AdaSch Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Cześć, Ponieważ ciągle mam jednak jakieś dziwne problemy z silnikiem potrzebuję loga (najlepiej z ecuexplorer) zdjętego z silnika 2,5t 230km U mnie cel się nie zapala, mam missfire po zdjęciu nogi z gazu na różnych garach czasami pływa boost przy przy przyspieszaniu - generalnie jak silnik jest mocno nagrzany ale to nie jest reguła afr mam mocno zalany, wewnętrzna lambda nie mierzy powyżej 3500 rpm bo nie czyta niższych wartości - wyniki na hamowni również mocno zalane. czasami jak się depnie auto się chwile namyśla/zawaha aby w pełni zacząć przyspieszać, nawet przy 3-4 k rpm i ogień. pomaga reset ecu, aż na nowo się nauczy ecu złych przyzwyczajeń potrzebuję loga aby móc porównać parametry pracy silników ma ktoś coś takiego? niestety nie pasują logi z silników 2.0 Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 hmmm, mam logi pewnego tuningowanego 2.5 a poważnie to trochę bez sensu - zróbmy sobie spota 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 ok, Mogę podjechać do Ciebie dzisiaj? daj namiary na PW Pozdrawiam -- 06 wrz 2010, 21:47 -- Spot zaliczony 8) i po logowaniu Wielkie dzięki dla kolegi kropkowicz, dane nieco dziwne ale nie tragiczne Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 a co logujesz ? tutaj masz troche moich wykresow: http://img638.imageshack.us/g/wastegate ... etboo.jpg/ -- 6 wrz 2010, o 22:33 -- i czy mozesz mi wyslac swoj ROM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 cześć, jak go zgram to Ci go wyślę Dzięki za wykresy, wczoraj Kropkowicz wyczytał z map, że afr na wysokości 10 jest oczekiwany przez ecu, czyli jest dobrze. Obawiałem się, że jest za niski. no i mam mnóstwo stuków podczas normalnej jazdy pomiędzy obrotami 1500 2000k rpm wtedy kiedy najbardziej lata mi ten wkład katalizatora. Są różne wersje gdzie on jest przy bucie wszystko jest ok. Ciekawe czy te knocki faktycznie mogą być od latającego wkładu cata i się przenosić na silnik zakłócając jego pracę Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 masz sonde szerokopasmowa ? -- 7 wrz 2010, o 07:46 -- i jak odczytujesz knocki ? KC Ci nei da informacji pelnej, feedback knock correction + fine learning knock correction Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Moje ecu jest inne niż twoje, ma znacznie więcej paramatrów Kropkowicz coś morze więcej powiedzieć co do sondy, to mierzy afr od 11,14 do 20,33 i reszta na pw Pozdrawiam p.s. czy masz gaz już elektroniczny czy druciarski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Moje ecu jest inne niż twoje, ma znacznie więcej paramatrów ale co to zmienia w kwesti knocka ? loguj feedback knock correction + fine learning knock correction, to jest istotne w kwestii stukowego. Na tej podstawie masz wyliczne KC, samo KC Ci nic nie powie. -- 7 wrz 2010, o 08:26 -- rowniez knock sum nie jest miarodajne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Cześć, czy ktoś może mi powiedzieć które moduły to cata czy to moduły 6, 14, 36? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 burzum, było logowane jak należy. Stuki przypisujemy katalizatorowi, po naprawie sprawdzimy znów. A butować i tak nie należy go ponieważ kat może się rozpadać i turbinkę uszkadzać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 precat w uppipe, cat w downpipe i drugi przed center pipe (cat pipe): na rys zgrubienie przy A i zgrubienie przy 6. dlaczego cat ma uszkadzac turbo, skoro jest za ??? chyba, ze precat. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 precat oczywiście, wg internetu to on się lubi rozpadać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 tak sobie myślę, że Aso mi przy tym grzebało. przy wymianie sprzęgła musieli coś tam grzebać bo zarąbiście hałasowała osłona turbo. Potem się okazało, że mechanik odkręcał śruby i się one ukręciły i zostały w tej żeliwnej części od downpipe. Auto zostawiłem na cały dzień do poprawy- podobno tak przerąbane. Być może nawali młotkiem lub nie wiadomo czym aby wyciągnąć tą resztkę śrub i się coś zrąbało. faktycznie pierwsze łomoty były właśnie przy około 95kkm. Połączyłem to ze sprzęgłem bo było wtedy wymienione, dopiero duuużo później wyłapałem, że to ma związek z silnikiem a teraz wiadomo, że to z wydechem łomoty dzielą się na: słyszalne przy niskich częstotliwościach i średnio słyszalne przy przyspieszaniu na zimnym - podobny hałas do odsłon kolektora i niesłyszalne jak auto się nagrzeje mam bardzo złe przeczucia. Pozdrawiam -- 07 wrz 2010, 12:14 -- precat oczywiście, wg internetu to on się lubi rozpadać. nie powinien rozwalić turbiny? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 powinien, ale jak nie rozwali to teorii nic się nie stanie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 jak chcesz, to mam te rury zdemontowane - moge Ci wyslac. -- 7 wrz 2010, o 12:25 -- Zrob logi moim zdaniem w ten sposob: 1. zresetuj ecu 2. Od razu po resecie (po zagrzaniu) zrob logi: Engine Load (Direct)(g/rev) Engine Speed (rpm) Feedback Knock Correction (degrees) Fine Learning Knock Correction (degrees) Fine Learning Table Offset (index position) Ignition Total Timing (degrees) Intake Air Temperature (F) Manifold Relative Pressure (Corrected) (psi) Throttle Opening Angle (%) I nic innego. Dane mozesz podstawic do arkusza/narzedzia analizujacego detonacje, dodajac tablice skopiowane z romu. Ja mierzę na WOT (trojka do odciecia, czworka do odciecia), ale jak Ci stuka, to moze lepiej nie ? A w ogole to dlaczego nie chcesz, zeby Ci np nie-ASO zrobil loga i powiedzial, co jest nie tak ? Przeciez dla nich (i innych tunerow) to buła z masłem. Ja sie lubie bawic moim silnikiem, ale on jest w miare zdrowy. pozdrawiam, Piotr -- 7 wrz 2010, o 12:25 -- a w ogole jezeli to seria, to nic nie dotykaj i jedz do ASO... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 tak ci się dobrze w psi i F pracuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 tyle ze stuka przy throtle na 10-15% i przy powonlym zwykłym jeźdzeniu, dlatego zakaładamy fałszywe stuki. na bucie nic się nie dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 burzum, Adam proponował ci log na maila - ściągnij zobacz wtedy nas poprawiaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 sciagnalem. nie ma table offset, za to sa zerowe missfire - ja to wrzucam do arkusza, ktory Adamowi podeslalem - dlatego mi brakuje table offset i mapy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 we fine learning prawie nic się nie działo, komórkę można sobie wywnioskować z rpm i load. przed jazdą oglądaliśmy lv i była jedna wartość <>0, potem coś wskoczyło - widać na wykresie. cała akcja jest na feedback'u są missfire bo na to polowaliśmy Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 grzebaliscie cos z mapa ? Czy on nie przeladowuje? Moze zgrajcie tez WGDC ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 mpa oem co do przeładowania, to nie wiem dlaczego tak robi czasem ładuje nawet 0,9 bar Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 to ma być seryjna seria. są w logach wahania boostu przy gwałtownych zmianach gazu, max 0.1bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 AT czy MT ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 MT of course Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now