Skocz do zawartości

potrzebny log od 2.5t 230KM


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Ponieważ ciągle mam jednak jakieś dziwne problemy z silnikiem potrzebuję loga (najlepiej z ecuexplorer) zdjętego z silnika 2,5t 230km

 

U mnie cel się nie zapala,

 

mam missfire po zdjęciu nogi z gazu na różnych garach

czasami pływa boost przy przy przyspieszaniu - generalnie jak silnik jest mocno nagrzany ale to nie jest reguła

 

afr mam mocno zalany, wewnętrzna lambda nie mierzy powyżej 3500 rpm bo nie czyta niższych wartości - wyniki na hamowni również mocno zalane.

 

czasami jak się depnie auto się chwile namyśla/zawaha aby w pełni zacząć przyspieszać, nawet przy 3-4 k rpm i ogień.

 

pomaga reset ecu, aż na nowo się nauczy ecu złych przyzwyczajeń

 

potrzebuję loga aby móc porównać parametry pracy silników

 

ma ktoś coś takiego?

 

niestety nie pasują logi z silników 2.0

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, Mogę podjechać do Ciebie dzisiaj?

 

daj namiary na PW

 

Pozdrawiam

 

-- 06 wrz 2010, 21:47 --

 

Spot zaliczony 8)

 

i po logowaniu :D

 

Wielkie dzięki dla kolegi kropkowicz,

 

dane nieco dziwne ale nie tragiczne :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

jak go zgram to Ci go wyślę

 

Dzięki za wykresy, wczoraj Kropkowicz wyczytał z map, że afr na wysokości 10 jest oczekiwany przez ecu, czyli jest dobrze. Obawiałem się, że jest za niski.

 

no i mam mnóstwo stuków podczas normalnej jazdy pomiędzy obrotami 1500 2000k rpm wtedy kiedy najbardziej lata mi ten wkład katalizatora. Są różne wersje gdzie on jest :D

 

przy bucie wszystko jest ok. Ciekawe czy te knocki faktycznie mogą być od latającego wkładu cata i się przenosić na silnik zakłócając jego pracę

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ecu jest inne niż twoje, ma znacznie więcej paramatrów

 

Kropkowicz coś morze więcej powiedzieć

 

co do sondy, to mierzy afr od 11,14 do 20,33 i

 

reszta na pw

 

Pozdrawiam

 

p.s.

czy masz gaz już elektroniczny czy druciarski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ecu jest inne niż twoje, ma znacznie więcej paramatrów

 

ale co to zmienia w kwesti knocka ? loguj feedback knock correction + fine learning knock correction, to jest istotne w kwestii stukowego. Na tej podstawie masz wyliczne KC, samo KC Ci nic nie powie.

 

-- 7 wrz 2010, o 08:26 --

 

rowniez knock sum nie jest miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślę, że Aso mi przy tym grzebało.

 

przy wymianie sprzęgła musieli coś tam grzebać bo zarąbiście hałasowała osłona turbo. Potem się okazało, że mechanik odkręcał śruby i się one ukręciły i zostały w tej żeliwnej części od downpipe. Auto zostawiłem na cały dzień do poprawy- podobno tak przerąbane. Być może nawali młotkiem lub nie wiadomo czym aby wyciągnąć tą resztkę śrub i się coś zrąbało.

 

faktycznie pierwsze łomoty były właśnie przy około 95kkm. Połączyłem to ze sprzęgłem bo było wtedy wymienione, dopiero duuużo później wyłapałem, że to ma związek z silnikiem a teraz wiadomo, że to z wydechem

 

łomoty dzielą się na: słyszalne przy niskich częstotliwościach i średnio słyszalne przy przyspieszaniu na zimnym - podobny hałas do odsłon kolektora i niesłyszalne jak auto się nagrzeje

 

mam bardzo złe przeczucia.

 

Pozdrawiam

 

-- 07 wrz 2010, 12:14 --

 

precat oczywiście, wg internetu to on się lubi rozpadać.

 

nie powinien rozwalić turbiny?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz, to mam te rury zdemontowane - moge Ci wyslac.

 

-- 7 wrz 2010, o 12:25 --

 

Zrob logi moim zdaniem w ten sposob:

 

1. zresetuj ecu

2. Od razu po resecie (po zagrzaniu) zrob logi:

 

Engine Load (Direct)(g/rev)

Engine Speed (rpm)

Feedback Knock Correction (degrees)

Fine Learning Knock Correction (degrees)

Fine Learning Table Offset (index position)

Ignition Total Timing (degrees)

Intake Air Temperature (F)

Manifold Relative Pressure (Corrected) (psi)

Throttle Opening Angle (%)

 

I nic innego. Dane mozesz podstawic do arkusza/narzedzia analizujacego detonacje, dodajac tablice skopiowane z romu.

 

Ja mierzę na WOT (trojka do odciecia, czworka do odciecia), ale jak Ci stuka, to moze lepiej nie ?

 

A w ogole to dlaczego nie chcesz, zeby Ci np nie-ASO zrobil loga i powiedzial, co jest nie tak ? Przeciez dla nich (i innych tunerow) to buła z masłem. Ja sie lubie bawic moim silnikiem, ale on jest w miare zdrowy.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

 

-- 7 wrz 2010, o 12:25 --

 

a w ogole jezeli to seria, to nic nie dotykaj i jedz do ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we fine learning prawie nic się nie działo, komórkę można sobie wywnioskować z rpm i load.

przed jazdą oglądaliśmy lv i była jedna wartość <>0, potem coś wskoczyło - widać na wykresie.

cała akcja jest na feedback'u

 

są missfire bo na to polowaliśmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...