Skocz do zawartości

Kilka pytań o OTB MY05 SPEC EU


technex

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie jako że ostatnio nosiłem się z zamiarem zakupu OTB w końcu znalazłem odpowiedni egzemplarz i w związku z tym mam do Was klika pytań:

 

1. Czy przebieg auta 166K km to dużo jak na takie auto z 2005 r?. Serwisowany, książka serwisowa do końca, wymienione sprzęgło i dwumasa na jednomasowe. Stan amortyzatorów 82%/75%. Hamulce, gumy końcówki wymienione w tym roku, akumulator z ubiegłego. Opony w dodobrym stanie. Co można się spodziewać jeszcze do wymiany w najbliższym czasie ?

2. Właściciel mówi że po zatankowaniu zapala się czasami kontrolka od sondy lambda (jest wogoóle taka kontrolka czy to check engine?) mówił że TTTM i że wogóle Subaru Outback-i tak mają.

3. Czy założe do tego OTB taką http://allegro.pl/pioneer-2din-avic-hd1bt-dvd-navi-bt-mp3-fm-tanio-i1217832165.html nawigację, lub jakaś inna sprawdzona jak tak to jaka ?

4. Jakie są żarówki w reflektorze z przodu? H7 ?

5. Polecicie jakiś warsztat w Kielcach gdzie prześwietlą mi to auto ? Do aso w krakowie daleko...

 

To chyba tyle co mi się nasuwa w tym momencie.

 

Pozdrawiam wszystkich i miłego dnia życzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Ja mam Legacy z 2005 i mam 100kkm, średnio 20kkm rocznie. 166kkm nie jest zbyt wygórowanym przebiegiem ale też i nie jest niski. Przy około 200kkm spodziewaj się rozrządu.No chyba że zrobisz na dzień dobry dla świętego spokoju, albo będzie to 3.0, on ma łańcuch więc nie ma tematu

Ad2. Nie ma takiej kontrolki, zapala się check

Ad3. Nie założysz, chyba że dokupisz cały nowy panel klimy i radia.

Ad4. Ja mam H7, zerknij w instrukcję obsługi tego OBKa i będziesz w 100% pewien albo podnieś maskę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. mój OBK też z 2005 roku i też EU. Ma przejechane 130 kkm. Kupiłem go jak miał 108 kkm. Myślę, że przebieg ok. 30 kkm/rok jest w miarę normalny. Sam przez 10 miesięcy przejechałem 22 kkm a nie używam go do celów służbowych - jest po prostu rodzinnym samochodem. Jeśli ma wymienione sprzęgło na jednomasowe, to duży plus! :)

 

4. u mnie są H7 :)

 

5. nie musisz jechać do Krakowa. W Radomiu masz ASO, które zbiera tu bardzo pochlebne opinie. Warto przejechać się parę kilometrów, żeby oddać auto w dobre ręce.

 

Sugeruję w ogóle, żeby przed zakupem tam właśnie sprawdzić samochód. Będziesz wiedział o wiele więcej, i przede wszystkim pewniej, czego należy się spodziewać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie jako że ostatnio nosiłem się z zamiarem zakupu OTB w końcu znalazłem odpowiedni egzemplarz i w związku z tym mam do Was klika pytań:

 

1. Czy przebieg auta 166K km to dużo jak na takie auto z 2005 r?. Serwisowany, książka serwisowa do końca, wymienione sprzęgło i dwumasa na jednomasowe. Stan amortyzatorów 82%/75%. Hamulce, gumy końcówki wymienione w tym roku, akumulator z ubiegłego. Opony w dodobrym stanie. Co można się spodziewać jeszcze do wymiany w najbliższym czasie ?

2. Właściciel mówi że po zatankowaniu zapala się czasami kontrolka od sondy lambda (jest wogoóle taka kontrolka czy to check engine?) mówił że TTTM i że wogóle Subaru Outback-i tak mają.

3. Czy założe do tego OTB taką http://allegro.pl/pioneer-2din-avic-hd1 ... 32165.html nawigację, lub jakaś inna sprawdzona jak tak to jaka ?

4. Jakie są żarówki w reflektorze z przodu? H7 ?

5. Polecicie jakiś warsztat w Kielcach gdzie prześwietlą mi to auto ? Do aso w krakowie daleko...

 

To chyba tyle co mi się nasuwa w tym momencie.

 

Pozdrawiam wszystkich i miłego dnia życzę :D

 

Ad 1) Jak najbardziej mozliwe, ja mam z XII 2003 i obecnie mam 170kkm. Jak jest ksiazka to moze posprawdzac czy jest ok z serwsiem gdzi ebylo auto serwisowane. Na cyferki amorow nie patrz bo w sumie to duzo nie mowi. Skoro ma wywalona dwumase, wiec wiekszych problemow nie powinno byc, moze jeszcze zagarek, ktory lubi czasem migac. Sporadycznie potrafia wymagac wymiany owe drazki. Reszta to eksploatacja, czyli tarcze, klocki, amory, itd.

Ad. 2) Ma LPG ? Jezeli tak to tak bywa. OBK maja czula elektronike, jezeli cos nie tak ejst ze spalinami/ sonda to wywala chcka z odpowiednim bledem.

Ad.3) Nie ma takiej (sensownej) mozliwosci

Ad.4) H7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Właściciel mówi że po zatankowaniu zapala się czasami kontrolka od sondy lambda (jest wogoóle taka kontrolka czy to check engine?) mówił że TTTM i że wogóle Subaru Outback-i tak mają.

Mój tak nie ma :)

 

Mój też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Legac tez tak nie ma.

 

A jaki silnik ma ten OBK tak w ogole?

 

nie wiem co moze mieć check do zatankowania, a moze zapalenie po zatankowaniu to zbieg okoliczności a przyczyna moze byc zupelnie inna.

Skoro aktualny wlasciciel mowi ze to kontrolka sondy- moze diagnozowal blad i wyszlo ze to od sondy- i dlatego tak powiedzial, u mnie blad sondy wyskakiwal przy stopionym katalizatorze,

po wymianie jest ok.

 

powodzenia z zakupem :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem podbić temat z tym check engine czy to faktycznie jest ze ten typ tak ma ?

Mój MY04 tak nie miał. Tzn palił się CEL z powodu katalizatora, po wymianie jest spokój. Mam przebieg 160tys. km, wymiana kata była 10 tys. temu.

Zapalał się w zupełnie innych okolicznościach, podczas jednostajnej jazdy na 4/5 biegu.

 

Pojedź do ASO do Radomia sprawdzić auto to się przy okazji dowiesz, czy ten CEL jest rzeczywiście od sondy i od której.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "technex"

 

Otóż taki przebieg to dużo i niedużo, wszystko zależy od poprzedniego właściciela(li). Ja kupiłem swoją H6tke z przebiegiem ponad 160 tys. i wszystko jest w jak najlepszym porządku, ale w tym przypadku pierwszy i jedyny właściciel okazał się fanem motoryzacji i dbał o auto w odpowiedni sposób. Zapalająca się kontrolka "sondy" (Check Engine najprawdopodobniej) to nie jest rzecz normalna i prawdopodobnie wskazuje na uszkodzenie samej sondy lub katalizatora (na pewno OBKi tak nie mają). Wymienione sprzęgło, koło masowe, akumulator i końcówki to jakoś dużo...

Zastanów sie poważnie, sprawdź auto w zaufanym serwisie lub poszukaj lepszego.

 

pozdro

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione sprzęgło, koło masowe, akumulator i końcówki to jakoś dużo...

Wymianę sprzęgła i koła dwumasowego przy takim przebiegu uznałbym za bardzo standardową obsługę - wiadomo, że koło w tym modelu ćwierka w irytujący sposób (sam tak mam).

Aku po 5 latach też ma prawo się zużyć (dużo zależy od sposobu eksploatacji samochodu).

Zastanów sie poważnie, sprawdź auto w zaufanym serwisie...

Podpisuję się "obiema ręcyma"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...