczewski ogarnęli też temat tylnej wycieraczki. O wrażeniach po naprawie napiszę koło czwartku bo auto zostało "na kanale" trzeba wymienić kilka gum w zawiasie i zregenerować zacisk hamulcowy.

 

to ja napisałem :lol: :arrow:

może załącza się kompresor od klimy ? słyszysz przy tym typowy dzwięk przekaźnika ?

najważniejsze, że wszystkie bolączki ogarnąłeś,wiesz co masz i jak teraz trzeba dbać aby autko Ci służyło, jak najdłużej bezawaryjnie, życze przyjemności z użytkowania i jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja napisałem

Potwierdzam :D jakoś tak dziwnie cytat się wstawił.

 

najważniejsze, że wszystkie bolączki ogarnąłeś,wiesz co masz i jak teraz trzeba dbać aby autko Ci służyło, jak najdłużej bezawaryjnie, życze przyjemności z użytkowania i jazdy

 

No właśnie mam małego fiołka na tym punkcie :mrgreen: lubię jak w aucie wszystko działa tak jak trzeba :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...