Skocz do zawartości

regenerowana turbina


technex

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Znalazłem pewnego forestera 2.5 xt i zadałem kilka pytań sprzedającemu, min o turbinę, otrzymałem odpowiedź:

"regenerowałem turbinę (stanęła)"

Co mogło być przyczyną ? Myślicie że butowanie samochodu i nie wystudzanie turbiny gasząc silnik ? Czy mogą być inne przyczyny takiego zjawiska. A jeszcze mam drugie pytanie jak długo pożyje taka regenerowana turbina ? Czy może nie da się jasno określić ile?

 

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"regenerowałem turbinę (stanęła)"

Co mogło być przyczyną ? ...

Rozgrzewanie / studzenie, olej (jakość, częstotliwość wymian), wada turbiny.

Ile pochodzi - zależy, od tego co jej było, jak była naprawiona, jak ją traktuje właściciel i oczywiście powyższe :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym nie jest to raczej temat, ktorego nalezy sie straszliwie bac. Sama turbina to relatywnie niskie koszta i jesli ogolnie poza tym samochod jest w ok stanie, to nie ma potrzeby - moim skromnym zdaniem - od razu go dyskwalifikowac.

 

Wiele osob jak slyszy "padnieta turbina" to juz panikuje spodziewajac sie nie wiadomo jakich kosztow - a te seryjne turbiny jakies szczegolnie drogie nie sa.

 

Inna sprawa - jesli uzytkownik nie zadbal o turbo, to byc moze reszta wcale nie jest w tak idealnym stanie takze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega AMI dobrze mówi ,zresztą te turbinki podobno różnie przyjmują regeneracje tak przynajmniej się dowiedziałem... właśnie padła moja w WRX-ie zakup używki w dobrym stanie to kwota rzędu 500-700 PLN za TD04

A jak sprawdzasz stan używki? IMSO jest to zawsze element loterii i nie wiem czy nie lepiej regenorować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie uzywanych czesci, to oczywiscie zawsze jakas loterka - dobrze, jesli mozna pomacac, sprawdzic ewentualne luzy, stan wirnikow itp. Ale tez nie ma co dramatyzowac - po prostu nie nalezy sie napalac jak szczerbaty na suchary na cos, co od razu widac, ze moze byc w srednim stanie.

 

Jesli turbo da sie naprawic, to super - seria td jest naprawialna.

vf sa raczej nienaprawialne, moze z wyjatkiem duperelek typu wymiana muszli, czy chyba nawet wirnika - ale rdzen jest nierozbieralny, jak beda luzy na osi, to juz lipa raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI

Ja się zgadzam, można poruszać wirnikiem lewo-prawo, góra-dół, obejrzeć wirniki, etc., ale, ponieważ element "poszukiwaczy zaginionej arki" istnieje :mrgreen: dlatego też zapytowuje :wink: co lepiej: kupić używkę czy regenerować (zakładając że się da).

Uzywki stoją różnie (od kilkuset złotych wzwyż), regeneracja ZTCW od 1000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzasz stan używki? IMSO jest to zawsze element loterii i nie wiem czy nie lepiej regenorować...

 

:D Ja miałem to szczęście że sprzedający powiedział żebym założył a jak będzie wszystko ok to przelewik puszczę :D:twisted: szkoda że nie ma zawsze takiej możliwości :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...