Jump to content

Olej do skrzyni i dyfra STi 03'


California

Recommended Posts

To już było wałkowane, ale do końca nie jestem pewny.

Potrzebuję zmieć olej w skrzyni i dyfrze.

Będzie ok, jak zaleję i tu i tu Motul Gear 300 75w90?

 

Skrzynia ani dyfer w STi 03 (bez DCCD) nie wymagają oleju z dodatkami dla LSD, takiego jak np. Motul 90PA? A wogóle jaka szpera siedzi z tyłu? Nie mogę znaleźć.

 

Wydaje mi się, że do codziennej jazdy i okazjonalnego upalanka nie warto zalewać 80w140, dobrze myślę?

Link to comment
Share on other sites

Jak płytkowa, to powinien być chyba olej z dodatkami dla LSD.

A to nie jest taki sam Suretrak jak z przodu?

 

W manualu stoi, że i tu i tu 75w90 bez żadnych bajerów.

 

Ktoś tu pisał że 75w140 to wyczynowy, gęsty olej i w normalnej jeździe nie złapie temperatury.

 

Bądź tu mądry :(

Link to comment
Share on other sites

Tu masz więcej o olejach do skrzyni i dyfra:

 

viewtopic.php?f=26&t=112867&p=1145935#p1145935

 

Czytałem to wszystko. Łącznie z wywodami wlyszkowa :wink: i ciągle mam mętlik.

 

Może ktoś jeszcze napisze poprostu co leje u siebie i zrobię tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Możesz nalać tu i tu 75W90, lecz mi pewien subarowy guru :mrgreen: wytłumaczył, że do tylnego mostu w STi lepiej 75W140 8)

 

P.S.

Temperaturę złapie na pewno, tego oleju jest tam tak mało, że go roztrzepie jak ta lala :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wlyszkow pisał, że jak do dyfra zalał 80w140 to jakby mu ktoś przyczepkę do Tribeci przyczepił.

 

Ja miałem poprzednio w dyfrze 80W90 i teraz 75W140 - w/w zjawisko ciągnięcia przyczepy nie występuje :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jakby ktoś jeszcze miał podobny problem.

Do dyfra w STi, przynajmniej w rocznikach 01-05, trzeba lać olej dla mechanicznych LSD, bo jest szpera płytkowa.

Instrukcja użytkownika oszukuje, bo mówi że wystarczy normalny 75W90, ale w serwisówce jest napisane

"CAUTION: Mechanical LSD oil must be used for STi model."

Z motula do dyfra mozna wlać 90PA (mineralny), albo Gear FF Competition (syntetyk) i taki będzie.

W skrzynie po prostu 75W90.

Link to comment
Share on other sites

Product Name: SUBARU GEAR OIL LSD.

 

Part No: K0305Y0900 (dawniej K0904AA080)

SAE: 90

 

Description: synthetic gear oil, specially formulated for rear differential of Subaru with LSD. Recommended for use in all STi models . This oil will help keep rear differential of your Subaru running smooth and quiet.

 

Differential 2004-06 Impreza WRX STi use Subaru P/N K0904AA080.

 

Z tego wynika, że do 2002-2003 idzie normalny GL-5, z rekomendacji producentów olejów: również zwykły GL-5 nawet bez LS.

service manual jest tu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Im ... HASSIS.pdf

 

75W-90 / 80W-90 max. 75W-110 a rekomendacji 75W-140 nigdzie nie spotkałem ale może niektórzy mają inne zdanie, oby tylko nie przybywało wpisów np. tutaj:

viewtopic.php?f=26&t=137218&start=0

bo jak pada dyfer zalany przez ostatnie 10kkm "FF" tzn. że był stary/padaka/zajeżdżony choć przeżył np. 100kkm na cywilnym oleju (np. mineralnym OEM 80W-90) :idea: :?:

 

ps. po zalaniu zwykłego 75W-90 GL-5 ponoć wystarczy zrobić kilka "ósemek" aby przekonać się czy konieczny jest olej z LS (czyli tylko wtedy kiedy szpera dojdzie do głosu) a lepkość 140... :roll: . "FF" osiąga lepkość zgodną z OEM w 100C dopiero przy ok. 130C (30C wyżej :!: i prawie przy temp kiedy zapala się kontrolka "rear diff temp").

 

Dopiero w 2004 STI wg manuala jest "mechanical LSD" i do tego potrzebny jest GL-5 do LSD

http://ken-gilbert.com/wrx/STi_Manual/0 ... iption.pdf

 

-- 21 paź 2010, o 14:55 --

 

Wlyszkow pisał, że jak do dyfra zalał 80w140 to jakby mu ktoś przyczepkę do Tribeci przyczepił.

 

Ja miałem poprzednio w dyfrze 80W90 i teraz 75W140 - w/w zjawisko ciągnięcia przyczepy nie występuje :mrgreen:

sprawdź dobrego syntetyka 75W-90 a poczujesz "ulgę" :wink: bo pomiędzy ww. olejami (minerał 80W-90 którego zimą można kroić w plasterki :mrgreen: oraz rajdowy syntetyk z ogromnym zapasem lepkości do określonych celów :idea: ) tej różnicy może nie być - fakt :idea:

Link to comment
Share on other sites

Z tego wynika, że do 2002-2003 idzie normalny GL-5, z rekomendacji producentów olejów: również zwykły GL-5 nawet bez LS.

service manual jest tu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Im ... HASSIS.pdf

 

To jest manual do WRX. Tam jest wiskoza z tyłu i rzeczywiście nie potrzeba specjalnego oleju.

 

Dopiero w 2004 STI wg manuala jest "mechanical LSD" i do tego potrzebny jest GL-5 do LSD

http://ken-gilbert.com/wrx/STi_Manual/0 ... iption.pdf

 

Dokładnie. Mój to blob, czyli MY 04. Zresztą jeżeli chodzi o napędy to w STi 02,03 jest podobnie.

 

Czyli lepiej zalać oryginalny subaru olej?

 

A co powiesz o Motulu 90 PA? Jakoś mnie nie przekonuje, to że jest mineralny.

Link to comment
Share on other sites

Manual do STI MY02 podaje, że do Suretracka też zwykły GL-5:

post-6233-135184422909_thumb.jpg

http://www.iwsti.com/forums/drivetrain- ... -long.html

The Suretrac differential is lubricated by normal gear oil, with flutes on the side of the differential case used to direct oil into the cam followers and plates.

 

Ja bym zalał OEM do MY04 i spokój - jeśli ww. part no. to deklarują, że syntetyk :roll:

http://jaytec-lubricants.com/index.php? ... cts_id=197

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Manual do STI MY02 podaje, że do Suretracka też zwykły GL-5:

 

No proszę. Jednak w MY04 coś się zmieniło w napędach.

 

Teraz już wiem co zalać.

 

wlyszkow - właściwy człowiek na właściwym miejscu :D

 

Pomuk się należy.

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowa opcja (żeby jednak trochę zamieszać :mrgreen: ) - wg mnie kawiorowa (zwłaszcza na zimę :idea: ) to mocny syntetyk 75W-90 albo 80W-90 + dozowanie LSa spec dodatkiem (zamiast bawić się w koktaile jak to na niektórych forach do różnych celów kombinują :wink: ) czyli GL-5 typu NS + LS albo GL-5 "zgodny z LS" (zawierający już pewien pakiet LS) + dodatek w zanadrzu i ewentualna dolewka do dyfra po wykonaniu kilku ósemek jeśli szpera się odezwie a żeby nie było że piszę tylko o AMSie to np. Redline również takie rozwiązanie stosuje:

http://motorsport.istore.pl/pl,product, ... a,lsd.html

a tu od AMSa: http://www.amsoil.com/storefront/ada.aspx :wink:

oczywiście nadal zalanie OEMa pozostaje rozwiązaniem najprostszym i najbezpieczeniejszym :wink: i chyba nawet najtańszym :idea:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...