Jump to content

problem z FWD ;/


misi-one
 Share

Recommended Posts

Impreza 2.0 GX AWD automatic

Po uruchomieniu silnika zapaliła się kontrolka FWD i za cholere nie chce zgasnąć ;/ (podejrzewam że jest dość istotne ponieważ kontrolka jest koloru czerwonego a w końcu jest to auto z napędem AWD)

Nie było wcześniej "ostrej" jazdy tylko spokojny spacer z pracy.

 

Po wizycie w serwisie usłyszałem dwie możliwości:

- ciśnienie w kołach

-uszkodzony sensor ABS

 

Zauważyłem że przy zjeździe z górki gdy zdejmę nogę z gazu auto zwalnia (zbyt duże opory toczenia ?)

 

Stąd moje pytanie: co dokładnie się dzieje w przypadku gdy FWD "przestaje pracowac" i jakie mogą być tego powody

 

ps

dodam że mieszkam w Anglii, a znalezienie dobrego fachowca tutaj graniczy z cudem ;/

 

Bardzo proszę forumowiczów o pomoc bo ja niestety jestem bezradny że moja SUBARYNKA cierpi, a je nie umiem jej pomóc :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Link to comment
Share on other sites

nie ja osobiście, ale wiem że na przeglądzie kolo sprawdzał bezpieczniki i coś tam zmienił (podobno był jakiś spalony), żona była na serwisie bo ja spałem po nocce

 

o co chodzi z tym bezpiecznikiem ?

Link to comment
Share on other sites

nie ja osobiście, ale wiem że na przeglądzie kolo sprawdzał bezpieczniki i coś tam zmienił (podobno był jakiś spalony), żona była na serwisie bo ja spałem po nocce

 

o co chodzi z tym bezpiecznikiem ?

W automatach jest puste miejsce na bezpiecznik i po jego włożeniu mamy napęd tylko na przód- dla oszczędnych :mrgreen: lub w przypadku holowania itp. :wink:

Link to comment
Share on other sites

tak nadgorliwość gorsza od faszyzmu :twisted::twisted::twisted:

Jego ma tam nie być a jesli go nie ma to masz problem :roll: :roll:

 

Ja miałem odłaczony kiedyś w imprezie AT czujnik ABS (awaria ) AWD działał normalnie, opory zazwyczaj beda bo 4x4 sam w sobie ma sporo straty.

Bład AT idzie zdjagnozować przez kompa a UK chyba zostaje ci scooby mania ale tani nie sa i mimo och i ach na brytyjskich stronach ja mam do nich uraz i wg mnie to banda debili :twisted::twisted::twisted: (zostałem skasowany chyba 50funciaków za wymiane 2szt amorów a raczej jej brak bo stwierdzili ze w zestawie nie ma jednej nakretki mimo ze im wczesniej powiedzialem ze maja se ja poszukac ....)

 

Jak by co mam tu dział subarowicze w UK jest tam kilkanascie osób mieszkajacych od lat w uk i wiedza co i gdzie:)

 

 

 

PS co do bezpiecznika on nie jest w skrzynce bezpiecznikowej, jest na kielichu wewnatrz komory silnika od strony hmmm uk zapomianlem powinno byc po lewej jak patrzysz na silnik takie cusik i pisze na tym FWD otwórz kapturek i zobacz czy ktos cos tam nie włorzył

Link to comment
Share on other sites

Po wizycie w serwisie usłyszałem dwie możliwości:

- ciśnienie w kołach

-uszkodzony sensor ABS

Żadna z tych możliwości nie brzmi ani odrobinę sensownie. Tak jak wcześniej, sprawdź czy nie masz przypadkiem włożonego bezpiecznika.

 

Stąd moje pytanie: co dokładnie się dzieje w przypadku gdy FWD "przestaje pracowac" i jakie mogą być tego powody

Wg instrukcji tryb FWD używany jest tylko w celach serwisowych i nie należy używać go do normalnej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

anomalia skrzyni(awaria) bład elektroniki ......wyczuwalne trudno zwłaszcza na sucho w normalnym stylu jazdy.

Takie użytkowanie moze doprowadzić do awarii skrzyni.

 

Z tego co pamietam można ja zdjagnozować z kompa

 

Czujniki miałem walniete jak pisalem awd działąło ciśnienie w kołach raczej odpada elektronika nie jest tak wrażliwa i sypałą by sie przy jezdzie po zakretach .....

 

Przyczyny -

1)coś w bloku skrzyni (malo prawdopodobne)

2)bezpiecznik włożony (zwłąszcza jak masz krutko auto) -bardzo prawdopodobne

3)zaśniedziałe kostki, styki -biorąc pod uwage klimat UK równie prawdopodobne!!! (profilaktycznie wyciagbij i zapsikaj sprayjem do czyszczenia elektroniki )

4) jakiś urwany kabel -watpie....

5)awaria ECU- podobnie watpliwe

6)mała ilość oleju zła jego jakość co moze zaburzać pracę skrzyni -tez mało prawdopodobne...

 

to co na szybko przycodzi mi do głowy co ma wpływ na prace AT

Link to comment
Share on other sites

Wywaliłem bezpiecznik i autko wróciło na właściwe tory :mrgreen:

 

następnym razem nie spuszczę autka nawet na chwilę z oczu podczas jakiegokolwiek przeglądu

 

Dzięki serdeczne za pomoc :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...