technex Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Witajcie, Znalazłem pewnego forestera 2.5 xt i zadałem kilka pytań sprzedającemu, min o turbinę, otrzymałem odpowiedź: "regenerowałem turbinę (stanęła)" Co mogło być przyczyną ? Myślicie że butowanie samochodu i nie wystudzanie turbiny gasząc silnik ? Czy mogą być inne przyczyny takiego zjawiska. A jeszcze mam drugie pytanie jak długo pożyje taka regenerowana turbina ? Czy może nie da się jasno określić ile? Pozdrawiam wszystkich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 "regenerowałem turbinę (stanęła)"Co mogło być przyczyną ? ... Rozgrzewanie / studzenie, olej (jakość, częstotliwość wymian), wada turbiny. Ile pochodzi - zależy, od tego co jej było, jak była naprawiona, jak ją traktuje właściciel i oczywiście powyższe :wink: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 wyjdź z założenia, że raczej w niedalakiej przyszłości czeka Cię zakup nowej turbiny.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Przy czym nie jest to raczej temat, ktorego nalezy sie straszliwie bac. Sama turbina to relatywnie niskie koszta i jesli ogolnie poza tym samochod jest w ok stanie, to nie ma potrzeby - moim skromnym zdaniem - od razu go dyskwalifikowac. Wiele osob jak slyszy "padnieta turbina" to juz panikuje spodziewajac sie nie wiadomo jakich kosztow - a te seryjne turbiny jakies szczegolnie drogie nie sa. Inna sprawa - jesli uzytkownik nie zadbal o turbo, to byc moze reszta wcale nie jest w tak idealnym stanie takze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ptkrally Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Kolega AMI dobrze mówi ,zresztą te turbinki podobno różnie przyjmują regeneracje tak przynajmniej się dowiedziałem... właśnie padła moja w WRX-ie zakup używki w dobrym stanie to kwota rzędu 500-700 PLN za TD04 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Kolega AMI dobrze mówi ,zresztą te turbinki podobno różnie przyjmują regeneracje tak przynajmniej się dowiedziałem... właśnie padła moja w WRX-ie zakup używki w dobrym stanie to kwota rzędu 500-700 PLN za TD04 A jak sprawdzasz stan używki? IMSO jest to zawsze element loterii i nie wiem czy nie lepiej regenorować... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Kupowanie uzywanych czesci, to oczywiscie zawsze jakas loterka - dobrze, jesli mozna pomacac, sprawdzic ewentualne luzy, stan wirnikow itp. Ale tez nie ma co dramatyzowac - po prostu nie nalezy sie napalac jak szczerbaty na suchary na cos, co od razu widac, ze moze byc w srednim stanie. Jesli turbo da sie naprawic, to super - seria td jest naprawialna. vf sa raczej nienaprawialne, moze z wyjatkiem duperelek typu wymiana muszli, czy chyba nawet wirnika - ale rdzen jest nierozbieralny, jak beda luzy na osi, to juz lipa raczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 AMI Ja się zgadzam, można poruszać wirnikiem lewo-prawo, góra-dół, obejrzeć wirniki, etc., ale, ponieważ element "poszukiwaczy zaginionej arki" istnieje dlatego też zapytowuje :wink: co lepiej: kupić używkę czy regenerować (zakładając że się da). Uzywki stoją różnie (od kilkuset złotych wzwyż), regeneracja ZTCW od 1000... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ptkrally Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 A jak sprawdzasz stan używki? IMSO jest to zawsze element loterii i nie wiem czy nie lepiej regenorować... Ja miałem to szczęście że sprzedający powiedział żebym założył a jak będzie wszystko ok to przelewik puszczę szkoda że nie ma zawsze takiej możliwości :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now