Intakwrx Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Piotr, teraz wiekszosc nowych ok. 150 konnych diesli ma 6biegowe skrzynie - w cale nie sa takie dlugie... Jechałem takowym.... kiedyś to był dla mnie szczyt marzeń dieselek 150KM z sześcioma biegami. Po skromnym WRXsie jak się takim przejechałem to stwierdzam ze dali tyle biegów co byś z nudy nie umarł kiedy przyspieszasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Dziwne odczucie... 90% ludzi ma zupelnie odwrotne... ze w Dieslu szybko biegi sie koncza bo jest maly zakres obrotow... i trzeba duzo mieszac.... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Dziwne odczucie... 90% ludzi ma zupelnie odwrotne... ze w Dieslu szybko biegi sie koncza bo jest maly zakres obrotow... i trzeba duzo mieszac.... :roll: Ja również zaliczam się do tych 90% :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Trzeba pamiętać ,że mówimy o dieslach doładowanych. Trzeba je porównać rónież do dołdowanych benzyniaków. Też kiedyś użyłem tego argumentu... To mi odpowiedzieli - czemu nie palą tyle samo :roll: ? Ile oficjalnie pali Golf GTI TDI 150KM i GTI 1.8 turbo 150KM? Bo osiagi maja zblizone, podejrzewam ze diesel spali mniej ale niewiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Dziwne odczucie... 90% ludzi ma zupelnie odwrotne... ze w Dieslu szybko biegi sie koncza bo jest maly zakres obrotow... i trzeba duzo mieszac.... :roll: No właśnie, dużo mieszania mało przyspieszania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jak malo przyspieszania? bmw 320d - 163 KM, 8,9 do 100 km/h ... a elastycznosc rzedu 7 sekund :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jak malo przyspieszania? bmw 320d - 163 KM, 8,9 do 100 km/h ... a elastycznosc rzedu 7 sekund :roll: Jak bym wcześniej nie miał WRXsa to bym się posikał z wrażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jak malo przyspieszania? bmw 320d - 163 KM, 8,9 do 100 km/h ... a elastycznosc rzedu 7 sekund :roll: Co to jest ta elastyczność, że ktoś nie umie biegów zmieniać?? A przyśpieszenie żenujące przy takiej mocy, pewnie waży 1800kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jak malo przyspieszania? bmw 320d - 163 KM, 8,9 do 100 km/h ... a elastycznosc rzedu 7 sekund :roll: Co to jest ta elastyczność, że ktoś nie umie biegów zmieniać?? A przyśpieszenie żenujące przy takiej mocy, pewnie waży 1800kg. Żenujące, mówisz... OBK H6 - 245KM - 8,5 sek... (przy wadze 1545kg) 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Ale H6 nie ma turbo. Juz wczesniej byla mowa ze sie nie porownuje silnikow turbo z NA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Ale H6 nie ma turbo. Juz wczesniej byla mowa ze sie nie porownuje silnikow turbo z NA. Ale dlaczego? Czy konie w turbo są mocniejsze? Ja, tak naprawdę, odnosiłem się do stwierdzenia Piotra, że przyspieszenie 8,9 sek przy 163KM jest "zenujące"... To co powiedzieć o przyspieszeniu 8,5sek przy 245KM...? :? A już mówiąc łopatologicznie, chciałem zwrócić uwagę na to, że przyspieszenie ma jednak związek również z przełożeniami skrzyni, przełożeniem głównym, a w znacznie mniejszym stopniu ze "źródłem" mocy/momentu - czyli silnikiem (a właściwie jego rodzajem - dieslem, benzyną, turbo, wolny ssak czy kompresor). 100KM w każdym z tych silników to 100KM i od przełożeń i momentu obrotowego w głównym stopniu zależy jaki da to efekt w przyspieszeniu... A mówienie, że 163KM i 8,9 do setki jest jakimś żenującym wynikiem, jest delikatnie mówiąc nieuzasadnione. To tak mniej więcej o to mi chodziło. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Ale H6 nie ma turbo. Juz wczesniej byla mowa ze sie nie porownuje silnikow turbo z NA. Ale dlaczego? Czy konie w turbo są mocniejsze? Tak jakbys zgadl. Obejrzyj sobie wykresy z hamowni aut z turbo i NA. Pomin wartosci liczbowe, zobacz na ksztalt krzywych momentu i mocy. W przypadku NA krzywa mocy rosnie mniejwiecej liniowo az do maksymalnych obrotow gdzie przewaznie uzyskuje najwieksza moc. W przypadku turbo juz w srednim zakresie obrotow mamy duzy wzrost mocy i wartosc ta pozostaje stala lub niewiele wzrasta pod koniec zakresu obrotow (ten ksztalt krzywej zalezy od wielkosci turbo i przeznaczenia auta). PS. Tutaj jest dobry przyklad tego o czym pisze, Mazda 1.8 turbo i Honda S2000. http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_runs/FM99TvsS2000.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Tak jakbys zgadl. Obejrzyj sobie wykresy z hamowni aut z turbo i NA. Pomin wartosci liczbowe, zobacz na ksztalt krzywych momentu i mocy. W przypadku NA krzywa mocy rosnie mniejwiecej liniowo az do maksymalnych obrotow gdzie przewaznie uzyskuje najwieksza moc. W przypadku turbo juz w srednim zakresie obrotow mamy duzy wzrost mocy i wartosc ta pozostaje stala lub niewiele wzrasta pod koniec zakresu obrotow (ten ksztalt krzywej zalezy od wielkosci turbo i przeznaczenia auta). Kuba! Jasne, że przebieg krzywej mocy (i momentu) w różnych silnikach jest różny, ale nie ma to decydującego znaczenia dla przyspieszenia - wpływ przełożeń jest co najmniej równie ważny a moim zdaniem nawet ważniejszy! Trzymając się już Legacy H6, masz 8,3sek dla "normalnego" i 6,9sek dla "spec.B"... Czym się różnią? Wyłącznie skrzynią (i, być może przełożeniem głównym). I różnica (1,4sek) nie wynika z tego, że w "normalnym" jest AT a w "spec.B" MT, bo zazwyczaj w podobnych do Legacy samochodach, różnice w przyspieszeniu między wersją AT a MT wynoszą 0,2 - 0,5 sek a nie 1,4 sek. Inne przełożenie i zestopniowanie skrzyni może dać w wybranym zakresie prędkości znacznie większe różnice w przyspieszeniu, niż inny przebieg krzywej mocy w silniku. Dlatego jeszcze raz napiszę, że moim zdaniem bez sensu jest porównywać różne samochody, które zostały zaprojektowane jako "całość" - do jeżdżenie w pełnym zakresie prędkości (a nie tylko do uzyskiwania maksymalnych przyspieszeń w zakresie 0-100km/h) i wyciągać z tego wnioski o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy (czyli benzyny nad dieslem). Pewnie dałoby się zaprojektować skrzynię do tego diesla tak, by miał 7sek do setki, ale być może uzyskiwałby wtedy Vmax 120km/h :wink: A diesle obecne radzą sobie całkiem, całkiem i powiedziałbym coraz lepiej , więc informacje o "killach" diesli na benzynach nie szokują mnie ani trochę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Trzymając się już Legacy H6, masz 8,3sek dla "normalnego" i 6,9sek dla "spec.B"... Czym się różnią? Wyłącznie skrzynią (i, być może przełożeniem głównym). I różnica (1,4sek) nie wynika z tego, że w "normalnym" jest AT a w "spec.B" MT, bo zazwyczaj w podobnych do Legacy samochodach, różnice w przyspiszeniu między wersją AT a MT wynoszą 0,2 - 0,5 sek a nie 1,4 sek. Czy przy pomiarach przyspieszenia, w obu przypadkach uzyto tej samej procedury startu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Czy przy pomiarach przyspieszenia, w obu przypadkach uzyto tej samej procedury startu? Nie mam pojęcia, ale w obu przypadkach są to dane producenta, więc dziwne byłoby gdyby pomiary dokonywane były w inny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 To raczej podejrzewam ze automat startowal z obrotow ~800, a manuala z kilku tysiecy (tyle ile potrzeba zeby uzyskac najlepszy wynik). Gdyby startowali tym automatem jak nalezy, to roznica byla by niewielka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 To raczej podejrzewam ze automat startowal z obrotow ~800, a manuala z kilku tysiecy (tyle ile potrzeba zeby uzyskac najlepszy wynik). Gdyby startowali tym automatem jak nalezy, to roznica byla by niewielka. Nie mam podstaw by powiedzieć, że tak napewno nie było, ale każdemu producentowi (a Subaru szczególnie :wink: ) zależy, by publikowane przez nich przyspieszenia samochodu były jak najlepsze. Więc nie sądzę, by "nie startowali jak należy"... Tak naprawdę rozmawiamy trochę o dwóch stronach tego samego problemu (Ty o silniku, ja o przełożeniach), a pośrodku leży moment i moc na kołach... Aby uzyskać najlepsze przyspieszenie należy utrzymywać jak największą wartość momentu i mocy na kołach w całym zakresie prędkości, w którym to przyspieszenie jest mierzone. Skrzynia dostosowna jest do charakterystyki przebiegu krzywej silnika - można ją zestopniować tak, że dla każdego biegu będzie utrzymywała silnik w "maksymalnym" przedziale, ale co stanie się powyżej 100km/h? Albo "dziura" jak Rów Mariański (bo kolejne przełożenie jest baaaardzo długie), albo kończymy na Vmax 140 (ale przyspieszenie do setki mamy 5sek )... W każdym samochodzie projektanci starają się dostosować skrzynię do charakterystyki silnika tak, aby "jeżdził" w całym zakresie prędkości, a nie dawał kopa do 100 a potem "osiołek" :wink: . Diesle mają węższy zakres obrotów "użytecznych" ale za to większy moment obrotowy, więc korzystając z tego projektanci dają im dłuższe przełożenia (i pewnie mniejsze przełożenie główne) ale odbywa się to kosztem przyspieszenia... I naprawdę jestem przekonany, że dałoby się zrobić diesla 163KM z przyspieszeniem 6sek (na przykład ze skrzynią DSG o super krótkich przełożeniach), dochodziłby do setki na czwórce - tylko po co...? :roll: A wracając do OBK - ma bardzo ładne przyspieszenie przy prędkościach 120 - 180, ale Vmax -226km/h (dane fabryczne - ja mam wątpliwości... :? ). Jaki problem zrobić samochód o wadze 1500kg, silniku 250KM i Vmax np. 250 ? Żaden. Tylko wtedy nie przyspieszałby tak ładnie w zakresie 120-180... I mi ta decyzja projektantów Subaru akurat pasuje, choć przez to OBK ma do setki aż 8,5sek i prędkość maksymalną niższą niż wiele słabszych samochodów - coś za coś... :wink: Pozdrawiam i idę spać (my tu mamy trochę inną godzinę niż u Ciebie 8) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Prawda jest taka,że elastyczność Subaru nie jest taka "cudowna"!!!W przerwie między "Imprezami" miałem Audi A4 2.5 TDI Quatrro 180KM, które w elastyczności powyżej 150km/h biło na łeb,na szyje paliwożerne Subaru! Jak już powiedziałem,Subaru poza świtnym zawieszeniem(na szutry i trudne warunki) i brzmieniem jest już daleko za........ (niestety ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Ja sie moge zalozyc ze nie startowali tym automatem tak jak nalezy. Przykladowo amerykanska wersja 2005 Legacy GT 5EAT (2.5 turbo, automat, 250hp) wedlug testow w roznych magazynach motoryzacyjnych osiaga 0-60mph w okolo 7-7.1 sekundy http://www.edmunds.com/reviews/comparison/articles/105804/page004.html (producent nie podaje tych danych). Zobacz sobie teraz na wyniki jakie uzyskal ten kierowca http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=15089, przy zastosowaniu odpowiedniej techniki startu zdolal zejsc do prawie 6 sekund w seryjnym samochodzie. Jaki problem zrobić samochód o wadze 1500kg, silniku 250KM i Vmax np. 250 ? Żaden. Tylko wtedy nie przyspieszałby tak ładnie w zakresie 120-180... Zaden, Subaru ma w ofercie 3.0 Spec.B, nie dosc ze ma osiagi o jakich piszesz to przyspiesza dosyz zwawie. OK, w ostatnich kilku postach odbieglismy dosyc znacznie od tematu tego watku. Wracajac do tematu, przypominam ze nie mozna porownywac samochodow turbodoladowanych z wolnassacymi, nawet jak maja takie same szczytowe wartosci mocy i momentu, poniewaz nie mowia one nam nic o pozostalym zakresie obrotow silnika. Specjalnie napisalem zebys sobie zobaczyl jak wygladaja krzywe mocy i momentu bez brania pod uwage liczb. Dzieki temu nie musimy sobie zawracac glowy przelozeniami, poniewaz nie zmieniaja one ksztalu krzywej mocy i momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Jak malo przyspieszania? bmw 320d - 163 KM, 8,9 do 100 km/h ... a elastycznosc rzedu 7 sekund :roll: Jak bym wcześniej nie miał WRXsa to bym się posikał z wrażenia gdyby ten dieselek mial tyle kucykow co WRX to bys sie w nim posikal z wrazenia ;-) w najnowszyma Audi A8 jest 4.2 TDI V8 ... robi wrazenie naprawde... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Nie mam podstaw by powiedzieć, że tak napewno nie było A ja mam mocne podstawy by twierdzić, że "na pewno" na pewno pisze się osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Nie mam podstaw by powiedzieć, że tak napewno nie było A ja mam mocne podstawy by twierdzić, że "na pewno" na pewno pisze się osobno Owoc! Przecież to dla Ciebie specjalnie wyboldowałem... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Taaa - sam zacząłeś - kto mieczem wojuje, od miecza ginie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 OBK H6 - 245KM - 8,5 sek... (przy wadze 1545kg) 8) To proszę o wytłumaczenie w takim razie skąd w staruszku który ma 45 koni mniej, okolo 100 kilo mniej przyspieszenie 6,7 :?: A biegi to ma takieeee długie. Na dwójce 120 km. Do 100 km/h w 9 sekund przyśpiesza stare Scorpio 2,9 145PS, z silnikiem konstrukcyjnie z lat 70-tych ważące okolo 1400kg. Samochód dla niemieckiego emeryta. OGS nie porównujmy 4,2 litra do 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Piotr, to byla taka adnotacja dot. nowych diesli... Na 1/4 mili Lupo Diesel robi niska 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się