Jump to content

gaszenie diesel automat, co zrobić jak turbo zassie olej


klimek

Recommended Posts

Ostatnio miałem pewną przygodę gdy jechałem służbowym Oplem Vivaro2,5 TDCI turbina zassała mi olej, trochę mnie to zaskoczyło, po wyłączeniu kluczyka samochód nadal pracował, dostał obrotów więcej niż ma odcięcie trochę ponad 6tys ale wrzuciłem mu 6 bieg i szybko hamulec no udało się zdusiłem fart że sprzęgło dało radę, ale nie w tym rzecz jak zgasić w takiej sytuacji diesel automat od jakiegoś czasu mnie to nurtuje może ktoś mi podpowie bo nie wiem czy wciśnięcie hamulca wystarczy dzięki za odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie ma na to sposobu :twisted:

 

Z tego co wiem to jest tylko jeden sposob na to.

A mianowicie wymiana turbo sprezarki na sprawna poniewaz:

 

Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).

 

W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło... Na dodatek silnik ZS nie ma przepustnicy, która mogłaby zdławić go i ograniczyć prędkość obrotową. Taka drobna usterka w postaci uszkodzenia uszczelniacza sprężarki może doprowadzić do kompletnego zniszczenia silnika. A przyczyną na ogół jest brak dbałości o turbosprężarkę

.
Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to jest tylko jeden sposob na to.

A mianowicie wymiana turbo sprezarki na sprawna poniewaz:

 

Tylko trzebaby jakoś dotrwać po takiej awarii do wymiany turbiny a nie prawie wszystkiego, co jest pod maską...

 

A czy zamknięcie dopływu powietrza nie załatwiłoby sprawy?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

rozumiem wszystko że trzeba dbać o turbinę i inne podzespoły silnika ale nie da się przewidzieć że nie padnie i co wtedy, nie wiem z iloma osobami rozmawiałem na ten temat to w manualnej skrzyni da się a w automacie problem :twisted: :shock: i silnik do wymiany a odciąć dopływ powietrza hmm przy rozbiegającym się silniku nie zaryzykował bym zatykania dopływu powietrza i podnoszenia maski samochodu może być wesoło :shock:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...