Jump to content

nagłe większe spalanie


marek790

Recommended Posts

Nagle mój wolnossak o poj. 2.0 zaczął kopcić ok. 5l więcej na 100km czyli teraz pali 15l/100 - przy normalnej jeźćdzie. Co może być tego powodem?

- brak kodu błędu

- świece nowe

- przewody WN nowe

- czujniki (położenia wału i stukowy) przeczyszczone

- filtr powietrza - w miarę czysty

- przepływka przeczyszczona i sprawna

- saonda lambda sprawna (sprawdzana w warsztacie)

- aha - przy wolnych obrotach jest mulasty

Link to comment
Share on other sites

Miałem raz podobny problem, ale w upały.

Włączona klimatyzacja powodowała przegrzewanie silnika, ten przegrzany silnik mulił na niskich obrotach i szarpał, do tego spalając ilości paliwa godne GTka :roll: przepłukanie chłodnic pomogło

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Giechu,

takie płukanki już robiłem wiosną. Pomogło na chłodzenie podczas korków.

Ktoś mi podpowiedział, że może to być zapchany katalizator. Prawda to? I jesli tak to który? pierwszy czy drugi?

 

-- 30 paź 2010, o 21:23 --

 

Skoro wszyscy nabrali wody w usta więc wyciąłem dwa katy. I nic. Autko chodzi głośniej ale nadal mulasto. :cry:

Link to comment
Share on other sites

GeOrGe, filtr wymieniłem na nowy - nadal bez zmian.

Przeczyściłem przepustnicę (choć tam nie ma co czyścić gdyż nie odkręcałem czujnika) a dziś posprawdzam wszystkie styki i kostki.

Zastanawia mnie jeszcze filtr paliwa. Ale czy on by spowodował taki skok spalania i to, że auto jest mulaste?

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Link to comment
Share on other sites

Nagle mój wolnossak o poj. 2.0 zaczął kopcić ok. 5l więcej na 100km czyli teraz pali 15l/100 - przy normalnej jeźćdzie. Co może być tego powodem?

1 brak kodu błędu

2 świece nowe

3 przewody WN nowe

....

2 i 3. nowa świeca mogła być wadliwa, to samo tyczy się kabli - wtedy samochód szarpie, zazwyczaj koło 3tys. ale warto sprawdzić.

Giechu,

...Ktoś mi podpowiedział, że może to być zapchany katalizator. Prawda to? I jesli tak to który? pierwszy czy drugi?

-- 30 paź 2010, o 21:23 --

Skoro wszyscy nabrali wody w usta więc wyciąłem dwa katy. I nic. Autko chodzi głośniej ale nadal mulasto. :cry:

brak katów to większe spalanie i zamulony motor do 3,5-4tys obr

GeOrGe,

....Zastanawia mnie jeszcze filtr paliwa. Ale czy on by spowodował taki skok spalania i to, że auto jest mulaste?

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

filtr paliwa ma jak najbardziej wpływ na zamulenie silnika

Link to comment
Share on other sites

Nagle mój wolnossak o poj. 2.0 zaczął kopcić ok. 5l więcej na 100km czyli teraz pali 15l/100 - przy normalnej jeźćdzie. Co może być tego powodem?

1 brak kodu błędu

2 świece nowe

3 przewody WN nowe

....

2 i 3. nowa świeca mogła być wadliwa, to samo tyczy się kabli - wtedy samochód szarpie, zazwyczaj koło 3tys. ale warto sprawdzić.

Giechu,

...Ktoś mi podpowiedział, że może to być zapchany katalizator. Prawda to? I jesli tak to który? pierwszy czy drugi?

-- 30 paź 2010, o 21:23 --

Skoro wszyscy nabrali wody w usta więc wyciąłem dwa katy. I nic. Autko chodzi głośniej ale nadal mulasto. :cry:

brak katów to większe spalanie i zamulony motor do 3,5-4tys obr

GeOrGe,

....Zastanawia mnie jeszcze filtr paliwa. Ale czy on by spowodował taki skok spalania i to, że auto jest mulaste?

Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

filtr paliwa ma jak najbardziej wpływ na zamulenie silnika

 

Miałem raczej na myśli filtr powierza a napisałem paliwa :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

HubiSubi, przepływka jak już pisałem jest ok. Ale czujniki temperatury i mnie zastanawiają. Wiem, że są dwa. Na wolne obroty silnik wskakuje zawsze tak samo a temp. na silniki wg wskazań na zegarach też jest w przedziale jak zawsze. Zatem czy jest możliwość, że któryś czujnik temperatury źle wskazuje?

 

Zmieniłem filtr paliwa i przeczyściłem możliwie dostępne kostki - nadal bez zmian.

 

Czekam na przewody WN. Te założone jakieś 2 m-ce temu nie podobają mi się, mam wrażenie, że leciutko iskrzą - sprawdzałem w nocy.

 

Zmiana przewodów WN nic nie zmieniła :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...