Skocz do zawartości

gaszenie diesel automat, co zrobić jak turbo zassie olej


klimek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem pewną przygodę gdy jechałem służbowym Oplem Vivaro2,5 TDCI turbina zassała mi olej, trochę mnie to zaskoczyło, po wyłączeniu kluczyka samochód nadal pracował, dostał obrotów więcej niż ma odcięcie trochę ponad 6tys ale wrzuciłem mu 6 bieg i szybko hamulec no udało się zdusiłem fart że sprzęgło dało radę, ale nie w tym rzecz jak zgasić w takiej sytuacji diesel automat od jakiegoś czasu mnie to nurtuje może ktoś mi podpowie bo nie wiem czy wciśnięcie hamulca wystarczy dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma na to sposobu :twisted:

 

Z tego co wiem to jest tylko jeden sposob na to.

A mianowicie wymiana turbo sprezarki na sprawna poniewaz:

 

Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).

 

W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło... Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową. Taka drobna usterka w postaci uszkodzenia uszczelniacza sprężarki może doprowadzić do kompletnego zniszczenia silnika. A przyczyną na ogół jest brak dbałości o turbosprężarkę

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to jest tylko jeden sposob na to.

A mianowicie wymiana turbo sprezarki na sprawna poniewaz:

 

Tylko trzebaby jakoś dotrwać po takiej awarii do wymiany turbiny a nie prawie wszystkiego, co jest pod maską...

 

A czy zamknięcie dopływu powietrza nie załatwiłoby sprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

rozumiem wszystko że trzeba dbać o turbinę i inne podzespoły silnika ale nie da się przewidzieć że nie padnie i co wtedy, nie wiem z iloma osobami rozmawiałem na ten temat to w manualnej skrzyni da się a w automacie problem :twisted: :shock: i silnik do wymiany a odciąć dopływ powietrza hmm przy rozbiegającym się silniku nie zaryzykował bym zatykania dopływu powietrza i podnoszenia maski samochodu może być wesoło :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...